تعامل روابط عمومی با جامعه هدف، باید هوشمندانه و هنرمندانه باشد
سرپرست معاونت راهداری و راهبر روابط عمومی با اشاره به سهم ابتکارات و توانمندی ها در هدایت مسیر فعالیت ها در بخش روابط عمومی، به اهمیت ایفای نقش متفاوت این حوزه به عنوان پیشانی فعالیت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پرداخت.
نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای با حضور سرپرست سازمان، اعضای هیات عامل، مدیران و کارشناسان روابط عمومی با محوریت نقش روابط عمومی در این حوزه و برنامه های آتی این حوزه برگزار شد.
تعامل روابط عمومی با جامعه هدف، باید هوشمندانه و هنرمندانه باشد
معاون برنامه ریزی با اشاره به فعالیت ها و خدمات متنوع سازمان گفت: فعالیت در بخش های حمل و نقل کالا، مسافر و ترانزیت، ایمنی راه ها و کاهش تصادفات، طیف عظیم بیش از ۷۰۰ هزار نفری رانندگان، تعداد بالای مالکان کامیون، اتوبوس، مینی بوس و سواری های کرایه، بهره گیری جمعیت چندین میلیون نفری از خدمات مسافری، ساخت و ایمن سازی راه ها و ارتباط زیاد مردم با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، آن را به یک ابر سازمان تبدیل کرده است.
محمد تیموری تأکید کرد: حجم بالای ارتباط و تماس مردم و کاربران جاده ای موجب شده انعکاس فعالیت های این سازمان و ارتبا ط گیری آن با جامعه و گروه های هدف از اهمیت و ظرافت خاصی برخوردار باشد.
وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت تعامل هوشمندانه و هنرمندانه روابط عمومی های ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای با گروه های هدف، تصریح کرد: بهره مندی از هنر روابط عمومی در کنار علم آن، برای فعالان در این حوزه ضروری است.
فعالیت در روابط عمومی با عشق، علاقه و انگیزه همراه است
سرپرست معاونت راهداری و راهبر روابط عمومی با اشاره به سهم ابتکارات و توانمندی ها در هدایت مسیر فعالیت ها در بخش روابط عمومی، به اهمیت ایفای نقش متفاوت این حوزه به عنوان پیشانی فعالیت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پرداخت.
مهران قربانی گفت: فعالیت در حوزه روابط عمومی آمیخته با عشق، علاقه و انگیزه همراه است و موفقیت در این عرصه در گرو برخورداری از این شاخصه ها است.
وی با تأکید بر اهمیت و ضرورت سازماندهی و شکل گیری ساختار مناسب در موفقیت و اثربخشی فعالیتی یک سازمان افزود: انتظار می رود دفتر روابط عمومی متناسب با فعالیت هایی که در حوزه حمل و نقل و راهداری پیش رفته و صورت می گیرد، با تهیه محتواهای مناسب در بستر کار حرفه ای نسبت به اقناع اذهان جامعه و همراهی آن ها با پیشبرد فعالیت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به ایفای نقش مؤثر بپردازد.
نقش روابط عمومی در مدیریت بحران اثرگذار است
در ادامه این نشست، سرپرست معاونت حمل و نقل، نقش فعالیت ها و اقدامات حوزه روابط عمومی در مدیریت بحران و پاسخگویی به هنگام و مناسب به آن ها را مهم و اثرگذار خواند.
غلام عباس بهرامی نیا با قدردانی از اقدامات صورت گرفته از سوی حوزه روابط عمومی سازمان، برقراری ارتباط و تعامل سازنده با ذی نفعان سازمان راهداری را در گرو تدوین شاخص و به کارگیری توانمندی های حرفه ای دانست و اجرای فعالیت های آموزشی و فرهنگی با محوریت افزایش ایمنی و کاهش تصادفات رانندگی را ضروری خواند.
اطلاع رسانی بسترساز فرهنگ سازی و افزایش مشارکت اجتماعی است
معاون توسعه مدیریت و منابع با تأکید بر حساسیت و دشواری های فعالیت در حوزه روابط عمومی بیان کرد: با توجه به گستردگی فعالیت ها در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان سازمانی خدمت رسان، اطلاع رسانی برون سازمانی و آگاهی بخشی به افراد جامعه با هدف افزایش مشارکت مردمی اهمیت و ضرورت دارد.
عباسعلی بنی اسدی افزود: انتظار می رود در بخش درون سازمانی نیز همکاران فعال در روابط عمومی با آگاهی از موضوعات مورد پرسش و مطالبه نیروها، به درستی پاسخگوی پرسش ها و مطالبات بوده و اطلاع رسانی کنند.
وی برندسازی و افزایش دامنه گستره اطلاع رسانی از سوی دفتر روابط عمومی در خصوص خدمات و فعالیت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسترساز فرهنگ سازی و افزایش مشارکت اجتماعی خواند.
وی متناسب سازی ساختار روابط عمومی را با توجه به تنوع و گستردگی فعالیت های سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای ضروری دانست.
صبر فردی و اجتماعی شاخصه فعالان حوزه روابط عمومی است
مشاور ریاست در امور فرهنگی و اجتماعی و رییس ستاد اقامه نماز سازمان با ملموس خواندن اقدامات روابط عمومی، بر اساس آیه آخر سوره آل عمران، وظایف روابط عمومی ها را خودسازی، پرورش صبر فردی و صبر اجتماعی دانست.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ناصری بیان کرد: فعالان حوزه روابط عمومی به دلیل ارتباطات درون و برون سازمانی ممکن است در هر دو حوزه با ناملایماتی روبرو باشند که باید با تقویت صبر اجتماعی بر این مسائل فائق آیند.
وی با تأکید بر اینکه بر اساس آیه آخر سوره آل عمران انسان پس از کسب مقام صبر فردی و اجتماعی، به رابط بودن می رسد، خاطرنشان کرد بر اساس این آیه، کسب ویژگی های یاد شده در گرو رضایت خالق و تقوای الهی است.
مشاور ریاست سازمان در امور فرهنگی و اجتماعی افزود: فعالان حوزه روابط عمومی در کار خود یعنی بیان فعالیت های دستگاه ها و جوابگویی به شبهات و انتقادات باید به بیان حقایق واقعیت ها بر پایه اصل صداقت بپردازند.
ثبت لحظات خدمت رسانی خدمتگزاران، در ذهن مخاطبان اثرگذار است
مشاور ریاست و مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد با بیان این که ثبت لحظات خدمت رسانی خدمتگزاران اثر گذاری بیشتری در ذهن مخاطبان دارد، گفت: روابط عمومی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای می توانند در کنار اقداماتی نظیر ثبت تصاویر کشوری و اطلاع رسانی فعالیت های سازمان و آگاهی بخشی از تلاش مسئولان در رفع مشکلات مردم با ثبت لحظه هایی از خدمت رسانی بی منت راهداران، رانندگان، فعالان بخش حمل و نقل جاده ای و خدمتگزاران به مردم، بر این آگاهی بخشی بیفزایند.
وی بیان کرد: همه باید دائما خود را در محضر خداوند بدانیم و اگر چنین باشد قطعا همه کارهای ما در جهت تحقق هدف تعیین شده که خدمت رسانی به مردم است، خواهد بود.
درنظرگرفتن نیازها و نقطه نظرات مخاطبان درون و برون سازمانی از اولویت های روابط عمومی است
در این نشست همچنین مشاور ریاست و سرپرست دفتر روابط عمومی این سازمان گفت: با توجه به گستردگی بالای مخاطبان، گستره وسیع فعالیت های این سازمان و ایفای نقش آن در برهه ها و بحران های مختلف، روابط عمومی سهم مهمی در برقراری تعامل و ارتباط با مخاطبان درون و برون سازمانی، پایش و اطلاع یابی امور، توسعه ارتباطات و اطلاع رسانی صحیح ایفا می کند.
هما باعثی با متفاوت خواندن ماهیت فعالیت روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل گفت: ماهیت خدمات رسانی سازمان ضرورت نقش آفرینی حرفه ای نیروهای روابط عمومی را ایجاب می کند
وی با قدردانی از نقش آفرینی و حضور فعال و تمام قد نیروهای روابط عمومی سازمان و ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها در همه رویدادها، تقویت ساختار روابط عمومی سازمان را عاملی مهم در راستای هر چه پویاتر شدن و ارتقای فعالیت های روابط عمومی برشمرد.