بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

◄ آغاز پرداخت کرایه براساس تن بر کیلومتر در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی، از آغاز پرداخت کرایه براساس تن بر کیلومتر در استان بعنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات رانندگان خبر داد.

آغاز پرداخت کرایه براساس تن بر کیلومتر در آذربایجان‌غربی
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، گفت: بعد از بیان مطالبات رانندگان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با جلب رضایت رانندگان در راستای خدمات‌دهی بهینه و باکیفیت را در اولویت امور خود قرارداد تا کرایه حمل بار بر اساس تن-کیلومتر محاسبه شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری بابیان این‌که کرایه حمل‌ونقل توافقی و براساس عرضه و تقاضا و وابسته به پارامترهای مختلفی است، اضافه کرد: آذربایجان‌غربی بناتر دستور ریاست سازمان از ابتدای دی‌ماه سال جاری پرداخت کرایه حمل بار بر اساس تعرفه تن_کیلومتر را آغاز کرد که بی‌شک تاثیر بسزایی در معیشت رانندگان ایجاد خواهد کرد.

 این مقام مسئول افزود: نرخ پایه تن_کیلومتر کشوری مشخص شد و ۱۰۳۳ ریال به عنوان شاخص پایه تن_کیلومتر کشوری تعیین شد و بر اساس ضرایب استانی تفکیک شد و در این نرخ همه مسائل در نظر گرفته شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از تامین لوازم یدکی و قطعات گران شده ناوگان به‌عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین خواسته‌های رانندگان یادکرد و گفت: سازمان صنعت و معدن از طریق کارخانه‌های داخلی و واردکنندگان خارجی و هر آنچه لاستیک که وارد کشور می‌شود را بر اساس سهمیه است.

 شکری از برآورد نیاز سالانه استان به حدود 100 هزار حلقه لاستیک خبر داد و عنوان کرد: از ۲۵ تیر ماه سال جاری که طرح توزیع لاستیک آغازشده است تاکنون حدود ۱3۰۰۰ حلقه لاستیک به نرخ دولتی در بین ناوگان و با مدنظر قرار دادن پارامترهایی همچون پیمایش طی شده و تعداد بارنامه‌های صادره توزیع‌شده است و هنوز نیازمند تامین و توزیع لاستیک برای ناوگان باری و مسافری هستیم.

این مقام مسئول بابیان این‌که در حال حاضر نزدیک به 18 هزار دستگاه با متوسط عمر 18/16 سال در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا فعالیت دارند، اذعان کرد: سالانه بیش از 12 میلیون تن کالا توسط این ناوگان از استان جابه‌جا می‌شوند و در 9 ماهه گذشته میزان جابه‌جایی کالا با ناوگان باری استان 5/8 میلیون تن بود که برای این میزان کالا بیش از 631 هزار و 500 فقره بارنامه صادرشده است.

شکری با اشاره به جابه‌جایی سالانه در حدود هشت میلیون مسافر توسط ناوگان جاده‌ای فعال در این بخش بیان کرد: 670 دستگاه اتوبوس و 1200 دستگاه سواری داریم که میانگین عمر آن به ترتیب 5/9 و 5/10 سال است و 907 دستگاه مینی‌بوس با عمر 77/26 سال داریم که بیش از 20 هزار راننده در دو بخش مسافر و بار مشغول کار هستند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.