◄ نوبتدهی مجازی و نظر رانندگان
به گزارش خبرنگار تیننیوز؛ شکایت رانندگان از روابطی است که جای ضوابط را گرفته و عملاً حقوق این قشر را پایمال میکند، اما خوشبختانه اخیراً اقداماتی برای حل این موضوع در نظر گرفتهشده و سازمان راهداری بهتدریج در پی حل این مشکل است، بهطوریکه غلامحسین دغاغله صبح امروز از آغاز نوبتدهی مجازی در پایانه بندر امام خمینی خبر داد.
«هرچی بار خوب هست رو به دوست و آشناها میدن، بعدش اگر باری بود، با هزار خواهش و التماس نوبت ما میشه»، این جمله برای رانندگان کامیون بسیار آشنا است و همه رانندگان با این مشکل آشنا هستند، عدم هماهنگی بین رانندگان و شرکتهای حملونقل همیشه به ضرر رانندگان تمامشده و به مشکل بسیار بزرگی تبدیلشده است.
به گزارش خبرنگار تیننیوز؛ شکایت رانندگان از روابطی است که جای ضوابط را گرفته و عملاً حقوق این قشر را پایمال میکند، اما خوشبختانه اخیراً اقداماتی برای حل این موضوع در نظر گرفتهشده و سازمان راهداری بهتدریج در پی حل این مشکل است، بهطوریکه غلامحسین دغاغله صبح امروز از آغاز نوبتدهی مجازی در پایانه بندر امام خمینی خبر داد.
مدیرکل دفتر حملونقل کالای سازمان راهداری در مصاحبه با روابط عمومی این سازمان؛ با بیان این خبر اظهار داشت: پایانه بار بندر امام خمینی (ره) بهعنوان یکی دیگر از پایانههای مهم کشور همیشه موردتوجه رانندگان بوده و سیستمی بودن کلیه فرآیندها باعث شده تا رانندگان به صحت انجام فرآیندها تا حدود بسیار زیادی اطمینان داشته باشند؛ با توجه به اینکه مدتزمان اخذ مجوز بارگیری متغیر است این امر سبب میشود رانندگان پس از اخذ نوبت بین ۴ الی ۱۵ روز (بستگی به وجود بار) در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) انتظار داشته باشند که با توجه به موقعیت جغرافیایی استان خوزستان تردد در مسیرهای دیگر در زمان انتظار مقرونبهصرفه نبوده و همچنین هزینههای ناشی از توقف ازجمله معیشت، سوخت، استهلاک، اقساط بانکی و دوری از خانواده نیز ایجاد نارضایتی برای رانندگان را در پیش خواهد داشت. لذا در راستای رعایت حقوق شهروندی و رضایتمندی رانندگان و جلوگیری از تضییع حقوق آنان، اجرای طرح نوبت مجازی در استان خوزستان در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
اما این طرح نیز مانند هر طرح دیگری ممکن است نواقص و یا موارد قابلتوجهی داشته باشد که لازم است با بررسی بازخوردها، این مشکلات را مرتفع کرد، مالک نخعی کارشناس ارشد عمران و راننده کامیون در این خصوص به خبرنگار تیننیوز گفت: درواقع مشکل اساسی نوبت مجازی این است که از حضور فیزیکی کامیون جلوگیری شده است اما کماکان حضور فیزیکی راننده و شرایط سابق بار خواندن و اعلام بار حاکم است، لذا باید به روشهای مناسب کامیون دار هم در جریان شفاف اطلاعات حملونقل قرار گیرد تا انتخاب متناسب با نوبت و شرایط خود داشته باشد.
نخعی از نامهای که چندی قبل به مسئول مربوطه این سامانه ارسال کرده بوده خبر داد و گفت؛ در آن زمان من پیشنهادهایی را برای بهبود عملکرد این سامانه ارائه دادم که به نظر میرسد امروز هم کاربردی باشد.
۱- بهمنظور شارژ ریالی کارت نوبت بهصورت همزمان از سه روش زیر استفاده شود
الف) با همکاری یکی از بانکهای کشور و ایجاد USSD COD مانند # *377 و یا #*387 از طریق درگاه پیامکی شبیه به این عملیات پرداخت و شارژ کارت نوبت انجام شود
ب) از طریق درگاه اینترنتی متصل بهحساب نوبتدهی عملیات شارژ کارت نوبت انجام شود
ج) با روش فعلی با حضور فیزیکی راننده و پرداخت نقدی وجه شارژ انجام شود و با گسترش دو روش الف و ب و درنهایت حذف روش ج صورت گیرد.
۲- ازآنجاییکه بیشتر وقت اعلام بار صرف خواندن بار توسط متصدی و نوشتن آن توسط رانندگان میشود و با توجه به اعلام بار شرکتهای حملونقل تحت شبکه به سالن اعلام بار پیشنهاد میشود
الف) اختصاص وبسایت تخصصی پایانه بار بندرعباس و قرار دادن لیست و تعداد بارهای اعلامشده در وبسایت بهجای خواندن مورد به مورد بار
ب) درخواست همکاری از شرکتهای حملونقل، فروشگاهها، رستورانها و یا هر مکان دیگری که دسترسی به اینترنت و چاپگر دارد در چاپ لیست اعلام بار از درگاه شبکه پایانه و وبسایت پایانه بار و ارائه لیست بار به رانندگان
ج) ایجاد کانال تلگرامی در جهت ارائه صورت اعلان بار
د) آنلاین بودن تابلو مذکور و مشاهده اعلام بار در لحظه توسط کاربر و درنهایت ایجاد سه مسیر برای دیدن وضعیت اعلام بار یا از طریق وب و یا کانال تلگرامی برای رانندگانی که از اینترنت استفاده میکنند یا از طریق چاپ برای رانندگانی که توانایی استفاده از اینترنت را ندارند.
بههرحال آغاز اجرای این طرح نوید روزهای بهتری برای رانندگان را به همراه دارد و امیدواریم مسئولین با بررسی دقیق تمام مشکلات احتمالی این سامانه را مرتفع کنند.
با عرض سلام
این روش بسیار مناسبی است
اما درد اصلی قرار نگرفتن درصدی از بارها در مسیر اعلان بار میباشد
آقای فلاحی عزیز، دقیقا سوال شما را از مهندس دغاغله پرسیدم و ایشان قول دادند که با تکمیل شدن این طرح، تمام درخواست ها آنلاین باشد تا عملا شرکت ها نتوانند دخل و تصرفی در بار داشته باشند، ضمنا اگر راهکاری در نظر دارید به ما اطلاع بدهید و مطمین باشید به گوش مسئولین خواهد رسید
واقعا ،یعنی نظر شخصی آقای نخعی بارتاب نظرات کلیه رانندگان هست ،چرا نظرات مخالفان این طرح را نمیگذارید تا پی به مشکلات این طرح ببرید ،یعنی با تعریف و تمجید از این طرح و نظرات شخصی آقای نخعی کلیه مشکلات رانندگان برطرف شد ،نه خیر این طرح آن چنان هم که فکر میکنید موفق نبوده و مدیران محترم سازمان چشم خود را بر نواقص این طرح بستند و از نظرات امثال آقای نخعی به عنوان نظرات کلیه رانندگان استفاده میکنند،
دوست عزیزم اقای محسن
نویسنده این مطلب بنده هستم، اگر صفحه جاده ای تین را باز کنید میبینید که بیشترین انتقاد ها در این بخش مطرح شده، اما قصاص قبل از جنایت نمیتوان کرد و جانب انصاف را باید رعایت کرد،در مطلب قبلی با تیتر" رانندگان و خواب راحتی که سلب شد" مشکلات این طرح و چند مشکل دیگر بیان شد، نگاه مثبت به این مسئله به خاطر شروع یک کار خوب بود هر چند ممکن است نواقص بسیار باشد، ضمن تشکر از پیگیری شما بزرگوار، خواهش میکنم ایرادات کار را به ما بگویید تا پیگیری کنیم، باز هم ممنون از توجهتان
سلام والا آقای نخعی شما خودت میدونی که هدف ،جمع شدن سالنهای اعلام بار هست و طرح و اجرای چنین طرحهایی فقط وقت رانندگان را میگیردو روند تغییرات را به سود کسانی میکند که پایبند به سالنهای اعلام بار نیستند،اگر روند تغییرات را درپایانه بندرعباس با دقت نگاه کنید میبینید که روند به سمت حذف سالن اعلام بار هست،۱ رفتن سید جلال موسوی از انجمن صنفی بندرعباس۲ به حاشیه رانده شدن انجمن صنفی رانندگان ۳ گرفتن مسئولیتهای انجمن صنفی از آن ۴ رفتن بار به وسیله کامیونهای شرکتی وبومی با مجوز اعلام بار ولی بدونه اعلام بار، ۵ گسترش روز افزون مورد ۴_۶اجرای طرح پیامکی که باعث ایجاد هرج ومرج و تقاظای بیشتر کامیونها برای ثبت نوبت بارگیری شد۷ ایجاد گروهای تلگرامی به نام رانندگان ولی با مشارکت اعضای غیر راننده از جمله شرکتهای حمل ونقل،که صدمه زیادی به پیکر کم جان جامعه کامیونداران زد،از سایت تین نیور خواهش میکنم که تمام نظرات را ارائه دهد تا خوب وبد این چنین طرحهایی بهتر نمایان باشد البته من موافق حذف سالنهای اعلام بار هستم اگر قبل از آن چند اصلاح کلی در سیستم حمل و نقل جاده ای ایجادشود .اگر هدف سازمان حمل ونقل حذف سالن های اعلام بار هست ،باید درقبال گرفتن این امتیاز امتیازاتی هم بدهد .یا باید نظام عرضه وتقاضا با حذف دلالان حمل ونقل(شرکت حمل ونقل) وشکل بگیرد،یا به نظام تن کیلومتر، وپرداخت کرایه یکسان برای هر تن کیلومتر رسید،و رانندگان کامیون از پرداخت کمیسیون به دلالان حمل ونقل معاف و دلالان حمل و نقل حق الزحمه خود را از صاحبان کالا دریافت کنند،در این صورت میتوان به یک نتیجه برد برد برای رانندگان وسازمان حمل ونقل رسید ،وهر دو طرف به خواسته خود برسند،اگر حذف سالنهای اعلام بار به درستی و با برنامه ریزی دقیق پیش برود حتما باعث آسایش و پیشرفت برای رانندگان میشود،اگر هم فقط بر روی کاغذ خوب پیش برود بر گرفتاری رانندگان خواهد افزود.
سلام جناب آقای محمود ، من نمیدونم سمت شما چی هست،اگر بیان مشکلات میتواند مشکلات را حل کند چرا تا به حال مشکلات مربوط به نوبت مجازی حل نشده؟؟؟من از هر راه وو روزنه ای که تا به حال پیدا کردم مشکلات را به گوش مدیران محترم سازمان رساندم ولی گویی مدیران محترم اعتقادی به این مشکلات که گریبان زندگی ما را گرفته ندارند،گویی خود را به خواب زده اند.چرا منتظرید سیل مشکلات نوبت مجازی زندگی ما را نابود کند وبعد از نابودی به دنبال علل آن بگردید،اگر واقعا میخواهید به مشکلات پی ببرید و قدرت بیدار کردن مدیران را از این خواب خود خواسته را دارید من باز هم برای چند دهمین بار طی یک سال گذشته این مشکلات را برای شما هم بنویسم.منتظر جواب شما هستم .با تشکر وامید به اینکه شما بعد از شنیدن مشکلات طرح نوبت مجازی خود را به خواب نزنید چون آن موقع بیدار کردنتان کار سختی خواهد بود.
شارژ
خوب
لعنت بر پدر مادرتون
که همچی رو پولی کردید
شارژ پیامک
شارژ پارکینک
شارژ بارنامه
خیلی عالی
لطفن روش بازکردن نویت نویس بندر امام را اموزش دهید
میخام بندرعباس اینترنتی نوبت بزنم شارژپولی ندارم میخام پول بزنم شارژکنم
درخواست حذف نوبت گهر ترابر
پرداخت نوبت دهی بندر عباس
سلام
شارژ نوبت بندر عباس از درگاه بانک چطوره
سلام
لطفاً طریقه ثبت نام در پایانه بندرعباس و ثبت نوبت را آموزش بدین سایت داره یا چی .باتشکر
شارژ کیف پول بندرعباس
خوبه و مفید