بازدید سایت : ۵۳۱۴۷
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

◄ ۸۰ درصد رانندگان، تسهیلات بانکی ۶۰ میلیون ریالی دریافت کرده‌اند

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اقدامات این سازمان در بخش‌های مختلف از زمان شیوع کرونا گفت: ۸۰ درصد رانندگان، تسهیلات بانکی ۶۰ میلیون ریالی دریافت کرده‌اند.

۸۰ درصد رانندگان، تسهیلات بانکی ۶۰ میلیون ریالی دریافت کرده‌اند
تین نیوز |

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اقدامات این سازمان در بخش‌های مختلف از زمان شیوع کرونا گفت: ۸۰ درصد رانندگان، تسهیلات بانکی ۶۰ میلیون ریالی دریافت کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرساری، اقدامات و عملکرد حوزه حمل و نقل جاده‌ای کشور در مقابله با شیوع ویروس کرونا در بخش‌های حمل و نقل مسافر، حمل و نقل کالا، حمل و نقل بین‌المللی، ایمنی و ترافیک و مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای تشریح شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص عملکرد حوزه حمل‌ونقل در مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: در بخش حمل‌ونقل مسافر از اول اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تا پایان مهرماه ۱۳۹۹، حدود ۵۶.۱ میلیون نفر مسافر توسط ناوگان عمومی حمل و نقل جابه‌جا شده که در مقایسه با ۹۹.۷ میلیون نفر مسافر جابه‌جا شده در مدت مشابه سال گذشته، این رقم ۴۳.۷ درصد کاهش پیدا کرده است. طی همین مدت به دلیل کاهش ۱۵ درصدی ضریب اشغال صندلی در ناوگان اتوبوسی درآمد بخش حمل و نقل مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.

«مهران قربانی» افزود: اقدامات مهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش حمل و نقل مسافر به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا شامل سرفصل‌های اطلاع‌رسانی و ارسال ابلاغیه‌ها، اقدامات پیشگیرانه، اقدامات حمایتی از شاغلان بخش، اقداماتی در جهت حذف مراجعات حضوری و اعلام گزارش‌ها بوده است.

۶۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای رانندگان

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات حمایتی صورت گرفته از رانندگان و شاغلان بخش حمل و نقل مسافر جاده‌ای گفت: تسهیلات بانکی به رانندگان متقاضی به مبلغ ۶۰ میلیون ریال برای هر راننده و شرکت‌های حمل‌ونقل متقاضی به ازای هر شاغل ۱۲۰ میلیون ریال اختصاص یافته است. تا این تاریخ ۸۵ درصد رانندگان مسافری و ۵۷ درصد شرکت‌ها وام مذکور را دریافت کرده‌اند، همچنین پیگیری معوق نمودن پرداخت حق بیمه رانندگان تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۹ از سازمان تأمین اجتماعی محقق شد.

وی افزود: از طرفی بخشودگی اجاره بهاء غرف حمل‌ونقلی، هزینه آب و برق مصرفی، مالیات عملکرد سه ماهه و عوارض جابه‌جایی مسافر به دستگاه‌های ذیربط در دست پیگیری قرار دارد که اگرچه بخشودگی اجاره بهاء غرف مسافری در اکثر استان‌ها محقق شده است اما میزان آن کافی نیست و همچنین پیگیری بازگشایی خوابگاه رانندگان در پایانه‌های عمومی مسافری از دیگر اقدامات انجام شده است.

قربانی درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل کالا خاطرنشان کرد: اسفندماه ۹۸ تا نیمه آبان ۹۹ بر اساس بارنامه‌های صادره بیش از ۲۲.۲ میلیون سفر کامیون با حدود ۳۴۲ میلیون تن بار جابجا شده که میزان بار حمل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۴.۷ درصدی برخوردار بوده است.  

وی درخصوص اقدامات مهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش حمل و نقل کالا گفت: با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا تمدید غیرحضوری و سیستمی کارت هوشمند رانندگان و کارت سلامت رانندگان و پروانه فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل، تجهیز درمانگاه‌های مستقل در پایانه‌ها و استقرار پزشک و تأمین فضای مورد نیاز مأموران بهداشت برای غربالگری افراد، نظارت و کنترل وضعیت بهداشتی، خروج بارهای قابل ارائه در خارج از سالن‌های اعلان بار تا حد امکان، پیگیری و نظارت بر ضدعفونی سالن‌های اعلان بار و محل تجمع رانندگان و جلوگیری از ورود افراد متفرقه، یکسره کردن اعلام بار و برداشت محدودیت‌های زمانی قبلی، توقف موقت اجرای طرح ثبت اثر انگشت در تمامی مراحل دریافت بار و ابلاغ دستورالعمل اتخاذ تدابیر لازم در پایانه‌ها و سالن‌های اعلام بار انجام شده است.

بسته‌های بهداشتی حامل کالاهای اساسی

معاون حمل و نقل افزود: همچنین پروتکل‌های تهیه شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص تدابیر لازم و پیشگیرانه به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور ابلاغ شده است و بسته های بهداشتی در اختیار رانندگان حامل کالاهای اساسی قرار گرفته است.

وی گفت: به منظور مهار ویروس کرونا راه‌اندازی قرارگاه مدیریت بحران در ستاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پیگیری مستمر و لحظه‌به‌لحظه وضعیت ناوگان ترددکننده و متوقف در خارج از کشور، مشارکت فعال با دیپلمات‌های ایرانی منطقه و همکاران وزارت امور خارجه و رایزنی‌های مداوم با مراجع ذی‌ربط بین‌المللی مانند ایرو، اکو و دبیرخانه راهگذرهای حمل و نقل بین‌المللی انجام شده است، همچنین برگزاری جلسات با کشورهای منطقه به صورت دورسخنی و تبادل نظر برای ارائه راهکارهای برون رفت از مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، مشارکت در تنظیم پروتکل‌های مشترک بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طرح و تصویب تفکیک وظایف دستگاه‌های مستقر در مبادی خروجی در کارگروه ویژه شورای ساماندهی و تمدید غیرحضوری پروانه فعالیت شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی تا پایان سال ۹۹ از دیگر اقدامات بوده است.

اطلاع‌رسانی و توزیع ماسک

وی افزود: همچنین برگزاری جلسات با کشورهای منطقه، همکاری با نمایندگان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای کنترل‌های مربوطه و استقرار در قرنطینه های انسانی پایانه های مرزی و پیش بینی فضای مورد نیاز در سالن مسافری و کریدورهای عبوری، اطلاع‌رسانی از وضعیت روزانه تردد در حوزه مسافری و تجاری برای ارگان‌های مربوطه ستادی، ‌تهیه گزارش آخرین میزان توقف وسایط نقلیه در پایانه‌های مرزی، درصد ورود اتباع خارجی و ارسال گزارش برای وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی برای کنترل‌های لازم از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده برای مقابله با شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در بخش حمل و نقل بین‌المللی بوده است.

وی گفت: از دیگر اقداماتی که در حوزه حمل و نقل بین‌المللی منظور شد می‌توان به احداث گیت‌ها و تونل‌های ضدعفونی در مرزهای مشترک با ترکمنستان، برگزاری جلسه هماهنگی مرز، اطلاع‌رسانی از طریق توزیع بروشور و نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، توزیع ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی و دیگر اقلام بهداشتی برای رانندگان و ضدعفونی مستمر ناوگان عبوری و محوطه‌های تجاری و مسافری اشاره کرد.

کاهش ۱۵ درصدی تصادفات فوتی

قربانی با اشاره به آمار پلیس راه راهور ناجا اظهار داشت: این آمارها حاکی از کاهش ۱۵ درصدی تصادفات فوتی با ۵۵۸ فقره کاهش و ۱۷ درصد کاهش در کشته‌های سر صحنه با ۸۲۶ نفر کاهش است، همچنین تعداد تصادفات جرحی و مجروحین سرصحنه به میزان حدود یک پنجم سال قبل و مجموع تصادفات جاده‌ای نیز به میزان یک چهارم سال قبل کاهش داشته است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص اقدامات مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در کشور، صفحه ویژه کرونا در سایت و اپلیکیشن ۱۴۱ برای اطلاع‌رسانی بهینه محدودیت‌های اعمال شده در راه‌های کشور ایجاد شده است، همچنین برنامه‌ریزی لازم برای افزایش ظرفیت پاسخگویی مرکز تماس ۱۴۱ در زمان محدودیت‌های تردد اعمال شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت گرفته است.

وی افزود: وضعیت تردد در راه‌ها و اثر آن بر شیوع بیماری کرونا در این مرکز بررسی و آمار آن همواره منتشر شده است، تهیه گزارش‌های مقطعی و مستمر بویژه در تعطیلات و مناسبت‌ها و زمان‌های ایجاد محدودیت‌ و استفاده از ظرفیت‌های در اختیار برای اطلاع‌رسانی محدودیت‌ها به هموطنان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    کدامرانند سنگین وام کروناگرفته مجبوری دروغ بگید