بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

اجرای طرح نوبت مجازی حمل کالا (VTS) در پایانه بار بندرامام خمینی(ره)

طرح نوبت مجازی حمل کالا پس از اجرای موفق در پایانه بار بندر شهید رجایی، برای دومین بار در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان به مرحله اجرا درآمد.

تین نیوز |

طرح نوبت مجازی حمل کالا پس از اجرای موفق در پایانه بار بندر شهید رجایی، برای دومین بار در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان به مرحله اجرا درآمد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، غلامحسین دغاغله مدیر کل دفتر حمل‌ونقل کالای این  سازمان با بیان این خبر اظهار داشت: پایانه بار بندرامام خمینی (ره) به عنوان یکی دیگر از پایانه های مهم کشور همیشه مورد توجه رانندگان بوده و سیستمی بودن کلیه فرآیندها باعث شده تا رانندگان به صحت انجام فرآیندها تا حدود بسیار زیادی اطمینان داشته باشند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه مدت زمان اخذ مجوز بارگیری متغیر می باشد این امر سبب می گردد رانندگان پس از اخذ نوبت بین 4 الی 15 روز (بستگی به وجود بار ) در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) انتظارداشته باشند که با توجه به موقعیت جغرافیایی استان خوزستان تردد در مسیرهای دیگر در زمان انتظار مقرون به صرفه نبوده و همچنین هزینه های ناشی از توقف از جمله معیشت، سوخت، استهلاک، اقساط بانکی و دوری از خانواده  نیز ایجاد نارضایتی برای رانندگان را در پیش خواهد داشت. لذا در راستای رعایت حقوق شهروندی و رضایتمندی رانندگان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان،  اجرای طرح نوبت مجازی  در استان خوزستان در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

 

وی با بیان این که بر اساس این طرح  رانندگان جهت اخذ نوبت در پایانه بار امام خمینی (ره) نیاز به حضور فیزیکی نداشته و فقط در زمان مقرر جهت اخذ مجوز بارگیری به پایانه مراجعه  می نمایند، افزود: این طرح پس از اجرا در پایانه بار بندر عباس  برای دومین بار در سطح کشور در پایانه بار بندرامام خمینی (ره)  آغاز گردید و رانندگان پس از ثبت نام در سامانه پیامکی پایانه مذکور می توانند با استفاده از تلفن همراه خود با ارسال عدد 1 به سامانه 10004414 نوبت خود را رزرو و فقط 24 ساعت قبل از اخذ مجوز بارگیری به بندرامام خمینی (ره) مراجعه نمایند.  

 

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا بیان کرد:  با اجرای طرح نوبت مجازی در پایانه بار بندرامام خمینی (ره) تاکنون حدود 15 هزار و 877 راننده در سامانه ثبت نام نموده اند که این آمار همچنان در حال افزایش می باشد. در حال حاضر ثبت نام در 2 شیفت و از ساعت 7:30 لغایت 23 انجام می پذیرد.

 

وی افزود: تمام نوبت‌ها به صورت حضوری  ثبت گردیده است که این تعداد شامل رانندگانی می‌باشد که براساس عادت همیشگی یا به دلیل عدم آگاهی به استفاده از تلفن همراه و یا برای اولین بار به پایانه بار بندر امام خمینی (ره) آمده‌اند که مبادرت به اخذ نوبت حضوری می کنند. همچنین  برنامه‌هایی نیز  جهت تسریع در کار برای رانندگان گرامی مد نظر می باشد، که عبارتست از: استفاده از درگاه پرداخت الکترونیکی و  استفاده از سامانه غیر حضوری جهت تمدید اعتبار پیامک.

 

دغاغله خاطرنشان کرد: در کنار اجرای این طرح نتایج بسیار خوبی نیز حاصل گردیده از جمله جلوگیری از تردد اضافه ناوگان در محورهای مواصلاتی کشور ( در برخی از محورها به صورت رفت و برگشت)، کاهش مصرف سوخت، جلوگیری از آلودگی هوا، کاهش هزینه سفر، کاهش هزینه استهلاک، افزایش ایمنی در جاده‌ها، حضور بیشتر رانندگان در کانون گرم خانواده و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم حضور و  تامین معیشت در مسیرهای نزدیک محل سکونت در مدت زمان ایجاد شده.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن پاسخ

    با عرض سلام واحترام ،جناب آقای دغاغله شما کمی هم به نقطه ضعفهای این سیستم هم نگاه کنید، در بندرعباس این طرح به همه اهداف خود نرسیده،مثلا در حرکت های یک سر خالی فقط شکل این حرکت یک سرخالی را تغییر داده، این طرح باعث شده خواب کامیونها در بندرعباس فعلا بین ۱۲ تا ۱۶ روز برسد،درصورتی که در دوران مذارکرات هسته ای که رکود سنگین بر بازارها حاکم بود خواب پایانه بیشتر از ۸ تا ۱۰ روز نمیشد،جناب آقای دغاغله چرا شما در این طرح امکان نوبت گرفتن برای تمام ناوگان را فراهم کردید ،چرا یک کامیون در میتواند در یک لحظه در تمامی بنادر نوبت بارگیری داشته باشد ،الان برای ورود به شرکت نفت باید دفترچه ورود که قیمتی در حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان دارد باید تهیه شود ،ولی امکانی فراهم شده تا تمامی کامیونهای شرکت نفت ،بونکرهای کارخانه های سیمان ،و در کل تمامی کامیونها با هر شکل بارگیری که دارند بتوانند در این سیستم نوبت، اخذ بار دریافت کنند ،جناب آقای دغاغله این طرح تاثیر مستقیم بر معاش ما گذاشته و شما فضای رقابت را از ما گرفتید ،در این طرح شما فقط طرف تقاضا را تحریک کردید طرفی خود از معذل مازاد کامیون رنج میبرد و با این طرح بر رنج آن افزودید،جناب آقای دغاغله در حال حاضر وقتی نوبت پیامکی برای کامیونی ثبت میشود در حدود ۱۷۰۰۰ هزار کامیون پیشتر از آن وجود دارند،۱۷۰۰۰ هزار کامیون در صف انتظار عدد بسیار بزرگی است برای یک مرحله بارگیری ،جناب آقای دغاغله من به عنوان یک برادر کوچکتر از شما میخواهم بادقت بیشتری به واقعیات این طرح نگاه کنید و واقعیت شرایط حمل و نقل جاده ای و شرایط روانی حاکم بر جامعه کامیوندان نگاه کنید.کسانی که در این طرح امکانی برایشان فراهم شده که بتوانند ۲ شغله شوند(منظور کامیونهایی که امکان داشتن نوبت در همه بنادر،وکامیونهای شرکت نفت ،بونکرهای کارخانه های سیمان،وکمپرسی هایی که در معادن کار میکنند)ابراز رضایت از این طرح می کنند ولی کسانی که یک شغل دارند از این طرح رضایت کامل ندارند،درضمن جناب آقای دغاغله با جیب خالی در کنار خانواده بودن صفایی نداد،در سال ۹۴ در اوج مذاکرات هسته ای و رکود بازار ما میتوانستیم هزینه اقساط،کامیون خانواده خود را تامین کنیم ولی در حال حاضرکه رونق نسبی به بازار کار برگشته به سختی وبا مغروض شدن میتوانیم از پس هزینه های خود براییم،