بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

آغاز نظارت فنی و ایمنی بر سکوهای ثابت و متحرک و تأسیسات فراساحلی

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نظارت فنی و ایمنی بر سکوهای ثابت و متحرک در خلیج فارس، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.

آغاز نظارت فنی و ایمنی بر سکوهای ثابت و متحرک و تأسیسات فراساحلی
تین نیوز |

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نظارت فنی و ایمنی بر سکوهای ثابت و متحرک در خلیج فارس، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس‌نژاد با اشاره به نظارت فنی و ایمنی بر سکوهای ثابت و متحرک، افزود: مطابق سنوات گذشته و با برنامه‌ریزی صورت گرفته، اولین دوره بازرسی ایمنی و فنی از سکوهای نفتی منطقه عسلویه، خرداد ماه امسال انجام شد.

به گفته وی، براساس برنامه، تا انتهای سال‌ جاری سایر تاسیسات فراساحلی در مناطق نفتی لاوان، سیری، خارک، پارس‌جنوبی و بهرگان مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: این سازمان در راستای اجرای تعهدات منطقه‌ای و بین‌المللی و با استناد به اختیارات اعطا شده در بند ۲۲ ماده ۳ آیین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی، خود را متعهد به اعمال نظارت حاکمیتی بر بهره‌برداری از کلیه سازه‌ها و تاسیسات دریایی در جهت حفظ استانداردهای ایمنی و محیط‌زیستی می‌داند.

عباس‌نژاد گفت: هدف از نظارت فنی و ایمنی بر سکوهای ثابت و متحرک علاوه بر ارتقای استانداردهای عملیات و بهره‌برداری آنها، کمک به حفظ محیط‌ زیست منطقه حساس دریایی خلیج فارس و پیشگیری از آلودگی آن است.

وی درباره فرآیند اجرای این بازرسی‌ها توضیح داد: در ابتدا سکوهای فراساحلی بر اساس میزان ریسک آنها و با شاخص‌هایی همچون حجم تولید سکو، تعداد نفرات مستقر و سوابق بازرسی‌های قبلی سنجیده و انتخاب می‌شود.

به گفته وی، در ادامه این فرآیند، برنامه بازرسی‌ها طی یک جدول زمان‌بندی به مالک یا بهره‌بردار و بازرسان بنادر تابعه ارسال شده و در موعد مقرر تیم بازرسی با رعایت کلیه پروتکل‌های حفاظتی و بهداشتی به تاسیسات فراساحلی اعزام می‌شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: در بازرسی فنی و ایمنی از سکوها و تاسیسات فراساحل مواردی همچون الزامات کنوانسیون سولاس، آیین‌نامه تاسیسات فراساحلی، مقررات مربوط به کنوانسیون مارپل و الزامات قانون جلوگیری از آلودگی نفتی دریاها و رودخانه‌های کشتیرانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با اعلام اینکه چرخه این بازرسی‌ها با اعلام نتایج به ذی‌نفعان تکمیل می‌شود، افزود: پس از بازرسی، گزارش نواقص احتمالی به صورت کتبی به مالک یا بهره‌بردار، جهت رفع نواقص در بازه زمانی تعیین شده ارسال می‌شود و بازخورد رفع نواقص در بازدیدهای بعدی مورد تدقیق قرار خواهد گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.