بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄اخبار جاده ای در هفته گذشته / از هدف گذاری کاهش ۳۰ درصدی تلفات تا افزایش قیمت بلیت اتوبوس بین شهری

◄اخبار جاده ای در هفته گذشته / از هدف گذاری کاهش ۳۰ درصدی تلفات تا افزایش قیمت بلیت اتوبوس بین شهری

تین نیوز | هدف گذاری کاهش 30 درصدی تلفات ناشی از تصادفات در برنامه ششم، پیشنهاد 45 درصدی افزایش قیمت بلیت اتوبوس، تاکید عضو شورای شهر تهران بر احداث مراکز آزمون جاده‌ای، حمل و نقل جاده ای جاده‌ای رکوردار بهره‌برداری از پروژه‌ها، افتتاح 920 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دهه فجر اهم اخبار جاده ای در هفته گذشته را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، با توجه به ایام الله دهه فجر و پیروزی پرشکوه انقلاب اسلامی ایران اخبار هفته گذشته به افتتاح پروژه های عمرانی اختصاص یافت اما نباید از حواشی افزایش نرخ کرایه اتوبوس های مسافربری چشم پوشی کرد.

هدف گذاری کاهش 30 درصدی تلفات ناشی از تصادفات در برنامه ششم
رحمت الله مه آبادی در جلسه کارگروه ITS با اشاره به سیاستگذاری های مجمع تشخیص مصلحت نظام یرای حوزه حمل و نقل در برنامه ششم توسعه  اظهار داشت: اتفاقات آینده کشور در قالب برنامه های توسعه، محقق و در بودجه سنواتی یا قوانین بودجه تعریف می شوند.

رئیس کمیته حمل و نقل مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "در برنامه پنجم توسعه سرفصلی به نام حمل و نقل تدوین شده بود،" گفت: در هشت ماه گذشته برای برنامه ششم حدود 40 ورژن با توجه به محدودیت های هر بخش، زیربخش و فرا بخش تهیه و پیشنهاد شده است و در حال حاضر پس از عبور از کمیسیون تلفیق در کمیسیون مشترک مجمع و رهبری در جریان است.
 
پیشنهاد افزایش قیمت بلیت اتوبوس، 45 درصد بود
رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری با اشاره به افزایش 20 درصدی نرخ بلیت اتوبوس های بین شهری گفت: پیشنهاد اولیه شرکت های حمل و نقل مسافر و کارشناسان اقتصادی با توجه به تورم، سالی بیش از 45 درصد بوده است.

وی افزود: دلیل اصلی عدم افزایش قیمت بلیت در ابتدای سال، وعده ها و امیدهای دولت برای کمک به تهیه لوازم یدکی، لاستیک و قطعات در راستای کاهش تحریم ها و بهبود شرایط بود که موجب صبر و تحمل فعالان حوزه حمل و نقل مسافر جاده ای تا پایان سال و در نهایت افزایش نرخ بلیت ها به دلیل نا امیدی و برآورده نشدن وعده ها بود.
 
احداث مراکز آزمون جاده‌ای پیش شرط آغاز سفرها شود
رئیس کمیته مدیریت بحران شورای شهر تهران با  تاکید بر اینکه حداقل ۱۵ درصد تصادفات کشوری به دلیل نقایص فنی خودرو‌ها و ناایمنی تجهیزات به وقوع می‌پیوندند ادامه داد: جای تاسف دارد که بگوییم عامل مرگ ۱۰ درصد از قربانیان تصادفات رانندگی کشور، تخلفات در بحث معاینه فنی خودروها است. 

معصومه آباد افزود: بنابراین علاوه بر تدوین استانداردهای ملی ویژه اتوبوس‌های درون شهری مبتنی بر استانداردهای جهانی، احداث مرکز آزمون جاده‌ای برای تست تصادف، استحکام سقف و ستون و انجام آزمایشات تست کوبش امری غیرقابل انکار است که بیش از هر زمان دیگری ضروری و مهم جلوه می‌کند. علیرغم آنکه معاینه فنی تا حد قابل توجهی در پیشگیری از وقوع حوادث حائز اهمیت و اثرگذار است.

حمل و نقل جاده ای جاده‌ای رکوردار بهره‌برداری از پروژه‌ها 
87.6 درصد از اعتبار هزینه شده برای بهره‌برداری از پروژه‌های حمل و نقل به بخش جاده‌ای اختصاص دارد
در دهه فجر امسال 923 پروژه در بخش حمل و نقل با اعتبار 3 هزار و 450 میلیارد تومانی افتتاح شد که در این میان بیشترین پروژه‌ها در بخش حمل و نقل جاده‌ای به بهره‌برداری رسیده است. 

اعتبار اجرای 849 پروژه در بخش حمل و نقل جاده‌ای 3 هزار و 23 میلیارد است که بدین ترتیب 87.6 درصد از اعتبار اعلام شده برای بهره‌برداری از پروژه‌های حمل و نقل در دهه فجر امسال به بخش حمل و نقل جاده‌ای اختصاص دارد. همچنین به لحاظ تعداد پروژه‌های افتتاح شده نیز 92 درصد از پروژه‌های افتتاح شده به این بخش تعلق دارد.  
 
افتتاح 920 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دهه فجر
معاون شرکت ساخت و توسعه با اشاره به افتتاح 920 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دهه فجر، گفت: برای ساخت این راه‌ها حدود 1400 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است. 

خیراله خادمی با اشاره به اینکه در دهه فجر 920 کیلومتر از بزرگراه‌ها  و راه‌های اصلی افتتاح شده و زیر بارترافیک رفت، گفت: ساخت 1500 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دستور کار قرار دارد که ساخت 750 کیلومتر از این راه‌ها در اختیار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و مابقی برعهده اداره راه و شهرسازی استان‌ها است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.