بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
معاون رئیس جمهوری در بازدید از مرکز مدیریت راه های کشور:

◄ سامان‌دهی کیفیت حمل و نقل عمومی، مهمترین رکن در توسعه گردشگری است

◄ سامان‌دهی کیفیت حمل و نقل عمومی، مهمترین رکن در توسعه گردشگری است

 تین نیوز | رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در بازدید از مرکز مدیریت راه های کشور گفت: سامان دهی کیفیت حمل و نقل عمومی مهمترین رکن در توسعه گردشگری است زیرا در زمان حضور یک گردشگر خارجی باید شبکه حمل و نقل مناسبی برای ارائه خدمات وجود داشته باشد. 
 به گزارش خبرنگار تین نیوز در بازدید امروز(10 فروردین) مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری از مرکز مدیریت راه های کشور، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به خدمات ارائه شده توسط این مرکز اظهار داشت: کنترل و بررسی داده های دوربین های نظارت تصویری، کنترل سرعت، تردد شمار به منظور کنترل نوع ناوگان و همچنین سیستم های توزین خودرو منصوب در سطح جاده ها در اختیار این مرکز قرار دارد.

وی افزود: همچنین کنترل درگاه های ETC به منظور اخذ عوارضی الکترونیکی در آزادراه ها و تابلو های اطلاع رسانی برای نمایش اطلاعات ترافیکی جاده ها نیز تحت نظارت این مرکز است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به عقد قرارداد خرید 1880 دوربین نظارتی خطاب به معاون رئیس جمهوری بیان داشت: با خرید و نصب این تعداد، مجموع دوربین های فعال در جاده ها به 2200 دستگاه خواهد رسید و 34هزار کیلومتر راه های شریانی کشور مچهز به سیستم های ITS خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: قبل از حضور بنده به عنوان رئیس سازمان تعداد 200 دستگاه از 400 دوربین فعال فعلی در اختیار پلیس قرار داشت که پس از امضا تفاهم نامه میان سازمان راهداری و پلیس راهور مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری آنها برطرف و مدیریت آنها نیز یکپارچه گردید.

کشاورزیان با بیان اینکه" با این حجم سفر و تردد در جاده ها کنترل دستی امکان پذیر نخواهد بود" تاکید کرد: باید به سمت کنترل هوشمند جاده ها پیش برویم. 

سلطانی فر معاون رئیس جمهوری نیز ضمن ابراز خورسندی از شنیدن اخبار خرید 1880 دستگاه انواع دوربین های نظارتی گفت: این اقدامی بسیار ارزنده به منظور ارتقای ایمنی و حمل و نقل کشور به شمار می رود و امیدوارم اعتبارات لازم برای آن نیز هرچه زود تر از سوی دولت تامین گردد.

وی تصریح کرد: سامان دهی کیفیت حمل و نقل عمومی مهمترین رکن در توسعه گردشگری است زیرا در زمان حضور یک گردشگر خارجی باید شبکه حمل و نقل مناسبی برای ارائه خدمات وجود داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: امیدوارم با به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته ای ایران و برون رفت از تحریم ها همچنین عنایت رئیس جمهوری به حوزه گردشگری مشکلات حوزه حمل و نقل به ویژه در خصوص صنعت هوایی مانند نوسازی ناوگان هوایپمایی و تجهیزات فرودگاه ها برطرف گردد.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه ایران جزو 15 کشور اول جهان در حوزه گردشگری به شمار می رود اما در حوزه گردشگری خارجی میان وضعیت موجود و ظرفیت های کشور فاصله بسیار زیادی وجود دارد.

وی در پایان یادآور شد: در حال حاظر درآمد کشور از گردشگری خارجی بالغ بر 6.5 میلیارد دلار است در حالی که متوسط درآمد جهانی 1250 میلیارد در سال به شمار می رود که طبق چشم انداز 20 ساله این رقم تا سال 2025 باید به 30 میلیارد دلار برسد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.