بازدید سایت : ۴۴۹۵۱

خدمات رسانی حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای به ۸ میلیون مسافر در بازه زمانی یک ماهه

در بازه زمانی کمتر از یک ماه و در جریان سفرهای ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس، حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای به حدود هشت میلیون مسافر خدمات رسانی می کند.

خدمات رسانی حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای به ۸ میلیون مسافر در بازه زمانی یک ماهه
تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: در بازه زمانی کمتر از یک ماه و در جریان سفرهای ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس، حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای به حدود هشت میلیون مسافر خدمات رسانی می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در نشست هماهنگی اجرایی خادمین حمل و نقل اربعین حسینی، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد جابه جایی بار، مسافر و ترانزیت کالا از طریق شبکه راه های کشور و در سایه تعامل فعالان خستگی ناپذیر حوزه حمل ونقل جاده ای انجام می شود.

امانی از فعالان این عرصه به عنوان بازوان اجرایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای یاد کرد و ضمن تقدیر از آنها به رغم مشکلاتی که در حوزه کاری خود دارند، گفت: در ایام سفرهای اربعین نیز باید با محوریت هم افزایی و هم فکری، همه تلاش خود را برای ارائه خدمات شایسته به زائران به کار گیریم.

وی به تصمیم ستاد مرکزی اربعین مبنی بر افزایش ۳۰ درصدی کرایه ها اشاره کرد و گفت: اقدامات مناسبی در راستای تقویت زیرساخت ها در پایانه ها و محورهای منتهی به مرزهای اربعینی صورت گرفته است.

امانی عنوان کرد: در این راستا علاوه بر اصلاح نقاط حادثه خیز، عبور از گره های ترافیکی و کاهش زمان معطلی رانندگان، اقدامات دیگری مانند ایجاد ۱۵ هزار مترمربع سایبان، مه پاش و تونل های سرد در پایانه های مرزی منتهی به کشور عراق انجام شده است.

وی با اشاره به تکمیل پایانه برکت در مرز مهران، افزود: افزایش خوابگاه های رانندگان، توسعه سایبان ها، سرویس های بهداشتی و آب سردکن ها از دیگر اقداماتی است که به منظور افزایش رفاه و رضایت مسافران و رانندگان در پایانه های مرزی رقم خورده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به انجام مذاکرات و رایزنی ها با دولت عراق به منظور تردد زائران کشورهای همسایه از مرزهای ایران، تصریح کرد: در بازه زمانی کمتر از یک ماه و در جریان سفرهای زائران در ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس، بایستی سازوکارها و برنامه ریزی ها به منظور قریب به هشت میلیون مسافر انجام شود.

امانی افزود: با وجود کمبود ناوگان، آمارها از افزایش قریب به ۱۴ درصدی جابه جایی مسافران طی سال گذشته خبر می دهد.

شایان ذکر است در این نشست که در آستانه آغاز سفرهای اربعین حسینی و باهدف هم افزایی و هماهنگی لازم بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و رؤسا و نمایندگان اصناف و تشکل های صنفی بخش حمل و نقل جاده ای برگزار شد، تعدادی از رؤسای اصناف این بخش نقطه نظرات، دیدگاه ها، پیشنهادها و دغدغه های حوزه خود را مطرح کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.