اضافه شدن ۹۰ فروند هواپیما به چرخه پروازی
۹۰ فرود هواپیماها طی دو سال گذشته و در دولت سیزدهم به چرخه پروازی کشور اضافه شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از طراحی و ساخت ۲ هزار قطعه مورد نیاز صنعت هوایی در کشور خبر داد و گفت: ۹۰ فرود هواپیماها طی دو سال گذشته و در دولت سیزدهم به چرخه پروازی کشور اضافه شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، محمد محمدی بخش در مورد افزایش تعداد ناوگان هوایی در دولت سیزدهم، اظهار کرد: در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ بهترین حدود ۱۰۰ فروند هواپیمایی فعال داشتیم و امروز به حدود ۱۹۰ فروند هواپیما رسیده است که برنامه داریم تا پایان سال به ۲۵۰ فروند هواپیمای فعال برسد.
وی با اشاره به اینکه ناوگان خیلی خوبی در کشور داریم، افزود: در دو سال گذشته حدود ۵۰ فروند هواپیمای زمینگیر به چرخه پروازی بازگشتند و حدود ۴۰ هواپیما هم خریداری و وارد کشور شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه نهضت تعمیر و تعمیر قطعه در حال انجام است و اورهال انجام می شود، گفت: اقدامات بزرگی در حال انجام است به طوری که حدود ۲ هزار قطعه مورد نیاز در داخل کشور طراحی و ساخته شده و استانداردهای لازم را دارد.
اجرای فاز ۲ توسعه فرودگاه امام با پول چینی ها
محمدی بخش تصریح کرد: ظرفیت سازی که در حوزه شرکت های دانش بنیاد انجام و مجوزهایی که داده شد، یک جهش رخ داد، البته صادرات قطعات مصرفی را هم داریم؛ ولی بیشتر برای نیاز خود قطعات تند مصرف را تولید می کنیم.
بلیت هواپیما هست، اما استقبال با استقبال مردم مواجه هستیم
وی در مورد اینکه گفته می شود بلیت هواپیما نداریم، پاسخ داد: بلیت هست که این موضوع را آمارهای پروازهای داخلی و بین المللی نشان می دهد. امروز نسبت به گذشته و در دولت سیزدهم فرودگاه های بسیاری زیر بار پروازی رفتند؛ فرودگاه هایی که قبلاً پرواز نداشتند و الان در آنها پرواز انجام می شود.
رئیس سازمان هواپیمایی در ادامه با بیان اینکه پروازهای بین المللی هم به اقصا نقاط دنیا داریم اعلام کرد: توسط ایرلاین های ایرانی در هفته ۱۵۰ پرواز توسط به عتبات، ۱۵۰ پرواز به ترکیه، ۱۵۰ پرواز به امارت انجام می شود؛ همچنین قطعاً این کشورها هم پروازهایی به ایران دارند.
محمدی بخش بیان کرد: تعداد زیادی از کشورهای اروپایی مقصد پروازی ایران هستند؛ همچنین به برخی مناطق دیگر جهان مثل شرق آسیا، روسیه و... پرواز داریم.
تحولی در حمل و نقل هوایی در دولت سیزدهم
وی گفت: پروازهای متعددی که از جمهوری اسلامی ایران با هواپیماهای خودمان انجام می شود و در دولت سیزدهم تحولی در حوزه ناوگان هوایی رخ داده است. امروز به دلیل استقبال مردم هیچ صندلی خالی نداریم به طوری که در همین آبان ماه که باید درخواست ها کم باشد، بیشترین درخواست را داریم.
رئیس سازمان هواپیمایی تاکید کرد: حجم درخواست ها و به چند دلیل زیاد است که مهم ترین آن ایمنی است؛ زیرا کمترین رویدار و سانحه را در حوزه حمل و نقل هوایی داشتیم و مردم به این مجموعه بارو و اعتماد کردند، البته سریع بودن و قیمت مناسب هم مولفه هایی دیگر است که حمل و نقل هوایی را انتخاب می کنند.
محمدی بخش اعلام کرد: شرکت های هواپیمایی واقعاً عرضه می کنند و عدم عرضه نداریم و با همه توانشان خدمات ارائه می دهند، البته برای ورود برای فعال کردن بخش خصوصی در حمل و نقل هوایی بایستی قیمت را با توجه به هزینه های متعدد در حوزه هوایی و ایرلاین ها، قیمت را واقعی تر کنیم؛ خرید بخش اعظمی از اقلام به صورت ارزی است و باید کمک کنیم تا هم قیمت ها واقعی تر شود و هم مردم بیشتر استفاده کنند.
وی در مورد میزان افزایش قیمت، بیان داشت: تعیین قیمت مولفه های متعددی دارد و نمی تواند میزانی برای آن مشخص کرد؛ اما واقعی تر کردن آن بر اساس قانون مانند متنوع سازی نرخ، را باید انجام دهیم. تلاش می کنیم که قیمت ها در ستاد تنظیم بازار و با مصوبات شورای عالی هواپیمایی واقعی تر شود تا هم مردم رضایت داشته باشند و هم بتوانیم موضوع تامین اقلام را برای آماده سازی هواپیما داشته باشیم.
سلام علیکم،
با احترام، از اینکه اظهارات کذب رئیس محترم سازمان هواپیمایی کشوری را نشر می دهید، از شما و سایر اصحاب رسانه گله مند هستم.
با کمال تأسف از زمان پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، صنعت حمل و نقل هوایی کشور هرگز در این حد از فلاکت، بی برنامگی و نابسامانی نبوده است. از شما خواهش میکنم واقعیت ها را هرقدر تلخ و ناگوار باشد بیان فرمایید، تا دولتمردان با این دروغگویی های ناجوانمردانهٔ مسئولین صنعت هواپیمایی غیر نظامی، دچار اشتباهات فاهش در تصمیم گیری نشوند.
دروغ هرچه بزرگتر، باور آن ساده تر.
فعلا چند ساله همه را سر کار گذاشتن و خبر رونق و توسعه میدهند.
شما که از وقت تشریف فرماییتان هر ماهه خبر از ورود دهها فروند هواپیما به کشور داده ولی هر روز ناوگان داغون دارد زمین گیر میشود، بازار سیاه بلیت پر رونق شده و کار به جایی رسیده که رئیس کمیسیون عمران مجلس دنبال فاجعه تصویب کاپوتاژ است. یکی نیست فکری به حال اسفناک هواپیمایی کشوری کرده و از آقایان چه در سازمان هواپیمایی کشوری و چه هما و شرکت فرودگاهها حساب کشی کند؟
وقتی نظارت نباشد و بالاسری کار بلد نباشد، قورباغه هم ابو عطا میخواند.
هواپیمایی چه سازمان و چه ناوبری و چه ایرلاین ها، بی صاحب شده اند.
الفاتحه
میگم، قد این روسای سازمان، شرکت و فرودگاه امام را نگاه کنید، روی هم یک نفر در نمی آن. از نطر فکری و عملکرد هم روی هم، کار یه نفر را هم نمیتونن بکنن.
آقا توهین نکن، نصفشون زیر زمینه، اگرنه چطور با آن سوابق چنین جایگاهی را تصاحب کردند و با این عملکرد مزخرف به کار خود ادامه داده و تازه همچون قهرمانان مدعی بوده و شو میدهند.
صنعت دست تنسی تاکسیدو و چاونلی، پت و مت و اولش و لولک است. کارتون را تماشا کن و غصه نخور.
اونهایی که این ها را حاکم کرده اند، حفظ اینها براشون به مراتب راحت تر از آوردنشون هست.
همه دستگاه های نظارتی و تنبیهی هم فقط دنبال آدم های سالمند و از ناسالم ها هم حداکثر، یه حالی از دله دزدها میگیرن و شاه دزدها همیشه در سیف سایدن.
دقیقا. صنعت مال اینها هست. ریشه تمام کبک هایی که خروس بخوانند را زده و میزنند.