بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت در محورهای استان مازندران

توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت در محورهای شریانی واصلی استان مازندران در اولویت اجرا قرار دارد.

توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت در محورهای  استان مازندران
تین نیوز

بررسی آمار تصادفات و مطالعه بر روی علل اصلی حوادث جاده‌ای در مازندران نشان‌دهنده این است که سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از دلایل اصلی وقوع تصادفات فوتی و جرحی در مازندران است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران، محسن هاشمی رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران بابیان این خبر گفت: این اداره‌کل در راستای ارتقا ایمنی تردد در محورهای استان و برای کنترل سرعت غیرمجاز رانندگان و همچنین رفتارهای مخاطره‌آمیز آنان اقدام به نصب، راه‌اندازی و توسعه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت در محورهای شریانی واصلی استان کرده؛ به‌طوری‌که در سال 96 این سامانه‌ها از تعداد هشت سامانه به 56‌سامانه افزایش پیداکرده‌اند و در سال جاری نیز عملیات نصب و راه‌اندازی حدود 50‌سامانه دیگر نیز آغاز خواهد شد.

وی افزود: با تکمیل و بهره‌برداری کامل از این سامانه‌ها تمامی محورهای شریانی واصلی و همچنین محورهای مواصلاتی مازندران به‌ویژه محورهای پر تصادفی چون محور هراز، ساری-کیاسر و محور ساری-دریا و بابل-بابلسر به این سامانه‌ها مجهز شده و امید آن می‌رود با بهره‌برداری از این سامانه‌ها شاهد کاهش تصادفات با شدت بالا باشیم.

رئیس اداره مدیریت‌ راه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران تصریح کرد: با استفاده از سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل مختلف سعی بر نظارت مداوم و مستمر بر شرایط ترافیکی، جوی و حوادث و وقایع جاده‌ای داریم و تلاش می‌شود با ایجاد ارتباط بین نهادهای مسئول در جاده و همچنین تحلیل و ارزیابی پارامترهای ترافیکی مانند میزان تردد، سطح سرویس، ساعات شلوغی و سرعت تردد در محورها سهولت و ایمنی تردد را افزایش دهیم.

هاشمی عنوان کرد: در این زمینه تعداد 45‌سامانه نظارت تصویری، 102‌دستگاه تردد شمار برخط، دو دستگاه سامانه توزین در حال حرکت و دو دستگاه تابلوی ترافیک نما و... نیز بکار گرفته‌شده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.