بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
وزیر راه اعلام کرد:

◄ نباید به همین راحتی شاهد فرسایش ایران‌ایر باشیم / احیای شورای عالی هواپیمایی

◄ نباید به همین راحتی شاهد فرسایش ایران‌ایر باشیم / احیای شورای عالی هواپیمایی

تین نیوز | در مراسم رونمایی از دستور العمل جدیدتاسیس و فعالیت شرکت های هواپیمایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اگر افزایش کیفیت خدمات می‌خواهیم باید نرخ‌های تکلیفی را رها کنیم، گفت: دولت می‌تواند ۲۰ درصد بازار حمل و نقل را در اختیار داشته باشد و ایران‌ایر به عنوان یک شرکت حامل پرچم لازم است با حمایت دولت و مجلس رشد کند.

به گزارش تین نیوز عباس آخوندی آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل و رونمایی از آئین‌نامه جدید تاسیس شرکت‌های هواپیمایی اظهارداشت: مدیریت صنعت هوانوردی دچار گسست‌هایی شده است که در این باره نحوه ورود شرکت‌های خصوصی به صنعت و مفهوم اقتصادی بودن تحت تاثیر قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: قطعاً خصوصی‌سازی در صنعت امری ضروری است و منجر به افزایش کارایی می‌شود اما نحوه اجرای خصوصی‌سازی باید مورد توجه باشد.
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: درباره قیمت بلیت هواپیما خردادماه امسال موضوع تنوع‌بخشی در قیمت‌ها اجرا شد و موجب شد مشکلات اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی تا حدی کاهش یابد اما بحث درباره یک صنعت بدین گونه است که باید قواعد بازی رعایت شود.
 
وی با تاکید بر لزوم ساماندهی نحوه خصوصی‌سازی صنعت حمل و نقل هوایی بیان کرد: ما باید قواعد بازی اقتصادی را در صنعت حمل و نقل هوایی مورد توجه قرار دهیم.
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: ایرلاین‌ها نباید برای سود‌آوری دنبال یارانه‌های دولتی باشند بلکه افزایش بهره‌وری در این عرصه امری ضروری است.
 
آخوندی ادامه داد: شرکت فرودگاهای کشور باید بهترین سرویس را به مردم و شرکت‌های هواپیمایی ارائه دهد و هزینه آن را هم دریافت کند.
 
وی یادآور شد: اگر مردم خدمات صنعت حمل و نقل هوایی را مطلوب می‌خواهند باید هزینه آن را پرداخت کرده و اقتصاد به صنعت برگردد.

 در این مراسم وزیر راه و شهرسازی طی سخنانی گفت: زمان آن رسیده تا ارزیابی از عملکرد 15 سال گذشته در سازمان هواپیمایی انجام شده  و مردم به صورت شفاف در جریان امور قیمت گذاری ها قرار بگیرند.

 آخوندی افزود: براساس برنامه و رایزنی های صورت گرفته مقرر شد تا احیای سازمان هواپیمایی و احیای شورای عالی هواپیمایی در دستور کار قرار گیرد. ضمن آنکه باید صدها نیروی متخصص وکارامد و جوان به منظور هر چه توانمندتر شدن این سازمان به استخدام درآیند.

وی با بیان اینکه راهکار کنترل سخت گیرانه در کاهش تاخیر پروازها دیگر در سیستم مدیریتی جایگاهی ندارد، تصریح کرد: پذیرش سرمایه گذار در بخش ایجاد شرکت های پروازی با تغییر اساسی مواجه شده و از این پس متقاضیان باید با سرمایه های مکفی اقدام به سرمایه گذاری در این بخش نمایند.

آخوندی خاطر نشان ساخت: دستور العمل اعطای مجوز به سرمایه گذاران در بخش ایجاد شرکت های هواپیمایی بازنگری شده و اعطای پروانه بر اساس سطح بندی صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از این پس مدیران کارآمد و متخصص در راس امور قرار خواهند گرفت، گفت: با توجه به شرایط تحریم و پس از بازنگری در صدور مجوز تاسیس شرکت های هواپیمایی از این پس تنها هواپیماهای با عمر کمتر از ده سال وارد ناوگان هواپیمایی کشور خواهد شد که با تغییر شرایط تحریم قطعا با کاهش بیشتری نیز همراه خواهد بود.

وی توجه حضار را به این نکته جلب کرد که مدیریت یک پارچه فرودگاه ها و ایجاد شبکه حمل و نقل بین فرودگاهی در مقام اول اهمیت وزارت راه وشهرسازی قرار گرفته و حمایت از نوسازی ساختاری سازمان نیز در زمره این موارد مهم بوده و هست.

آخوندی از رشد 11 درصدی جابجایی مسافر در این سازمان علیرغم مشکلات موجود سخن گفت و افزود: حدود 3 درصد از رشد اقتصادی کشور سالانه در این بخش اتفاق می افتد.

آخوندی افزود: همچنین ایرلاین باید 5 هواپیما داشته باشد و اینکه هواپیماهای شرکت اجاره‌ای بوده یا زمین‌گیر باشد مورد قبول ما نیست.
 
آخوندی یادآور شد: کفایت سرمایه ایرلاین‌ها در آئین نامه جدید ضروری است چون اگر این موضوع رخ ندهد قطعاً آن ایرلاین سیستم منظم مدیریت و فروش هم ندارد.
 
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ایرلاین‌های موجود باید ظرف مدت معین به کفایت سرمایه تعیین شده دست یابند؛ همچنین مدیران ایرلاین‌ها باید صلاحیت فنی و مدیریتی داشته باشند.
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: هواپیماهای شرکت‌های تازه تاسیس باید زیر 15 سال سن داشته و نو باشند و قطعاً اگر شرایط مذاکرات 1+5 بهتر شد در سن نوگان تجدید نظر می‌شود.
 
وی اظهارداشت: در بخش شرکت‌های هواپیمایی حامل پرچم لایحه‌ای تقدیم مجلس می‌کنیم مبنی بر اینکه بازسازی ساختاری شرکت هواپیمایی حامل پرچم انجام شود، هما به عنوان ایرلاین حامل پرچم ایران جایگاه مناسبی در صنعت دارد اما مورد بی‌مهری قرار گرفته است؛ نباید به همین راحتی شاهد فرسایش ایران‌ایر باشیم.
 
آخوندی با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند 20 درصد بازار را در صنعت حمل و نقل هوایی در اختیار داشته باشد، گفت:لازم است ایران‌ایر به عنوان یک شرکت حامل پرچم با حمایت دولت و مجلس رشد کند. حمایت از نوسازی ناوگان و بازسازی ساختاری در بند «ل» تبصره 5 بودجه 94 به دولت پیشنهاد شده است مبنی بر اینکه اجازه داده‌ایم تمام شرکت‌های خصوصی در همه مدل‌های حمل و نقلی از تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی و ریالی استفاده کنند و در شرایطی هم دولت تضامین لازم را ارائه دهد.
 
وی با تاکید بر لزوم ایجاد شبکه بین فرودگاهی اظهارداشت: در شهری مثل تهران با 3 فرودگاه امام خمینی (ره) مهرآباد و پیام باید شبکه بین فرودگاهی ایجاد شود.
 
آخوندی یادآور شد: در حال حاضر اگر مسافری از فرودگاه امام قصد حرکت به سمت فرودگاه مهرآباد را داشته باشد مشکلات زیادی را دارد که باید این مشکلات رفع شود.
 
وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های هواپیمایی موتور هواپیما را برای تعمیر و نگهداری به خارج کشور فرستاده‌اند اظهارداشت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 14 موتور هواپیما به خارج فرستاده است که از این تعداد 7 موتور تعمیر شده و به داخل کشور برگشته است و 7 موتور دیگر در دست تعمیر است.
 
وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعاً هر دو موتور هواپیما، یک هواپیما را زمین‌گیر می‌کند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دلسوزروحانی

    عالم بی عمل به که ماند، زنبور بی عسل! حال و روز صنعت هوانوردی حاصل عدم تحرک و مماشات و دوری گزینی شماست، تن تبداری که حتی توان تزریق مسکن به آن را نداشتید، کارهای سنگین را برعهده شانه های ضعیف و تخصص گریز نهادید، و پیران با افکار پیرانه سرانه مطلق گرایانه حاکم کردید، و جوانان متخصص و متعهد به جریان صالح اعتدال و امید و تدبیر را مظلومانه راندید و بر صندلی محکوم، منکوبشان کردید، احسنت و بارک الله دیدار بقیامت آخوندی

  • پس حضرتعالی اعتراف میکنید که هما در حال فرسایش است اما چرا اینقدر دیر تشخیص دادید حال متوجه شدید قرار است چه کنید

  • منتقد بی تدبیری

    ببینیم با این فرسوده فرسا یش شده و فرسایشگرهایش چه می کنی وزیر اعظم در حکایات قدیمی وزیر ها در دربار انسانهای زیرکی بودند ولی مثل اینکه سرب و آلودگی هوا بر وزرای امروزی اثر بدی بر جای گذاشته! هر خروجی بدهید پای دولت تدبیر و امید نوشته می شود و اصلاحات جناب عضو ستاد موسوی