مشوقهایی برای کامیونداران از سوخت تا لاستیک
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اعلام کرد: اقدامات تشویقی بسیاری برای رانندگان کامیونهای حامل کالاهای اساسی از سوخت اضافی تا سهمیه تشویقی لاستیک ، روغن موتور و غیره در نظر گرفته شده است.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اعلام کرد: اقدامات تشویقی بسیاری برای رانندگان کامیونهای حامل کالاهای اساسی از سوخت اضافی تا سهمیه تشویقی لاستیک ، روغن موتور و غیره در نظر گرفته شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهران قربانی اظهار کرد: اقدامات تشویقی بسیاری برای کامیونهای حامل کالاهای اساسی از مبدا و به مقصد بنادر امام خمینی (ره)، شهید رجایی، انزلی، بوشهر و امیرآباد در نظر گرفته شده است که میتوان به تخصیص ۳۰ درصد سوخت اضافی برای آنها اشاره کرد که با هماهنگی شرکت پخش فرآوردههای نفتی ایران صورت گرفته است.
وی افزود: همچنین هماهنگیهای لازم با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تخصیص سهمیه تشویقی لاستیک و روغن موتور به قیمت دولتی برای این کامیون داران انجام شده است. همچنین اقلام بهداشتی در بنادر به این رانندگان داده میشود.
قربانی با اشاره به برداشتن محدودیت تردد حمل کالاهای اساسی حتی در ایام تعطیل با هماهنگی پلیس راهور گفت: از دیگر اقدامات انجام شده هماهنگی با پلیس راهور برای امکان بارگیری کامیونداران تا سقف بالاتر از دو تن برای کامیونهای حامل کالای اساسی از مبادی بنادر و در جهت تسریع در تخلیه و بارگیری است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اعلام کرد: در راستای حمایت از کامیون داران حامل کالاهای اساسی هماهنگیهای دیگر با شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام دادیم تا ضمن افزایش کرایه حمل گندم، کرایه حمل کالاهای اساسی از سوی این شرکت در مقصد به کامیونداران پرداخت شود. همچنین سقف حواله بارنامههای تخصیص یافته تا دو برابر سهمیه محاسبه شده افزایش یافته است.
وی گفت: تهیه و ارائه بستههای بهداشتی به رانندگان حمل کننده کالای اساسی توسط ادارات کل راهداری و حمل ونقل جادهای استانهای خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، گیلان و مازندران از دیگر اقدامات تشویقی برای حمل کالاهای اساسی توسط کامیونداران است.
اوایل سال گذشته هم چنین مشوقهایی به رانندگان جهت حمل کالاهای اساسی داده شد از جمله لاستیک.
جزئیات مشوق لاستیک رانندگان در سال گذشته:
هنگامی که لاستیک به عنوان مشوق به رانندگان داده میشد،به طور مثال لاستیک چینی با قیمت حدودا ۳۵۰۰ تا ۴ میلیون تومان قیمت مصوب به رانندگان داده شد.
در همان زمان قیمت بازار آزاد آن بین ۵۵۰۰ تا ۶میلیون تومان بود.
حدودا ۲ یا ۳ هفته بعد از اتمام ضرورت حمل کالاهای اساسی به اندازه ای لاستیک روانه بازار شد که حد بازار لاستیک از اشباء گذر کرد و در عرض ۲ هفته قیمت فروش آزاد لاستیک(چینی)از ۶ میلیون به زیر ۴ میلیون تومان رسید،به طوری که حتی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان لاستیک آزاد زیر قیمت مصوب به صورت اقساط فروخته میشد.
در این میان راننده نگون بخت که زمانی با خوشحال کرایه ای که بابت حمل کالاهای اساسی گرفته بود به صورت نقد یکجا بابت لاستیک کارت کشیده بود خوشحالی زودگذرش تبدیل به عزا شد.
لاستیکی که اگر بخواهد مصرف کند قیمت تمام شده اش بیشتر ازبازار آزاد شده و اگر بخواهد بفروش برساند باید با ضرر بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی بفروشد.
واقعا معامله پر سودی بود.
تاجر به پول لاستیکش رسید.
دلالها به دلالیشون
بعد همون تاجر به قیمت پایین تر از قیمتی که فروخته بود دوباره همون لاستیک را از راننده خرید.
از همه مهمتر بارها بدونه افزایش کرایه حمل شدند.
تا معامله پرسود و عبرت آموز بعدی خدا نگهدار.