بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

◄ حضور بندرچابهار در بیست و یکمین اجلاس تفاهم‌نامه منطقه اقیانوس هند

جلسه بیست و یکمین اجلاس تفاهم‌نامه اقیانوس هند در شهر فرمانتل استرالیا با حضور موثر بخش کنترل و بازرسی بندر چابهار برگزار شد.

حضور بندرچابهار در بیست و یکمین اجلاس تفاهم‌نامه منطقه اقیانوس هند
تین نیوز

معاون دریایی از اداره‌‌کل بنادرودریانوردی سیستان‌وبلوچستان، گفت: نمایندگان کشور از سازمان بنادرودریانوردی، با ارائه پنج سند تخصصی حضور پررنگ و تصمیم‌سازی را در بیست و یکمین اجلاس تفاهم‌نامه اقیانوس هند با موضوع کنترل و بازرسی کشتی‌ها ارائه کردند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره‌کل بنادرودریانوردی سیستان‌وبلوچستان، سیدحسن ابراهیمی افزود: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو تفاهم‌نامه اقیانوس هند، با اعزام هیاتی دونفره در این اجلاس حضور یافت و دو سند موفق از پنج سند ارائه‌شده ایران در این اجلاس، با عنوان «طرح مستندسازی تصویری گزارشات بازرسی» و «طرح تبادل افسران کنترل و بازرسی در میان کشورهای عضو» توسط کارشناس بندر چابهار ارائه که موردتوجه کشورهای عضو و ناظران این اجلاس واقع شد.

وی بیان کرد: اجلاس تفاهم‌نامه اقیانوس هند با حضور نمایندگانی از کشورهای استرالیا، بنگلادش، فرانسه، هند، ایران، کنیا، جزایر موریس، مالدیو، قطر، آفریقای جنوبی و ناظرانی از تفاهم‌نامه دریایی سیاه و گارد ساحلی ایالات‌متحده به مدت هفت روز از ۱۴ مرداد لغایت ۲۰ مردادماه در شهر فرمانتل استرالیا برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این اجلاس تیم اعزامی ایران متشکل از رئیس اداره کنترل و بازرسی کشور و کارشناس مسئول کنترل و بازرسی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از دفتر مدیریت مرجع دریایی ایالت غرب استرالیا (WA) بازدید به عمل آوردند.

اجلاس همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند بر پایه بهبود و تسریع همکاری‌های اقتصادی با حفظ منافع مشترک، تقویت رشد پایدار و توسعه متوازن در منطقه و بین اعضای اتحادیه، ارتقا سطح همکاری‌های آموزشی، تکنولوژیکی و ایجاد تسهیلات تجاری و سرمایه‌گذاری باهدف افزایش روابط تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو تعریف‌شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.