جلسه تعیین قیمت بلیت اتوبوس در ایام نوروز به نتیجه نرسید
رئیس اتحادیه تعاونی های مسافربری گفت: تعیین قیمت بلیت اتوبوس برون شهری در ایام نوروز در جلسه روز گذشته به نتیجه نرسید.
احمد رضا عامری، رئیس اتحادیه تعاونی های مسافربری گفت: روز گذشته مقرر شده بود که جلسه تعیین قیمت بلیت برای ایام نوروز با حضور مدیران سازمان راهداری و مدیران شرکت ها برگزار شود که متاسفانه این جلسه به نتیجه نرسید و قیمت بلیت برای ایام نوروز مشخص نشد.
به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، عامری گفت: ما درخواست افزایش قیمت برابر با نرخ تورم و هزینه های اتوبوس را به مدیران اعلام کرده ایم اما فعلا مدیران با این افزایش قیمت موافقت نکرده اند.
او اظهار کرد: با توجه به آنکه در ایام نوروز تمامی اتوبوس ها یک سر خالی هستند برای رانندگان و مالکان خودرو مقرون به صرفه نیست که اقدام به جابجایی مسافران کنند بنابراین طبق هرسال درخواست افزایش قیمت نرخ بلیت را کرده ایم.
براساس این گزارش طبق بررسی های صورت گرفته قیمت بلیت اتوبوس در برخی از مسیرها شرکت های مسافری طی یکی دو ماه گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشته اند که آن را اعلام نکرده اند.
با نزدیک شدن به ایام نوروزی باز شاهد تلاش انجمن شرکت های مسافربری و مالکان شرکت ها برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس های بین شهری هستیم که متاسفانه دلایل برشمرده برای گرانی مانند یکسر خالی بودن ظرفیت اتوبوس ها در ایام تعطیلات نه تنها واقعیت ندارد بلکه به دلیل کاهش تعداد اتوبئس های فعال در مسیرهای برو شهری به دلایل مختلف شاهد افزایش ضریب اشغال اتوبوس ها در ایام غیر پیک تا بیش از 90 درصد هستیم ضمن آنکه در سه ماه گذشته و با یک هماهنگی اعلام نشده میان سازمان راهداری و انجمن شرکت های مسافربری نرخ بلیت ها از 25 تا بیش از 50 درصد افزایش یافت ولی این افزایش به شکل تدریجی در مسیرهای مختلف اعمال شد تا به زعم تصور بانیان طرح، مردم متوجه این افزایش نگردند و جالب آنکه افزایش ها بدون ضابطه و بیشتر به شیوه دلبخواهی در مسیرهای مختلف بود
با بررسی نرخ ها در پیش و بعد از افزایش قیمت بلیت ها بهتر متوجه بی برنامگی و افزایش دلبخواهی خواهید شد و حالا آقایان داد سخن سر داده و با بهانه های نخ نما و بدون ادله صحیح آماری سعی در افزایش مجدد نرخ ها به فاصله سه ماه از افزایش قبلی، داده اند
جالب آنکه همه جا از افزایش نرخ خرید چند میلیاردی اتوبوس صحبت می کنند اما اشاره ای به این موضوع که بیش از نود درصد اتوبوس های فعال جاده ای تولید قبل از سال 1392 هستند و به قیمت زیر دویست میلیون تومان خریداری شده اند، اشاره ای نمی شود