بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

آغاز طرح حدنگاری محدوده و حریم راه‌ های بین‌ شهری کشور در ۷ استان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از آغاز اجرای طرح حدنگاری محدوده و حریم راه های کشور (موسوم به طرح کاداستر) در هفت استان خبر داد.

آغاز طرح حدنگاری محدوده و حریم راه‌ های بین‌ شهری کشور در ۷ استان
تین نیوز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از آغاز اجرای طرح حدنگاری محدوده و حریم راه های کشور (موسوم به طرح کاداستر) در هفت استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در راستای اجرای طرح حدنگاری محدوده و حریم راه های کشور (موسوم به طرح کاداستر)، نسبت به شروع اجرای این طرح و برداشت حریم راه ها در هفت استان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: این اقدام به منظور تکمیل لایه اطلاعاتی محدوده راه و حریم راه ها در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین (سامانه «شمیم»)، سامانه صدور مجوزهای مرتبط با حریم و تکالیف قانونی مرتبط با آن و رفع نیازهای سازمانی در جهت بهبود مدیریت و نگهداری راه ها و حرایم آن ها در حال انجام است.

اکبری افزود: به این منظور، از ابتدای نیمه دوم سال گذشته قرارداد برداشت حرایم همه آزاد راه های کشور از طریق سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و هفت استان البرز، تهران، قزوین، قم، گلستان، گیلان و مازندران با مشاور منعقد و عملیات اجرایی برداشت راه ها آغاز شد.

به گفته وی، همچنین برداشت حریم راه های استان خراسان رضوی (به جز راه های روستایی) توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی در سال گذشته آغاز شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای خاطرنشان کرد: برداشت حریم راه های استان اردبیل (به جز راه های روستایی) توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تکمیل و با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در سامانه شمیم ثبت شده است.

اکبری با بیان اینکه برای ۱۷ استان باقی مانده نیز در ماه جاری هماهنگی و جلسات لازم برگزار می شود، گفت: انجام تا برداشت های حریم راه ها بر اساس تکلیف قانون کاداستر توسط ادارات کل ثبت اسناد استان ها انجام و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها موظف هستند با پیمانکار آن ها همکاری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.