بازدید سایت : ۵۴۲۹۴

دوربین های درون خودرویی؛ ابزار جدید هوشمندسازی حمل و نقل جاده ای هستند

دوربین های درون خودرویی، به عنوان سامانه های جدید و چند منظوره و در جهت افزایش ایمنی و کارایی و حرکت در مسیر هوشمندسازی حمل و نقل در راه های کشور بهره برداری می شود.

دوربین های درون خودرویی؛ ابزار جدید هوشمندسازی حمل و نقل جاده ای هستند
تین نیوز

دوربین های درون خودرویی، به عنوان سامانه های جدید و چند منظوره و در جهت افزایش ایمنی و کارایی و حرکت در مسیر هوشمندسازی حمل و نقل در راه های کشور بهره برداری می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاون برنامه ریزی سازمان با اشاره به پیشرفت روزافزون سیستم های حمل و نقل هوشمند، برخورداری از فناوری های پیشرفته ای مانند وسایل نقلیه خودران، مدیریت ترافیک هوشمند و زیرساخت های به هم پیوسته را نویدبخش ایجاد تغییر در روش سفر خواند.

محمد تیموری از دوربین های درون خودرویی به عنوان یکی از این سامانه های چند منظوره یاد و بیان کرد: این دوربین ها نقش مهمی در افزایش ایمنی، مسئولیت پذیری و کارایی در شبکه های پیشرفته ایفا کرده و به دلایلی متعدد در ناوگان راهداری قابل استفاده هستند.

به گفته معاون برنامه ریزی این دوربین ها با ثبت و ضبط وقایع رانندگی، در صورت وقوع تصادف و یا حوادث مختلف، شواهد و مدارک واقعی را برای بررسی تخلفات رانندگی ارائه می دهند.

وی استفاده از ویژگی بررسی لحظه ای وضعیت جاده ای و در دسترس داشتن شواهد قابل استناد را از دیگر ویژگی هایی خواند که در موارد مهمی مانند مدیریت سفرهای اربعین بسیار کارایی دارد.

تیموری ادامه داد: نصب دوربین های ثبت وقایع بر روی خودروهای گشت راهداری، امکان رصد مناطق فاقد پوشش دوربین نظارتی را فراهم و با توجه به مستندسازی ماموریت ها، شرایط را برای اطلاع از آخرین موقعیت ناوگان و وضعیت جاده ها مهیا می کند.

معاون برنامه ریزی افزود: همچنین در صورت وقوع حوادث یا وقایع اضطراری، دوربین ها قادر به ارتباط با مراکز امداد و نجات و ارسال اطلاعات دقیق از موقعیت و وضعیت خودرو هستند.
تیموری با اشاره به امکان ذخیره سازی ویدیو بر روی دوربین و دریافت آن بر اساس درخواست کاربران جاده ای، تأکید کرد: دوربین پیشنهادی در زمان روشن بودن خودرو، اقدام به ضبط و ذخیره سازی ویدیو از نمای روبرو کرده و برای شروع ویدیو نیاز به برنامه ریزی یا درخواست راننده یا کاربر تحت وب نیست.
وی با اشاره به امکانات سامانه نرم افزاری مدیریت ردیاب، عنوان کرد: نرم افزار تحت وب مدیریت ردیاب ناوگان امکان انتخاب وسیله نقلیه مورد نظر و اتصال به دوربین برای مشاهده ویدیو زنده از جاده و یا انتخاب بازه زمانی دلخواه از ویدیوهای قبلی را دارد.
معاون برنامه ریزی تصریح کرد: به این ترتیب امکان دسترسی و مشاهده ویدیو برای مدیران ستادی و استانی فراهم شده و آن ها می توانند ویدیو خودروهای استان مربوطه و یا تصاویر کل کشور را مشاهده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.