بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از احتمال امضای قرارداد خرید ایرباس تا رصد لحظه‌ای فروش بلیت پروازهای اربعین

◄ اخبار آسمان ایران در هفته گذشته / از احتمال امضای قرارداد خرید ایرباس تا رصد لحظه‌ای فروش بلیت پروازهای اربعین

تین نیوز | احتمالا قرارداد خرید هواپیمای ایرباس نیز امضاء شود، پیاده نشدن مسافران از هواپیما ناشی از ضعف در اطلاع رسانی است، هواپیماهای ساخت کشورهای شرقی به درد ایران نمی‌خورد، بلژیک، گزینه جدید همکاری های هوایی و دریایی، رصد لحظه‌ای فروش بلیت پروازهای اربعین توسط مجلس برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهند.

به گزارش تین نیوز روحانی در مصاحبه با شبکه‌های رادیویی فرانسه گفت: در سفر به فرانسه مذاکراتی در حوزه حمل و نقل، کشاورزی و صنعت، به ویژه بخش خودرو و حمل و نقل هوایی خواهیم داشت و احتمالا قرارداد خرید هواپیمای ایرباس نیز امضاء شود.

روحانی در مصاحبه با شبکه‌های رادیویی فرانسه گفت: در سفر روز دوشنبه آینده به فرانسه مذاکراتی در حوزه حمل و نقل، کشاورزی و صنعت، به ویژه بخش خودرو و حمل و نقل هوایی خواهیم داشت و احتمالا قرارداد خرید هواپیمای ایرباس نیز امضاء شود.

روحانی در این مصاحبه‌ که در اختیار آسوشیتدپرس هم قرار گرفته، گفته است معمولا در کشور هواپیماهای ایرباس و بوئینگ استفاده می‌کنیم.

پیاده نشدن مسافران از هواپیما ناشی از ضعف در اطلاع رسانی است
یک کارشناس صنعت هوایی با تاکید بر اینکه پیاده نشدن مسافران از هواپیما ناشی از ضعف در اطلاع رسانی است، گفت: این اطلاع رسانی علاوه بر اینکه باید از سوی سازمان های مرتبط  انجام شود، همچنین برعهده رسانه های تخصصی حمل و نقل است.

داود ربیعی با بیان اینکه رسانه یک مفهوم کلی است که در همه دنیا از رسانه به عنوان یکی از ارکان تمدن توجه می شود، اظهار داشت: متاسفانه در ایران به دلیل اینکه تعریف دقیقی از مقوله فرهنگ وجود ندارد، از مفهوم رسانه هم نتوانستیم مفهوم دقیقی ارائه کنیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها در همه دنیا سطح بندی می شوند و هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند، گفت: در ایران وقتی صحبت از رسانه های تخصصی می شود از ماهنامه ها و فصلنامه های پژوهشی یاد می شود اما رسانه های تخصصی به رسانه هایی گفته می شود که وظیفه تحلیل اخبار و رویدادها را بر عهده دارند.

هواپیماهای ساخت کشورهای شرقی به درد ایران نمی‌خورد
باتوجه به اینکه زمزمه‌هایی مبنی بر ورود هواپیماهای سوخو به گوش می‌رسد تکیه بر تجربه‌های گذشته ما رابه این نتیجه می‌رساند که استفاده از هواپیماهای شرقی به صلاح کشور نیست.

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران درخصوص صحبت‌هایی مبنی بر خرید هواپیمایی سوخو گفت: تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است اما به علت تطابق آب و هوایی کشور و نوع تکنولوژی خواهان ورود هواپیماهای شرقی به کشور نیستیم.

 وی با بیان اینکه برطرف شدن تحریم‌ها شرایط مطلوبی را برخرید هواپیمایی ایرباس و بویینگ برای ما فراهم می‌کند اظهار داشت: این هواپیماها با گذشت حدود 50 سال از عمرشان هنوز به خوبی کار می‌کنند پس ورود آنها به کشور مشکلاتی را در پی نخواهد داشت.

بلژیک، گزینه جدید همکاری های هوایی و دریایی
عضو کمیسیون نظارت بر برجام گفت: با توجه به ابراز تمایل کشور بلژیک و حتی کشورهای دیگر، مشکل خاصی برای واردات و تجهیز ناوگان حمل و نقل به ویژه هوایی و دریایی در پسابرجام وجود نخواهد داشت.

عباسعلی منصوری آرانی با اشاره به رابطه تجاری با صنایع حمل و نقلی انحصاری در دست امریکا اظهار داشت: علاوه بر اعلام آمادگی کشورهای امریکا و انگلیس برای همکاری با ایران در خصوص صنایع هوایی و کشتیرانی، کشور بلژیک نیز اصرار بسیار زیادی برای همکاری در زمینه های مذکور داشت به طوری که وزیر امور خارجه آنها یک گروه متخصص امور حمل و نقل با خود به ایران آورده بود.

وی افزود: با توجه به ابراز تمایل کشور بلژیک و حتی کشورهای دیگر، مشکل خاصی برای واردات و تجهیز ناوگان حمل و نقل در پسابرجام وجود نخواهد داشت.

سفر رئیس جمهوری به فرانسه با محور نوسازی ناوگان هوایی و جاده ای
تین نیوز | رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: طی سفر رئیس جمهوری به فرانسه در هفته آینده، مسائل نوسازی ناوگان فرسوده جاده ای و هوایی مطرح خواهد شد.

محسن جلال پور از سفر رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به فرانسه در هفته جاری خبر داد و گفت:  یکی از مسائل مورد تاکید طی این سفر مذاکره بر سر نوسازی ناوگان فرسوده هوایی و جاده ای است.

وی افزود: دولت عظم جدی برای نوسازی ناوگان جاده ای دارد و از طرفی در بخش هوایی به دنبال دستیابی به نتیجه قابل قبول است.

رصد لحظه‌ای فروش بلیت پروازهای اربعین توسط مجلس
مشاور رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به رصد لحظه به لحظه نحوه فروش بلیت عتبات در تهران و سایر شهرستان‌ها در این کمیسیون تأکید کرد: قطعاً گزارشهای ما پس از تحلیل در اختیار بازرسان سازمان هواپیمایی کشور قرار خواهد گرفت.

 مجتبی دیده‌بان گفت: جلسات متعددی از مدتی قبل با حضور مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، تعزیرات حکومتی، پلیس فتا و سایر دستگاه‌های دخیل در امر پروازهای اربعین حسینی(ع)برگزار شد.

مشاور رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این جلسات به تصمیمی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی منجر و مقرر شد تعداد بلیت‌هایی که این سازمان در اختیار دارد توسط آژانس‌های هواپیمایی ویژه‌ای تا لحظه آخر در اختیار مردم قرار گیرد.
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.