بازدید سایت : ۱۳۰۸۰۴

◄ پیش‌ بینی‌ تحقق ترانزیت جاده‌ ای ۱۸ میلیون‌تنی تا پایان سال

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با تاکید بر ضرورت مدیریت واحد پایانه های مرزی گفت: روند ترانزیت کشور روبه رشد است و پیش بینی ها از تحقق ترانزیت جاده ای ۱۸ میلیون تنی تا پایان سال جاری حکایت دارد.

پیش‌ بینی‌ تحقق ترانزیت جاده‌ ای ۱۸ میلیون‌تنی تا پایان سال
تین نیوز |

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با تاکید بر ضرورت مدیریت واحد پایانه های مرزی گفت: روند ترانزیت کشور روبه رشد است و پیش بینی ها از تحقق ترانزیت جاده ای ۱۸ میلیون تنی تا پایان سال جاری حکایت دارد.

به گزارش تین نیوز از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در نشست هم اندیشی رؤسای ادارات ترانزیت و مدیران پایانه های مرزی با بیان این که مدیریت واحد پایانه های مرزی منجر به رفع مسائل مرزی و بهبود روند خدمت رسانی در این پایانه ها می شود، گفت: ستاد ملی ترانزیت باید در گام نخست، در این زمینه تصمیمی اساسی بگیرد.

وی ادامه داد: روند ترانزیت کشور روبه رشد است و پیش بینی ها از تحقق ترانزیت جاده ای ۱۸ میلیون تنی تا پایان سال جاری حکایت دارد.

هدایتی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت های مغفول و نیز تعمیق ظرفیت های جاری در حوزه ترانزیت اظهار کرد: ارتقای کارکرد پایانه های مرزی در اولویت قرار دارد و طرح ساماندهی بسیاری از پایانه ها در دست اقدام است.

وی هدف از برگزاری این نشست را آمادگی برای جهش ترانزیت و ایجاد ساختار منسجم مدیریت ترانزیت در کشور ذکر کرد و گفت: باتوجه به اهمیت راهبردی جهش ترانزیت در توسعه اقتصادی و امنیتی کشور، برگزاری این نشست ها گامی مؤثر در تحقق اهداف برنامه هفتم و دستیابی به رشد پایدار در این حوزه است و می تواند در بهبود عملکرد و تسهیل همکاری های بین المللی تأثیرگذار باشد.

شایان ذکر است در پی ابلاغ برنامه هفتم توسعه کشور و تعیین چشم انداز ۴۰ میلیون تنی ترانزیت از قلمرو کشور و با هدف واکاوی چالش ها، فرصت ها، راهکارها و شیوه های هم افزایی نشست هم اندیشی رؤسای ادارات ترانزیت و مدیران پایانه های مرزی سراسر کشور برگزار شد و ضمن آن حاضران به بررسی و تبادل نظر در خصوص راهکارهای عملی بهبود وضعیت ترانزیت کشور پرداختند و نقاط عطف زمینه ساز جهش ترانزیت در پایان برنامه هفتم توسعه با رویکرد استمرار جابه جایی رکورد ترانزیت جاده ای از قلمرو کشور بررسی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.