بازدید سایت : ۳۶۳۶۲

ایجاد زیرساخت های جاده ای، لازمه هوشمندسازی خودروها است

مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: حرکت در مسیر هوشمندسازی خودروها در گرو ایجاد و ارتقاء زیرساخت های جاده ای است.

تین نیوز

مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: حرکت در مسیر هوشمندسازی خودروها در گرو ایجاد و ارتقاء زیرساخت های جاده ای است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای، صباغ زاده در دوره آموزشی نظارت بر عملیات اجرای خط کشی راه ها که در این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره نقاطی روشن می شود که قابلیت تبدیل آنها به ایده هایی برای اجرا وجود دارد.

وی برگزاری دوره نظارت بر خط کشی راه ها را در راستای ارتقاء کمیت و کیفیت ایمنی راه ها مهم و اثربخش خواند و با اشاره به این که جهان در حال حرکت به سمت تولید خودروهای هوشمند است، خاطرنشان کرد: لازمه هوشمندسازی خودروها، ایجاد زیرساخت های لازم برای در جاده ها برای تردد آنها است.
مدیرکل دفتر نگهداری علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه از برقراری ارتباط بین راه و خودرو به عنوان مهمترین موضوع در استفاده از خودروهای هوشمند یاد و تأکید کرد: در این باره در وهله اول توجه به خط کشی جاده اهمیت زیادی دارد.
صباغ زاده تصریح کرد: اجرای درست و دقیق خط کشی جاده ها زمینه ساز رشد و ارتقاء سیستم حمل و نقل بوده و هرگونه ضعف عملکردی در این حوزه، اثرگذاری منفی در سایر بخش ها به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: نصب سنسورهای قادر به خواندن خطوط جاده ها ساده ترین گزینه در خودروهای هوشمند امروزی است ، البته خودروهای نسل های آینده جاده ها را می بینند و نبود خطوط واضح و دقیق در جاده ها موجب خواهد شد قادر به ادامه مسیر نباشند.
گفتنی است از مهم ترین محورهای آموزشی این دوره می توان به رنگ های ترافیکی، تأثیر مواد سرامیکی در فرمولاسیون رنگ سرد، رنگ های فلورسنت، پوشش مناسب برای حفاظ های نیوجرسی، تولید و کنترل کیفیت حفاظ های بتنی اشاره کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.