۷۵ درصد قطارهای حومه ای خط ۵ مترو نیاز به تعمیرات اساسی دارند.
بیش از ۷۵ درصد قطارهای حومه ای خط ۵ مترو نیاز به اورهال (تعمیرات اساسی) پیدا کرده اند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: بیش از ۳۵ درصد قطارهای درون شهری و بیش از ۷۵ درصد قطارهای حومه ای خط ۵ مترو نیاز به اورهال (تعمیرات اساسی) پیدا کرده اند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، مسعود درستی با بیان این که در حال حاضر روزانه ۲.۵ میلیون سفر با متروی تهران در خطوط هفت گانه انجام می شود، اظهار داشت: متروی تهران یک هزار و ۱۸۱ واگن دارد که شامل ۱۷۱ رام قطار می شود و با توجه به گذشت بیش از دو دهه از بهره برداری از متروی پایتخت، بیش از ۳۵ درصد قطارهای درون شهری و بیش از ۷۵ درصد ناوگان خط ۵ متروی تهران نیاز به اورهال (تعمیرات اساسی) پیدا کرده اند.
وی با بیان این که این روزها بیش از پیش به دنبال اورهال قطارهای مترو هستیم، ادامه داد: از سال ۸۵ تا ۹۹ یعنی طی ۱۵ سال، ۴۱۶ واگن مترو بازسازی شده بود، اما از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ یعنی در دوره ششم مدیریت شهری، اورهال قطارها سرعت بیشتری گرفت و ۲۵۱ واگن بازسازی شد؛ در حال حاضر اورهال ۲۶ رام قطار تا خرداد سال آینده در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان این که علی رغم تامین نقدینگی های لازم در تامین قطعات یدکی جهت اورهال و نوسازی ناوگان به دلیل عدم تایید ثبت سفارش ها و تخصیص ارز دچار مشکل جدی هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر رفع این مشکل کمک و یاری وزارت صمت و بانک مرکزی را می طلبد که امیدواریم با نگاه حمایتی دولت این روند تسریع و تسهیل شود.
وی افزود: پیش بینی می شود با افزایش ظرفیت های تعمیرگاهی و با احداث و تکمیل پایانه ها، انجام اورهال، نوسازی و ارتقای قطارها سرعت بیشتری پیدا کند، همچنین با انجام به موقع تعمیرات اساسی خدمات رسانی به شهروندان و مسافران شهر زیرزمینی مطلوب تر شود.
درستی در پایان خاطرنشان کرد: با ورود تدریجی قطارهای جدید مترو که قرارداد آن مهرماه در سفر شهردار تهران به چین منعقد شد، سرفاصله حرکت قطارها کاهش و میزان سفرهای روزانه با مترو افزایش می یابد.