بازدید سایت : ۳۲۷۴۳
عطرچیان با اشاره به افزایش تعرفه کامیون‌ها از سوی ترکیه

در صورت پافشاری ترک‌ها ایران مقابله به مثل می‌کند

در صورت پافشاری ترک‌ها ایران مقابله به مثل می‌کند

تین نیوز | مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری کشور اعلام کرد: در صورتی که مذاکرات با ترکیه برای تعیین تکلیف تعرفه کامیون‌ها به نتیجه نرسد، ایران مقابل به مثل خواهد کرد.
 
محمدجواد عطرچیان با بیان این‌که ترکیه در کنار دریافت تعرفه جدید از کامیون‌های ایرانی از فروش سوخت به آنها جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: طبق این تعرفه ترک‌ها از ماشین‌های ایرانی به ازای هر 100 کیلومتر 50 یورو عوارض می‌گیرند که ایران نیز در اقدامی متقابل همین تعرفه را بر کامیون‌های آنها وضع کرده است.
 
وی افزود: آنچه باعث شده ترک‌ها یک قدم از ما جلو باشند ممانعت آنها از فروش سوخت به ماشین‌های ایرانی است. آنها مدعی هستند که ایران باید سود ارزان‌قیمت خود در داخل کشور را به کامیون‌هایش در ترکیه نیز ارائه کند. از این رو اجازه سوخت گیری توسط رانندگان ایرانی را نمی‌دهند.
 
عطرچیان با بیان این‌که مذاکرات با ترک‌ها برای حل این مشکل ادامه دارد، اظهار کرد: در صورتی که ترک‌ها همچنان بر ادامه این روند پافشاری کنند ایران مجبور خواهد شد با آنها مقابله به مثل کند.
 
وی با اشاره به مراودات اقتصادی موجود بین دو کشور عنوان کرد: تنها نتیجه ای که این اقدام ترکیه در طول روزهای گذشته داشته متضررشدن صاحبان کالای ترکی است. واردات ما از ترکیه رقمی بالاست که شاید این سیاست‌ها یکجانبه از سوی ترک‌ها باعث کاهش این رقم و البته گسترش صادرات شود.
 
مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری کشور خاطر نشان کرد: بازی که ترکیه آغاز کرده قطعا یک بازنده و یک برنده نخواهد داشت ما مذاکرات خود را با آنها ادامه می‌دهیم تا در نهایت مشخص شود این بازی برد – برد است یا باخت – باخت.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منتقد مدیرکل اسبق دفتر ترانزیت وپایانه هاى مرزى ومعاونت فعلى حمل ونقل سازمان راهدارى

    گسترش صادرات؟؟؟؟!!! متضرر شدن تنها صاحبان کالاى ترکیه؟؟؟!! جناب آقاى عطرچیان مثل این که جنابعالى در ایران تشریف ندارید و یا از معاونت حمل ونقل سازمان راهدارى فکر ایشان نیز در شما تاثیر گزاشته لطفا از گمرکات کشور استعلام فرمایند تا اطلاع یابند در این مدت اخیر چقدر پروانه هاى صادراتى روى کامیونها ابطال گردیده وچقدر براى آنها بارنامه داخلى برگشت به انبارهاى صادرکنندگان تنظیم ومرجوع به انبارها شده…کشور ترکیه به کشورهاى آسیاى میانه یک راه دیگر جز ایران در برنامه خود قرار داده اند حتى به کشور افغانستان هم همین حالا از طریق مسیر ریلى ایران ترکمنستان بار خودشان را میبرند… ولى ایران چى راه دیگر به جز خاک ترکیه به اروپا دارد؟؟؟ شاید راه دیگر دریا باشد ولى راه دریا نسبت به موقعیت جغرافیایی ایران از خیلى جهات نمیتواند مزیت راه زمینى را پر کند…اگر ما به مزیت نفت خیز بودن ایران ببالیم که موهبت الهى هست کشور ترکیه به سوق الجیشى بودن خود در پهنه جهان میبالد که یک موهبت الهى منحصر به فرد براى آنهاست… آنها حساب کتاب شده به زمین بازى وارد شده اند و مثل مدیران سازمان راهدارى بیست سال در کما نبودند که فقط دو سه تا جمله حفظ کنند و در همایشها ومجالس معارفه مدیران بیایند استانها پشت تریبون ادعاى فیلسوفى در حمل ونقل رابکنند… معاونت حمل ونقل سازمان راهدارى که بیست سال هست بخش حمل ونقل کشور رابه صورت چرخشى مدتى از سالها در دفتر ترانزیت وپایانه هاى مرزى بوده ومدتى در معاونت حمل ونقل والان هم در معاونت میباشد باید پاسخگو باشد… روساى اسبق وفعلى سازمان هیچ قصورى در این بحران ندارند چون آنها طبیعتا بعد از اتمام دوره هاى دولتها عوض میشوند … تنها کسانی که باید پاسخگو باشند همین مدیران هستند…اصلا چرا همین معاونت حمل و نقل برعکس ریس سازمان و جنابعالى هیچ موضع مشخصى در جراید وخبرگزاری ها نکرده هست؟؟؟؟؟؟