◄ «بی باری» مشکل بزرگ فعالان حمل ونقل جادهای است
مدیرکل دفتر حملونقل کالا و بار سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور گفت: آمار بار کشور با تعداد ناوگان فعال همخوانی نداشته و فعالان این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.
مدیرکل دفتر حمل ونقل کالا و بار سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور گفت: آمار بار کشور با تعداد ناوگان فعال هم خوانی نداشته و فعالان این حوزه را با مشکل مواجه کرده است.
به گزارش تین نیوز، غلامحسین دغاغله گفت: میانگین پیمایش ناوگان جاده ای ۴۵ تا ۵۰ هزار کیلومتر است به طوری که فعالان این بخش در شرایط سخت و با بهره وری پائین گذران زندگی می کنند و بی باری فعالان این عرصه را به شدت رنج می دهد.
او تصریح کرد: در سال های اخیر با افزایش ناوگان کالا و بار روبرو هستیم. افراد با دریافت تسهیلات و تأمین برخی منابع اقدام به خرید کامیون کرده و در جاده ها مشغول هستند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل دغاغله گفت: سازمان راهداری ناچار به اجرای محدودیت برای ناوگان قدیمی است. این اقدام به دلیل مسائل زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت است.
مدیرکل دفتر حمل ونقل کالا و بار سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۴۰ خودروی با عمر ۵۰ سال در کشور فعالیت می کند.
دغاغله گفت: نوسازی خودروهای مسافربری از طریق اعتبارات داخلی سازمان و نوسازی ناوگان حمل کالا از طریق وزارت نفت تأمین می شود.
مدیرکل دفتر حمل ونقل کالا و بار سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در ادامه گفت: از تردد کامیون های با عمر بالای ۵۰ سال از ابتدای سال 97 در سطح جاده ها جلوگیری خواهد شد.
او به نقش ۴ درصدی این حوزه را در تولید ناخالص کشور اشاره کرد و گفت: سازمان راهداری در راستای حذف واسطه ها بدون نگاه بومی و یا غیربومی و یا اولویت بندی های خاص توجه یکسان به همه فعالان حمل ونقل بار و کالاست تا به شکل عادلانه فعالان این بخش بتوانند در جابجایی کالا نقش آفرینی کنند.
دغاغله گفت: سیاست سازمان راهداری الکترونیکی شدن فعالیت است تا شرایط حمل ونقل ایمن و راحت با استفاده از سیستم آی تی و فناوری های جدید فراهم شود.
او گفت: احداث شهرک حمل ونقل و پارکینگ برای استفاده عموم است که مسلماً در قبال ارائه خدمات قطعاً دریافت و تأمین بخشی از هزینه ها ضروری به نظر می رسد.