بازدید سایت : ۵۳۱۲۲

◄ کاهش 100 هزارنفری رانندگان عمومی مسافری/ خطر کمبود راننده وجود دارد؟

تعداد رانندگان عمومی مسافری جاده ای در سطح کشور در سال 1391 معادل 201 هزار نفر بود که این تعداد در سال 1400 به 100 هزار نفر کاهش یافت.

تین نیوز |

نگاهی به سالنامه آماری 1400 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که اطلاعاتی از این حوزه مربوط به سال های 1391 تا 1400 را شامل می شود، نشان می دهد، تعداد رانندگان عمومی مسافری در سال 1400 به حدود نصف رقم 1391 رسیده است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آن چه در این سالنامه ذکر شده، تعداد رانندگان عمومی مسافری جاده ای در سطح کشور در سال 1391 معادل 201 هزار نفر بود که این تعداد در سال 1400 به 100 هزار نفر کاهش یافت.

در عین حال در بخش بار، تعداد راندگان عمومی باری جاده ای کشور در سال 1391 ، معادل 590 هزار نفر بود که این عدد در سال 1400 به 517 هزار نفر رسید.

بیشتر بخوانید:

متوسط عمر کامیون، اتوبوس و سواری کرایه در کشور چقدر است؟

به گزارش تین نیوز، همچنین در این سالنامه آماری تعداد شرکت ها و موسسات فعال باری داخلی موجود در کشور در سال 1391 ، عدد 4178 را نشان می دهد که این رقم در سال 1400 به 4578 رسیده است.

در عین حال در سال 1391، تعداد 2440 شرکت و موسسه فعال مسافری داخلی در کشور وجود داشت که این رقم در سال 1400 به 2425 رسید.

ضمن این که در سال 1391 تعداد اتوبوس های عمومی موجود در کشور 19 هزار دستگاه بود که در سال 1400 به 14 هزار دستگاه کاهش یافت و تعداد سواری های کرایه جاده ای نیز در سال 1391 ، معادل 35 هزار دستگاه بود که در سال 1400 به 30 هزار دستگاه رسید.

فایل کامل این سالنامه آماری را از اینجا دریافت کنید.

دانلود فایل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • لطیف خاموشی

    آمار رسمی سازمان راهداری درخصوص کاهش رانندگان حمل ونقل جاده ای اعم از حمل کالا یا مسافر می‌بایستی این تغییرات برروی نمودار قرار گیرد تا قابلیت تفسیر داشته باشد .
    روند تغییرات دریک دوره ده ساله مسلما یک روند کاهشی نزولی مستقیم ویکسانی نبوده است .
    باید دید اگر کاهش شدید و قابل لمسی در یک دوره کوتاه مدت یکساله واقع شده است ممکن است ناشی از تغییرات حجم هزینه ها منجر به کاهش سرمایه گذاری ،عدم تولید واسیط نقیله باری یا مسافری بدلیل تحریم ها، کاهش حجم مبادلات وجابجایی ها، واگذاری سهم جابجایی ها به بخش های ریلی وهوایی و دهها دلیل دیگر باشد .
    امیدواریم این هشدار توسط متولیان امر جدی گرفته شود ونسبت به بررسی امارها وتجزیه و تحلیل آن اقدام نمایند

  • احسان مهر

    مشکل کمبودراننده قانون‌های مزخرف ودستوپاگیره که من امسال من بیکارنشستیم توخونه تاهرروزگرفتاراونانباشیم ازبیمه بگیرتاهمه چی مسخرست جریمه‌ای بیمه تاتهیه مدارک برافعال کردن مدارک

  • اکبر

    همه بخاطر قانون سخت هست که رانندگان درگیر کرده سر هرکار ی
    بری بهتر از رانندگی هست

  • محمدرضا

    درود بر شما . باتوجه به اینکه با این حجم بیکاری و جمعیت آماده به کار و جوان ، کمبود راننده در پایانه ها رو شاهد هستیم . این وظیفه ی مسئولین امر هست تا علت و دلایل این موضوع را بررسی نمایند و اگر مشکلی برای رانندگان زحمتکش هست آنرا برطرف نمایند .

  • ساسان

    تا زمانیکه مسئول ترابری جاده ای از صنف رانندگان و دلسوز حقیقی و رنجدیده همین صنف نباشه اوضاع درست نمیشه ... مسئولی که سالهاست رئیس فلان سازمان هست و حتی راننده رو توی دفتر کارش راه نمیده و اصلا پایه یک نداره و یک شب پشت فرمون ننشسته چجوری میخواد درد راننده رو بفهمه ...