بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

پدافند هوایی به دنبال امنیت پایدار آسمان کشور است

فرمانده قرارگاه گروه پدافند هوایی سمنان با بیان اینکه پیام ما برای کشورهای همسایه تقویت صلح، دوستی و ثبات است، گفت: پدافند هوایی به دنبال امنیت پایدار آسمان کشور است.

پدافند هوایی به دنبال امنیت پایدار آسمان کشور است
تین نیوز

 فرمانده قرارگاه گروه پدافند هوایی سمنان با بیان اینکه پیام ما برای کشورهای همسایه تقویت صلح، دوستی و ثبات است، گفت: پدافند هوایی به دنبال امنیت پایدار آسمان کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ستاد حسین مهرابی در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان ضمن اشاره به سالروز تشکیل پدافند هوایی ارتش و با بیان اینکه پدافند هوایی به دنبال تامین، حفظ و امنیت دائمی و پایدار آسمان کشور است، تاکید کرد: پیام جمهوری اسلامی ایران برای کشورهای همسایه تقویت صلح، دوستی و ثبات است اما فرزندان ملت ایران در ارتش مکتبی و ولایی، در مقابل بدخواهان به مرزهای کشور مشت آهنین بوده و حضوری ولایت محور را در همه عرصه های تکلیفی و ماموریتی داشته است.

وی تصریح کرد: فرزندان ملت ایران در عرصه دفاع هوایی همواره در حالت اجرای ماموریت هستند و وضعیت آمادگی رزمی ما مستقل از زمان جنگ و بحران است و هرچند در زمان بحران و نبرد این وضعیت و آمادگی رزمی به بالاترین حالت خود می رسد اما در زمان صلح تعطیل بردار نیست. 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی سمنان خاطرنشان کرد: به واسطه استمرار همیشگی پروازها و به واسطه اینکه هر پرواز ممکن است یک نفوذ از سوی دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یا از بین بردن زیر ساخت های کشور باشد، بنابراین ماموریت پدافند هوایی نیز که مطابق با وظیفه همه پروازها را از لحظه ورود تا زمان خروج از کشور رصد کند. 

مهرابی خاطر نشان کرد: مجموعه پدافند هوایی کشور با پشتیبانی صنایع وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان در طراحی و تولید اکثر نیازمندی ها و تسلیحات دفاع هوایی، اعم از سامانه های پیشرفته راداری در بردها و فرکانس های متنوع، سامانه های موشکی پیشرفته بومی در بردهای مختلف، سامانه های توپخانه ایی دقیق و پر حجم مجهز به فناوری های جدید، سامانه فرماندهی و کنترل تاکتیکی، ایمن و پایدار، سامانه های جمع آوری اطلاعات چند طیفی بومی، سامانه های جنگ الکترونیک با قابلیت های فراگیر و ارتباطات پایدار و ... به خود کفایی رسیده و از نظر قدرت دفاعی هوایی هم اکنون در سطح چند کشور طراز اول محسوب می شویم. 

وی خنثی کردن ۲۴ هزار و ۸۶۳ مورد تجاوز هوایی به مناطق جنگی و عملیاتی، اسکورت موفق سه هزار و ۱۴۵ فروند کشتی تجاری و نفتکش در هشت سال دفاع مقدس و انهدام بیش از ۶۰۰ فروند هواپیمای مهاجم و ۶۷ فروند بالگرد رژیم بعثی عراق در زمان جنگ را از مهمترین اقدامات پدافند هوایی در دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد. 

فرمانده ستاد گروه پدافند هوایی سمنان اضافه کرد: رهبری و هدایت عملیات فرونشاندن هواپیمای حامل شرور ریگی، رهبری و هدایت عملیات فرو نشاندن هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی (ایساف) به دلیل ورود غیر مجاز و با معرفی جعلی به آسمان ایران، مدیریت نفس گیر و البته موثر آسمان صحنه نبرد در دستگیری ملوانان آمریکایی در جزیره فارسی و انهدام هواپیماهای بدون سرنشین متخاصم و یا غیر مجاز که وارد حریم امنیتی کشور شدند مانند هرمس، کواد کوپترهای مستند سازان در تهران و ... از مهمترین اقدامات و به واسطه تداوم ماموریت ۲۴ ساعته فرزندان ملت ایران در قرارگاه پدافند هوایی بعد از جنگ تحمیلی بوده است. 

مهرابی در خاتمه گفت: آن چیزی که امروز پدافند هوایی را به این جایگاه رسانده است و مانند چتری امنیت همه تاسیسات حیاتی و مهم کشور مانند پالایشگاه ها، مناطق هسته ای و از همه مهمتر مردم عزیز ایران را تامین کرد به واسطه عنایت ویژه حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و دعای خیر مردم سلحشور و حمایت های بی بدیل رهبر فرزانه و فرمانده معظم کل قوا از پدافند هوایی کشور است.

 

منبع: خبرگزاری مهر
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.