عزم ایران و روسیه بر توسعه حمل ونقل و ترانزیت ترکیبی
الکساندر سیورتسف، مدیر بخش حمل ونقل کانتینری شرکت راه آهن لجستیک روسیه، با جلیل اسلامی عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی دیدار و در خصوص روان سازی و تسهیل تجارت ترکیبی ترانزیت کالا در کریدور شمال جنوب گفت وگو کرد.
الکساندر سیورتسف، مدیر بخش حمل ونقل کانتینری شرکت راه آهن لجستیک روسیه، با جلیل اسلامی عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی دیدار و در خصوص روان سازی و تسهیل تجارت ترکیبی ترانزیت کالا در کریدور شمال-جنوب گفت وگو کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، جلیل اسلامی در این نشست با اشاره به ظرفیت ریلی و اقدامات توسعه ای راه آهن جمهوری اسلامی ایران و وجود شرکت های توانمند حمل کننده ایرانی در کریدور شمال-جنوب، تاکید کرد: مهم ترین خلا برای فعال سازی حرکت برنامه ای و منظم در راه گذر شمال-جنوب، فقدان اطلاع رسانی و نبود مسیر تبادل اطلاعات بین شرکت ها و بخش های خصوصی ایرانی و روسی است.
عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی در این نشست که یوگنی چرپانوف، نماینده تام الاختیار و رئیس شعبه سازمان راه آهن روسیه در ایران نیز حضور داشت، اظهار داشت: در نشست سه جانبه بین جمهوری اسلامی ایران، جمهوری هند و فدارسیون روسیه به منظور تسهیل ترانزیت در کریدور شمال-جنوب، بر رفع چالش های نرم افزاری، اصلاح قوانین ومقررات و عملیاتی شدن مسیر دریافت اطلاعات تاکید شد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر همچنین موضوع بازاریابی و جذب کالا برای کریدور شمال-جنوب را راهبرد دیگر شرکت های خصوصی حمل ونقلی عنوان کرد و گفت: در صورت رونق ترانزیت و افزایش حجم بار در کریدور شمال-جنوب، امکان ایجاد پایانه ریلی اختصاصی در بندر شهید رجایی وجود دارد.
به دنبال ایجاد حمل ونقل منظم از روسیه به بندرعباس در ایران هستیم
مدیر بخش حمل ونقل کانتینری شرکت راه آهن لجستیک روسیه نیز در این دیدار با مهم خواندن دسترسی های اطلاعاتی در فرایند ارسال کالا و راه اندازی قطار برنامه ای، تاکید کرد: استراتژی ما در خصوص حمل ونقل کالا در کریدور شمال-جنوب، ایجاد تجارت مرتب و منظم از روسیه به بندرعباس در جنوب ایران است.
الکساندر سیورتسف با بیان اینکه کریدور شمال-جنوب در سه شاخه و مسیر ترانزیتی امکان جابه جایی کالا دارد، گفت: دولت فدراسیون روسیه در نظر دارد با بررسی حمل ونقل چندمنظوره و بهره گیری از حمل کانتینری، ضمن کوتاه کردن زمان جابه جایی کالا، هزینه حمل را کاهش دهد و از این طریق، باعث رونق فعالیت کشتیرانی در دریای خزر شود.
وی با مهم ارزیابی کردن دسترسی اطلاعات حمل اعم از میزان و نوع کالا و زمان ورود به بندر، در فرایند ترانزیتی، خاطر نشان کرد: با عنوان بخش خصوصی فعال در راه آهن روسیه، علاقه مندیم حمل ونقل بار را در هر سه مسیر غربی، شرقی و میانی خزر به بندرعباس و خلیج فارس و دریای عمان توسعه دهیم.
وی خاطر نشان کرد: برای شرکت های بزرگ تولیدی در روسیه، سرعت جابه جایی کالا و ارسال بار در کم ترین زمان ممکن بسیار حائز اهمیت است.
بر اساس این گزارش، نمایندگان حمل ونقل کانتینری شرکت راه آهن لجستیک روسیه در سفر به ایران همچنین از ظرفیت های بندری و ریلی بندر شهید رجایی و امکانات لجستیکی این بندر بازدید خواهند کرد.