بازدید سایت : ۷۷۷۷۶

ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشورهای آسیای میانه برای حمل و نقل وجود دارد

ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشورهای آسیای میانه برای حمل و نقل وجود دارد
|

تین نیوز |  رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به ظرفیت‌های خوب حمل‌ونقلی در کشورهای آسیای میانه گفت: ایران نیز شرایط مساعدی برای ارتقای حمل و نقل ترانزیتی و افزایش ظرفیت‌ها در این حوزه دارد و برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند.
 
داود کشاورزیان صبح امروز ۲۶ بهمن ماه در نخستین اجلاس همکاری‌های حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیتی موافقتنامه عشق آباد که با حضور نمایندگانی از کشورهای ایران، ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان و عمان در سالن خلیج فارس هتل اسپیناس برگزار شد گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشورهای آسیای میانه در حوزه حمل و نقل وجود دارد، البته ایران نیز شرایط مساعدی برای ارتقای حمل و نقل ترانزیتی و افزایش ظرفیت‌ها در این حوزه دارد و برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کند.
 
وی افزود: خوشحال هستیم که کشور قزاقستان به عنوان نخستین کشور علاقه‌مند به حضور در این کریدور تقاضای خود را اعلام کرد، البته کشور قزاقستان باید تقاضانامه خود را به صورت رسمی به ترکمنستان ارائه کند و با موافقت کشورهای عضو این تقاضا تایید خواهد شد.
 
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ایران موافق عضویت قزاقستان در موافقتنامه عشق‌آباد است، گفت: امیدوارم این نشست مقدمه‌ای برای فعالیت‌های این کریدور ترانزیتی باشد و در ادامه کارگروهی با شرکت اعضای توافقنامه شروع به فعالیت کند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.