بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

در نشست هم اندیشی مدیران کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سراسر کشور چه گذشت؟

نشست هم اندیشی مدیران کل ستادی و استانی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای به منظور گفتگو و تبادل نظر و ارزیابی در خصوص اقدامات و فعالیتهای این سازمان و بررسی برنامه های پیش رو برگزار شد.

در نشست هم اندیشی مدیران کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سراسر کشور چه گذشت؟
تین نیوز |

نشست هم اندیشی مدیران کل ستادی و استانی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای به منظور گفتگو و تبادل نظر و ارزیابی در خصوص اقدامات و فعالیتهای این سازمان و بررسی برنامه های پیش رو برگزار شد.

معرفی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای به عنوان بهره ور از بالندگی سازمان حکایت دارد

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای، رئیس وقت سازمان گفت: این سازمان با حجم بالای فعالیت ها، به عنوان سازمان بهره ور معرفی شده که نشان دهنده بالندگی آن است.

داریوش امانی با تأکید بر این که ظرفیت های بسیار خوبی در برنامه قانون هفتم توسعه در حوزه حمل و نقل دیده شده است، بیان کرد: با توجه به حجم هزینه ها و پروژه های در حال اجرا، یکی از رویکردهای مهم باید افزایش منابع درآمدی با استفاده از ظرفیت های استانی باشند.

وی همچنین با اشاره به استمرار پیگیری ها برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: از مجموع هدفگذاری تأمین ۱۰۰۰ دستگاه، تاکنون ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات خریداری و تأمین شده است.

اصلاح ۴۵۰ نقطه حادثه خیز تا خرداد ۱۴۰۴

معاون وقت راهداری با اشاره به تعهد سازمان در خصوص اصلاح ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در سطح محورهای مواصلاتی کشور تا خرداد ۱۴۰۴ گفت: از این تعداد، سال گذشته قریب به ۴۲۰ نقطه پرحادثه اصلاح شده است.
رضا اکبری تأکید کرد: از مجموع نقاط پرحادثه باقی مانده، برنامه ریزی برای اصلاح ۴۰۰ نقطه تا پایان سال جاری و ۵۰ نقطه نیز تا خرداد ماه ۱۴۰۴ در دستور کار است و باید از همه ظرفیت های موجود برای تحقق اهداف ترسیم شده و اجرایی کردن تعهدات بهره برد.
وی بیان کرد: مدیران کل ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور علاوه بر مطالبه گری برای اصلاح نقاط حادثه خیز، نیازهای اولیه محورهای شریانی را به صورت مناسب رفع کنند.
اکبری با اشاره به آغاز فصل بارش ها و اجرای طرح راهداری زمستانی، خواستار تسریع در روند خرید و به کارگیری ماشین آلات راهداری در استان های کشور شد.

ضرورت فعال سازی کمیته درآمد در استان ها

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این نشست خواستار توجه مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها به موضوع فعال سازی کمیته درآمد استان ها و مستندسازی اموال شد.
بنی اسدی با اشاره به وجود قریب به ۱۰۸۰ مجتمع خدماتی رفاهی در راه های کشور گفت: ۵۶۵ مجتمع نیز در حال ساخت و بیش از ۱۷۱۸ مجتمع در مرحله اخذ استعلام است.
وی با اشاره به پراکنش مجتمع های خدماتی رفاهی در هر ۸۵ کیلومتر، ابراز امیدواری کرد با احداث مجتمع های جدید، این عدد به هر ۵۶ کیلومتر برسد.

تداوم استمرار پویش «چشم به راهیم» در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای

مشاور ریاست سازمان در امور مطالعات راهبردی با اشاره به اجرای پویش «چشم به راهیم» گفت: این پویش به پویش دائمی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تبدیل شده و باید در مقاطع مختلف طول سال از این ظرفیت استفاده شود.
مهران قربانی تاکید کرد: کاهش تصادفات تنها از طریق توجه به دو مؤلفه راه و خودروی ایمن امکان پذیر نبوده و برای تحقق این مهم باید به موضوع تغییر الگوهای فکری کاربران جاده ای پرداخت و اجرای صحیح پویش «چشم به راهیم» در سطح محورهای مواصلاتی به تحقق این مهم کمک می کند.

وی ادامه داد: در حوزه آموزش با انعقاد تفاهم نامه ها، همکاری هایی با سازمان فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش اجرا شده و با تلاش برای ارتقاء کیفی آموزش ها، به دنبال کیفی بخشی محتواها و افزایش استانداردهای آموزشی هستیم.

ضرورت بهره گیری از ظرفیت خیرین در اجرای پروژه های راه های روستایی

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان با تأکید بر این که اعتبارات حوزه راه روستایی استانی می باشد، از مدیران کل استان ها خواست به دنبال جذب اعتبارات برای اجرای پروژه ها باشند.
علیرضا راستیار گفت: تغییر رویکرد در انجام فعالیت ها و اجرای بخشی از پروژه ها به صورت امانی - پیمانی، استفاده از قیر تهاتری، بهره گیری از ظرفیت خیرین در انجام پروژه ها و اجرای خط کشی و افزایش ایمنی در حوزه راه های فرعی و روستایی پرترافیک از موارد مهمی است که باید در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد.
وی تأکید کرد: همچنین مدیران کل استان ها بر نحوه برگزاری مناقصات و عقد قراردادها و همچنین کیفیت اجرای پروژه های حوزه راه های فرعی و روستایی نظارت داشته باشند.

دغدغه های تشکل های صنفی احصاء و رسیدگی شود

سرپرست معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به افزایش سن فرسودگی ناوگان حمل و نقل مسافری، گفت: نوسازی ناوگان در بخش های ناوگان سواری، ون، مینی بوس و اتوبوس در دست اقدام و پیگیری است.
غلامعباس بهرامی نیا بر ضرورت برگزاری نشست های مستمر با صنوف فعال در حوزه حمل و نقل جهت رفع مشکلات، گلایه ها و دغدغه های تشکل های صنفی تأکید کرد.
وی همچنین خواستار توجه مدیران کل استان ها به موضوعاتی همچون پیگیری مصوبات کمیسیون ایمنی با محوریت کاهش آمار تلفات جاده ای، تمرکززدایی در صدور پروانه شرکت ها و رصد بارنامه های صوری شد.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمانی دانش آفرین است

رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری، احیاء مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری را حاصل همدلی و کار گروهی دانست و عنوان کرد: با ایجاد امکانات متعدد، در سال گذشته ۷۰۰ دوره آموزشی در این مرکز برگزار شده که در نوع خود یک رکورد آموزشی برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به شمار می رود.
حمزه ذاکری ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اکنون مجری انجام پروژه های بسیار بزرگ مطالعاتی در کشور است که اجرای ابرپروژه پایش وضعیت راه ها و طرح جامع حمل و نقل کشور نمونه هایی از این اقدامات به شمار می روند.
وی با تأکید بر این که بسیاری از سامانه های راه اندازی شده در حوزه راهداری در نوع خود بی نظیر بوده و در عرصه های بین المللی مطرح شده اند، از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان یک سازمان دانش آفرین یاد کرد.
ذاکری خاطرنشان کرد: شعار تبدیل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به یک سازمان دانش بنیان، چهار سال پیش مطرح شد و امروز تیم های فناور این سازمان با نقش آفرینی در عرصه های بین المللی در حال عرضه محصولات دانش بنیان خود هستند.

شایان ذکر است در این نشست همچنین برخی از مدیران کل ستادی و مدیران کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان ها اهم موضوعات و برنامه های مرتبط با حوزه مربوط خود را طرح کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.