بازدید سایت : ۴۴۳۴۶

◄ عرضه قابل توجه بلیت پرواز اربعین از امروز آغاز شد

عرضه بلیت پروازهای اربعین با تمام ظرفیت تا پایان ۲۳ مرداد

عرضه قابل توجه بلیت پرواز اربعین از امروز آغاز شد
تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از امروز (دوشنبه، ۲۱ مرداد) عرضه قابل توجه بلیj پروازهای اربعین توسط شرکت های هواپیمایی آغاز شد که به تدریج ارائه می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جعفر یازرلو امروز (دوشنبه) با اشاره به سرکشی و بازدید نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری از چند شرکت هواپیمایی در روز جاری، اظهار داشت: در این بازدید نحوه فروش شرکت ها و همچنین نظارت جدی بر قیمت ها در دستور کار قرار گرفت.

یازرلو گفت: چنانچه افرادی بخواهند در حوزه فروش بلیت به تخلف و گران فروشی بپردازند، نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری و همچنین دستگاه قضا و تعزیرات حکومتی به شدت با آنها برخورد خواهند کرد.

وی به عرضه قابل توجه بلیت توسط ایرلاین ها از روز جاری اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال هواپیمایی آتا از امروز عرضه ۵۵ هزار صندلی را آغاز خواهد کرد، همچنین ایران ایر حدود ۴۲ هزار صندلی، سپهران ۱۹۲ پرواز با ۲۱هزار و ۲۰۰ صندلی، قشم ایر ۳۰ هزار صندلی، کاسپین ۱۱۶ لگ پرواز و کیش ایر ۱۰۲ پرواز رفت و برگشت به عتبات خواهند داشت که بلیت های مربوطه در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا نهم شهریور به صورت تدریجی فروخته می شود.

وی با اشاره به انجام پروازها از ۲۶ فرودگاه از سرتاسر کشور به شهرهای عراق، خاطرنشان کرد: ۷۸ درصد پروازها از مبدا فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام می شود و بقیه از دیگر فرودگاه های کشور خواهد بود.

یازرو یادآور شد: همچنین برخی شرکت های هواپیمایی در پروازهای اربعین به عملیات درون کشوری می پردازند، به طور مثال در مسیرهای همچون مشهد به مهران، آبادان و ... به انجام پرواز می پردازند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: عمده فروش بلیت ها از طریق سایت انجام می شود و انتظار می رود از امروز و با ارائه ظرفیت های جدید صندلی های اربعین، از ترافیک و همچنین نگرانی مردم از بابت نبود بلیت کاسته شود.

وی با این حال تصریح کرد: ظرفیت ناوگان هوایی کشور محدود است و شاید از هر پنج نفر مشتاق پرواز به عتبات، یک نفر موفق به دریافت بلیت شود؛ با این حال امسال افزایش ۲۰ درصدی پروازها را شاهدیم و همه ظرفیت را به میدان آورده ایم.

یازرلو اظهار داشت: سال گذشته ۴۱۹ هزار نفر زائر از طریق هوایی در ایام اربعین جابجا شدند و امسال جابجایی بیش از ۵۰۰ هزار نفر زائر را در برنامه داریم.

وی تاکید کرد: در بازه زمانی یاد شده اربعین (۲۴ مرداد تا ۹ شهریور) نرخ بلیت پرواز از تهران و فرودگاه های نیمه غربی کشور پنج میلیون تومان برای پرواز یک طرفه و ۱۰ میلیون تومان برای پروازهای دو طرفه است، همچنین برای استان های نیمه شرقی کشور این اعداد به ترتیب ۶ میلیون و ۱۲ میلیون تومان است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت آنچه در روزهای گذشته اعدادی همچون ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان برای این پروازها عنوان شده، مربوط به ایرلاین های خارجی یا ایرلاین هایی است که به صورت کانکشنی به انجام پرواز می پردازند و ما در موضوع قیمت آنها نظارتی نداریم.

یازرلو تاکید کرد: برای ایرلاین ها و شرکت های داخلی قیمت همین ارقامی است که اعلام شده و چنانچه در بازه زمانی ۲۴ مرداد تا نهم شهریور گران فروشی انجام شود، به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طبیعی است در سایر ایام، عرضه، تقاضا، بازار و رقابت تعیین کننده قیمت بلیت ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۰ درصد بلیت پروازهای اربعین حسینی فروخته شده است، افزود: باقی مانده بلیت ها تا پایان روز ۲۳ مردادماه در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

یازرلو همچنین از صدور ۳۴۰۶ مجوز پروازی برای بازه زمانی پروازهای اربعین تا کنون خبر داد و گفت: صدور مجوز پروازها همچنان ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.