بازدید سایت : ۴۵۱۳۴
کشاورزیان خبر داد؛

ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین با عمر 50سال به بالا از ابتدای سال ۹۷/ استفاده از اسنپ در مسیرهای برون شهری منطقی نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه سنگین با عمربالای 50سال از ابتدای سال 97 ممنوع می‌شود، گفت: هدف از ایجاد اسنپ‌ها حمل و نقل درون شهری بوده و هیچگونه برنامه‌ای برای خدمات در برون شهرها نداشته و منطقی نیست که در برون شهرها از آن استفاده کنیم.

ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین با عمر 50سال به بالا از ابتدای سال ۹۷/ استفاده از اسنپ در مسیرهای برون شهری منطقی نیست
تین نیوز |

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تردد وسایل نقلیه سنگین با عمربالای 50سال از ابتدای سال 97 ممنوع می‌شود، گفت: هدف از ایجاد اسنپ‌ها حمل و نقل درون شهری بوده و هیچگونه برنامه‌ای برای خدمات در برون شهرها نداشته و منطقی نیست که در برون شهرها از آن استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در حاشیه آیین معارفه مدیرکل راهداری و حمل ونقل لرستان در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار کرد: اکنون 350 هزار دستگاه خودو در ناوگان برون شهری کشور فعالیت می‌کنند و حدود 500 هزار نفر در این بخش شاغل هستند.

وی ادامه داد: برای نگهداری 215 هزار کیلومتر راه موجود روستایی، اصلی، فرعی و بزرگراه‌ها در کشور سالیانه بیش از 70 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که حدود 50 درصد آن از طریق تامین منابع ملی و اندکی بیش از 50 درصد آن از طریق منابع استانی برای نگهداری راه‌های غیر شریانی تامین می‌شود.

کشاورزیان افزود: متاسفانه در طول سه سال گذشته و به دلیل حجم اعتبارات جاری دولت و تنگنا‌های که دولت در زمینه اعتبارات عمرانی داشت در زمینه نگهداری راه‌ها با تنگنای مالی جدی روبرو هستیم در حالی که اعتبارات ملی که امسال به سازمان راهداری ابلاغ شده هفت هزار میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: با توجه به مجموعه درآمدی داخلی سازمان و اعتبارات ملی، پیشبینی میشود کل اعتبار سازمان به حدود 15 هزار میلیارد ریال برسد که درصورت مقایسه با اعتبارات مورد نیاز کمتر از 50 درصد می‌باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: استان لرستان ۲.۵ تا سه درصد اعتبارات کشور را امسال بخود اختصاص داده است.

کشاورزیان همچنین در خصوص برنامه اسنپ (برای درخواست خودرو از طریق اپلیکیشن) گفت: هدف از ایجاد اسنپ‌ها حمل و نقل درون شهری بوده و هیچگونه برنامه‌ای برای خدمات در برون شهر‌ها نداشته و منطقی نیست که در برون شهر‌ها از آن استفاده کنیم.

در این آیین عباس شرفی به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان معرفی شد و از زحمات علی زندی فر تجلیل به عمل آمد.

عباس شرفی از سال 88 تاکنون معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان بود.

علی زندی فر که به مدت 14 ماه در استان لرستان فعالیت می‌کرد به عنوان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی منصوب شده است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.