بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

افتتاح ۴ پروژه اداره کل راهداری استان اردبیل در دهه مبارک فجر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ۲ پاسگاه پلیس‌راه در محورهای اردبیل، سرچم و آستارا، راهدارخانه بودالالو و محوطه‌سازی پایانه مرزی بیله سوار به بهره‌برداری خواهد رسید.

افتتاح ۴ پروژه اداره کل راهداری استان اردبیل در دهه مبارک فجر
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ۲ پاسگاه پلیس‌راه در محورهای اردبیل، سرچم و آستارا، راهدارخانه بودالالو و محوطه‌سازی پایانه مرزی بیله سوار به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار مغان بابیان اینکه سازمان راهداری جهت رفاه حال مترددین مرزی این پایانه‌ها را ایجاد کرده افزود: پایانه مرزی بیله سوار مغان در ۱۰ هکتار احداث‌شده که برای تکمیل فاز اول آن ۱۵ میلیارد تومان و برای اجرای فاز دوم آن‌که شامل سالن مسافری، محوطه‌سازی، نمازخانه و سایر ساختمان‌ها است ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی میزان صادرات از این پایانه را ۱۵۰ هزار تن و حجم واردات را ۲۴ هزارتن عنوان کرد و گفت: این میزان صادرات و واردات روزانه توسط ۱۹۰ دستگاه ناوگان سبک و نیمه سنگین انجام می‌شود.

عضو شورای اداری استان اردبیل از تردد ۸۰۰ هزار نفر مسافر در ده ماه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار مغان خبر داد و افزود: روزانه به‌صورت رفت‌وبرگشت بیش از ۲ هزار و ۶۵۰ نفر از این مکان تردد می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۱۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در استان از در حال ساخت بودن ۶ مجتمع دیگر خبر داد و گفت: ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی نیز مراحل استعلام خود را طی می‌کنند که امیدواریم با تکمیل و احداث آن‌ها بتوانیم میزبان شایسته‌ای برای مسافران و گردشگران باشیم.

رحمتی تصریح کرد: ۵۲ شرکت حمل‌ونقل مسافر با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۵۲۰ دستگاه سواری درمجموع با دو هزار و ۵۶۰ راننده نسبت به حمل‌ونقل مسافران اقدام می‌کنند.

وی از فعالیت ۵۲ شرکت حمل‌ونقل مسافر در استان با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۵۲۰ دستگاه سواری مسافران را در سطح استان خبر داد و گفت: در نه‌ماهه امسال ۷۳۶ هزار و ۶۳۹ مسافر از این پایانه بین‌المللی تردد کرده‌اند که نسبت مدت به مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش‌یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل بابیان اینکه در هفت‌ماهه امسال روکش آسفالت در ۳۷ کیلومتر انجام‌شده درحالی‌که برای اجرای ۱۲۲ کیلومتر قرارداد داریم، افزود: برای روکش آسفالت و خط‌کشی محورهای مواصلاتی استان ۵۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۲۵ میلیارد تومان نیز اعتبار استانی اختصاص‌یافته است.

وی با اشاره به تحویل گرفتن عملیات نگهداری زمستانی ۱۳ کیلومتر از مسیر انتهای خارج از حوزه استان اردبیل در محور سرچم گفت: اداره کل راهداری در طرح زمستانی امسال ۱۲۰ اکیپ با ۴۲۰ نفر نیروی انسانی و ۲۶۰ دستگاه ماشین‌آلات در کلیه محورهای مواصلاتی استان اردبیل مستقر شدند و تا پایان فروردین ۹۷ به مردم خدمت می‌کنند.

رحمتی در خصوص تجهیز جاده‌های استان به سامانه‌های هوشمند نیز گفت: هم‌اکنون ۳۸ دوربین نظارت تصویری، ۲۸ سامانه ثبت تخلفات سرعت در محورهای مواصلاتی نصب‌شده و ۲۴ سامانه دیگر هم در محورهای اردبیل سرچم، اردبیل سه‌راه صحرا و مشکین‌شهر پارس‌آباد از محل اعتبارات سازمان راهداری که قابلیت اعلام زمان و تاریخ عبور در سرعت‌های غیرمجاز به‌صورت پلاک خوان است مراحل نصب خود را سپری می‌کنند تا کلیه جاده‌های استان تحت پوشش سامانه‌های هوشمند قرار بگیرند.

 

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.