بازدید سایت : ۴۴۵۱۴
| کد خبر ۲۹۳۲۸۷
کپی شد

میزان واردات و اسقاط کامیون‌ برابر نیست/ افزایش خواب کامیون‌ ها در بنادر و نارضایتی راننده‌ ها

رئیس سازمان راهداری کشور ضمن اشاره به اینکه در بخش کامیون ناترازی داریم و میزان واردات و اسقاط برابر نیست، گفت: در حاضر واردات کامیون انجام می‌شود اما اسقاط، نه؛ لذا این امر باعث افزایش کامیون‌ها و افزایش خواب کامیون‌ها در بنادر شده و نارضایتی راننده‌ها را در پی داشته است.

تین نیوز |

رئیس سازمان راهداری کشور ضمن اشاره به اینکه در بخش کامیون ناترازی داریم و میزان واردات و اسقاط برابر نیست، گفت: در حاضر واردات کامیون انجام می‌شود اما اسقاط، نه؛ لذا این امر باعث افزایش کامیون‌ها و افزایش خواب کامیون‌ها در بنادر شده و نارضایتی راننده‌ها را در پی داشته است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل به نقل از ایسنا، رضا اکبری - معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به آخرین وضعیت نوسازی کامیون‌ها در کشور اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کامیون‌ها در کشور زیاد است. در این چند سال بیش از ۳۰ هزار کشنده به کشور وارد و به ناوگان اضافه شده است اما کمتر از این عدد اسقاطی داشتیم.

وی افزود: شرایط اسقاط در کشور براساس قوانین به نوعی تنظیم شده که یک کشنده وارد می‌شود ولی کشنده فرسوده دیگر اسقاط نمی شود. بنابراین هرچه وارد شده به ناوگان اضافه می‌شود و تعداد را بالا می برد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در این قسمت کمبودی نداریم، بلکه ناترازی در تعداد کامیون اتفاق افتاده است. درحال حاضر خواب کامیون‌ها در بنادر از جمله بندرعباس برای بارگیری افزایش پیدا کرده و نارضایتی راننده‌ها زیاد شده است. باید حتما یک کامیون که وارد می‌کنیم یک تا دو برابر، اسقاط کامیون فرسوده داشته باشیم تا سن ناوگان کاهش و بهره‌وری افزایش یابد.

وی تصریح کرد: قوانینی که برای نوسازی ناوگان در سال‌های قبل مصوب شده اسقاط را به عنوان یه شرط الزامی قرار نداده که به آن اعتراض کردیم و به دنبال اصلاح قانون هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هر کامیونی که قرار است به ناوگان اضافه شود حتماً خواست وزارت راه این است که حداقل معادل و مشابه آن اسقاط شود، اظهار کرد: در این صورت نوسازی باید اتفاق بیفتد و تعادل نیز برقرار شود، زیرا هرچه کامیون جدید اضافه شود تعادل برهم می‌ریزد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن پاسخ

    نوش دارو بعد ازمرگ سهراب دیگه الان که اینهمه کامیون به سیستم حمل‌ونقل اضافه کردین چگونه میخواهید اسقاط انجام بدین اون موقع اگر وارکننده مجبوربود اسقاط کنه میشد کاری کرد نه الان که دیگه کسی شوقی برای گرفتن کامیون نداره بااین اوضاع کار وکرایه ها واستحلاک بالاکه دخل وخرج رانندها با هم نمیخونه

  • شهروزفاتح پاسخ

    پس اون موقع دلالان چه کار کنند !!!!!!؟؟؟؟؟؟$$$$$$$$

  • ناشناس پاسخ

    من خودم کامیون دارم و چند ماه هستش که داریم میگیم.

  • راننده پاسخ

    والا اینقدر ماشین زیاد شده که برای یه بار باید ۱۵ روز بخوابی ، به این وضع پیش بریم فاتحه کامیونداران خوانده هست

  • پرویزقنبری پاسخ

    سلام خدمت دکتراکبری طوریکه مشخص ساختارسازمان راهداری وحمل نقل قرارهست ازاستان اصفهان تامین شود

  • محمد مهدی هراتی زاده پاسخ

    سلام بحث ناترازی یعنی موازنه منفی کامیون و بار نیست که عرضه و تقاضا مدیریت گردد باید دید احکام لاز اجرای و اتباع قانون توسعه حمل و نقل چه می گوید.
    بله مباحث خدمات عمومی و اختصاصی، فرسودگی در بیمه و عوارض زیست محیطی ، منافع ملی و آمایش سرزمین الزام آور است اما مدیریت و بهینه سازی با تفکیک کاربری و پیمایش حسب مسافت ، میزان مصرف سوخت و بهره وری کفایت می کند

  • ا پاسخ

    اینقدرماشین سنگین واردکردین که راننده را پیش صاحب کالا وباربری خارکردین توکشورای دیگه دومین شغل که احترام زیادی داره رانندگی ماشین سنگینه توکشورما صاحب کالا یک پنجم کرایه میده باربری همین یک پنجم را نصف میده موقع گرفتن کرایه باکلی التماس باید کرایه بگیریم بعضیاشون کلا کرایه نمیدن شرکتهای حمل و نقل هم ریربارنمیرن وازمسئوایت شونه خالی میکنن علنا میگن بروشکایت کن به مافوقهاشون که میگیم بارنامه ارائه میدیم میگن رسیدکارت خوان بیارپس بارنامه بوفه این وسط؟راهداری هم خودشو کشیده کناروباآگاهی از مشکلات رانندگان کشیده کنار.

  • ناشناس پاسخ

    لطف کنید بفکر نو سازس کامیون‌های فرسوده هم باشید. والله وضعیت خاورهای فرسوده وحشتناکه. تورو بخدا یه فکری هم بحال اینا کنید. توان عوض کردن در بازار آزاد نداریم. لااقل یه تسهیلات هم برای اینا در نظر بگیرید. با تشکر

  • ناشناس پاسخ

    با صحبت تنها درست نمیشه باید واردکننده بجای یک کامیون نو یک کامیون اسقاط بکنه و کارخانه دار هم به جای یک کامیون نو یک کامیون اسقاط کنه تا مردم بتوانند ماشین نوسواربشن با کارمزد کم

  • ناشناس پاسخ

    عزیزان این مملکت تمام شده دلال بازی ورانت ،...وکسی هم به فکر مردم نیست ،،وقتی می شد اسقاط انجام داد که یک پلاک فک بشه وهمون پلاک بشینه رو ماشین وارداتی یا مونتاژی ،،ولی هیهات!!!

  • علی پاسخ

    مملکتی که قانون نداره همینه دیگه هنوزم داره وارد میشه بی حساب کتاب هر جا میری برا بار باید سه روز بخوابی