بازدید سایت : ۳۳۴۶۵

اجرای ۶ کلان پروژه حوزه راهداری در اولویت امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است

​در سال جاری ۶ کلان پروژه در حوزه راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعتبار تقریبی ۴۰ هزار میلیارد تومان طراحی شده و با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجرا هستند.

اجرای ۶ کلان پروژه حوزه راهداری در اولویت امسال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است
تین نیوز |

در سال جاری ۶ کلان پروژه در حوزه راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعتبار تقریبی ۴۰ هزار میلیارد تومان طراحی شده و با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجرا هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاون راهداری این سازمان گفت: اصلاح ۷۵۰ نقطه پرتصادف در سطح محورهای مواصلاتی کشور یکی از کلان پروژه های سازمان در سال جاری است و قریب به ۸۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تاکنون نیمی از آن تأمین شده است.

رضا اکبری افزود: این پروژه ها شامل ۴۵۰ نقطه پرتصادف باقی مانده از فهرست ۸۸۷ نقطه مصوب کمیسیون ایمنی راه های کشور در سال ۱۴۰۰ و همچنین ۳۰۰ نقطه پرحادثه شناسایی شده در کمیسیون های اجرایی استان هاست که در نیمه نخست امسال، ۳۷۰ نقطه حادثه خیز از مجموع ۷۵۰ نقطه، اصلاح و ایمن سازی شده است و این کلان پروژه تا پایان سال با قوت در حال اجراست.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی کلان پروژه بهسازی آزادراه های قم - کاشان، کاشان - اصفهان و زنجان - تبریز با اخذ مصوبه مجمع عمومی این سازمان و تصویب هیأت وزیران و مجموع اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد تومان در استان های قم، اصفهان، زنجان و تبریز آغاز شده و تابستان ۱۴۰۴ به اتمام خواهد رسید.

وی اظهارداشت: خرید ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری با اعتباری حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان جزو کلان پروژه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال جاری است که از این تعداد حدود ۲۰۰ دستگاه از تولیدات داخل کشور خریداری و تحویل شده است.

به گفته اکبری همچنین قرارداد خرید قریب به ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات دیگر از شرکت هپکو منعقد شده و تحویل آن ها از آذرماه آغاز می شود، همچنین قرارداد واردات ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری نیز منعقد شده و خرید ناوگان در حال انجام است.

عضو هیأت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: کلان پروژه بعدی، بهسازی ۲۰ هزار کیلومتر از آزادراه ها، بزرگراه ها و راه های اصلی در ۱۰ کریدور اصلی تهران - مشهد، تهران - بندرعباس، تهران - بوشهر، تهران - خسروی، تهران - بندر امام، تهران - بازرگان، بازرگان - بندر امام (کریدور غرب)، مشهد - چابهار (کریدور شرق)، آستارا - مشهد (کریدور شمال) و بندر امام - چابهار (کریدور جنوب) با پیش بینی تأمین اعتبار بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان منعقد شده و عملیات بهسازی آن ها در حال اجرا است.

وی خاطر نشان کرد: با اعتبار قریب به ۱۲ هزار میلیارد تومانی تأمین قیر، در نیمه نخست امسال بیش از ۶ هزار کیلومتر لکه گیری و اجرای انواع روکش های آسفالت تقویتی و حفاظتی در این کریدورها انجام شده است.

معاون راهداری، بهسازی محورهای منتهی به مرزها و پایانه های مرزی را یکی دیگر از کلان پروژه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال جاری برشمرد و گفت: بهسازی محور مرز ریمدان، مریوان - باشماق، محورهای منتهی به مرزهای خسروی و مهران، چذابه و شلمچه و محور مشهد – سرخس و محور آستارا-آستارا مجموعا به طول حدود ۵۰۰ کیلومتر از مهمترین پروژه ها در این بخش است.

وی افزود: در این راستا قرارداد بهسازی این محورها به ارزش بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان منعقد شده و عملیات اجرایی در این کلان پروژه در حال اجرا است.

به گفته اکبری ایمن سازی راه های شریانی کشور شامل اجرای ۸۵۰ کیلومتر حفاظ بتنی، تأمین روشنایی نقطه ای ۵۰۰ تقاطع، اجرای روشنایی به طول ۱۸۰ کیلومتر، خط کشی ۱۶۰ هزار کیلومتر راه، نصب ۷۰ هزار مترمربع انواع تابلو اطلاعاتی و ۳۸۰ هزار تابلو و علائم ایمنی از دیگر کلان پروژه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال ۱۴۰۳ است.

وی همچنین بیان داشت: در این راستا و در نیمه نخست سال جاری قریب به ۴۲۵ کیلومتر حفاظ، ۹۰ هزار کیلومتر خط کشی، ۴۶۰ روشنایی نقطه ای، ۱۱۳ کیلومتر روشنایی طولی، ۴۰ هزار مترمربع تابلو اطلاعاتی و ۲۱۰ هزار عدد تابلو و علائم ایمنی با اعتباری قریب به ۳۰۰۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

طبق گفته معاون راهداری سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای، در مجموع و به منظور اجرای ۶ کلان پروژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سال جاری، قریب به ۵ هزار زیر پروژه تعریف و قرارداد اجرای آن ها منعقد شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.