عبور از شرایط سنتی و هوشمندسازی؛ رویکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در نوسازی ناوگان باری کشور
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تنظیم گری، عبور از شرایط سنتی، نوسازی و هوشمندسازی از رویکردهای این سازمان در حوزه ناوگان حمل و نقل باری کشور است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تنظیم گری، عبور از شرایط سنتی، نوسازی و هوشمندسازی از رویکردهای این سازمان در حوزه ناوگان حمل و نقل باری کشور است.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، رضا اکبری با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری به تلاشگران عرصه حمل و نقل، رانندگان، راهداران، اصناف، کانون ها، انجمن های صنفی و شرکت های حمل و نقل، اظهار کرد: ایمن سازی و نگهداری راه ها و انجام فعالیت های عمرانی مانند آسفالت، خط کشی، روشنایی، علائم ایمنی و دوربین های نظارتی یکی از ماموریت های اصلی این سازمان است.
وی بیان کرد: بر این اساس با وجود کمبود منابع اعتباری، رویکرد اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حفظ منابع و اولویت بندی اجرای فعالیت ها با هدف ارتقاء شبکه راه های کشور و افزایش سطح رضایتمندی کاربران جاده ای بوده و در این راستا طی سال های گذشته اقدامات خوبی در کشور اجرایی شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین از پایش سیستمی وضعیت جاده ها اعم از خرابی محورها، پل ها، تابلوها و ... و تحلیل داده ها و اطلاعات از سوی مدیران به منظور اولویت بندی تخصیص اعتبارات و اجرای فعالیت ها خبر داد.
اکبری با اشاره به اجرای طرح راهداری زمستانی و انجام بخش دیگری از فعالیت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه نگهداری شبکه راه های کشور، خاطرنشان کرد: کوشیده ایم با به روزرسانی و بهره گیری از تجهیزات و امکانات بیشتر، در فصل زمستان خدمات بهتری را به کاربران جاده ای ارائه کنیم.
وی از مدیریت بخش حمل و نقل و جابجایی مسافر و بار به عنوان یکی دیگر از مأموریت های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یاد و تاکید کرد: با توجه به کاهش ناوگان فعال اتوبوسی به ویژه در ایام سفرهای نوروزی، تابستانی و اربعین حسینی، با توجه به اخذ مصوبات دولتی، یکی از مهمترین رویکردهای این سازمان نوسازی و افزایش ناوگان فعال اتوبوسی در کشور است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به فعالیت بیش از ۵۰۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل بار در کشور اشاره و تصریح کرد: با توجه به وجود برخی از مشکلات در این حوزه، باید با تنظیم گری، عبور از شرایط سنتی، نوسازی ناوگان از طریق واردات و توان تولیدکنندگان داخلی، رویکرد هوشمندسازی در حوزه جابجایی بار محقق شود.
اکبری افزود: تحقق این اهداف به کاهش آلودگی و سوانح جاده ای، مدیریت مصرف سوخت و افزایش بازدهی کاری ناوگان حمل و نقل بار منجر می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش هدایتگری رانندگان بخش حمل و نقل بار و مسافر در سطح جاده های کشور اشاره و اظهار کرد: این رانندگان تلاشگر کشورمان با رعایت مسائل ایمنی، سرعت مطمئنه و قوانین و مقررات رانندگی به افزایش ایمنی جاده ها و حفظ جان مسافران و کاربران جاده ای کمک می کنند.