اتمام بازسازی بلاک تنگ7-تنگ5 در اداره کل راه آهن زاگرس
مهندس مهردادانصاری مدیرکل راه آهن زاگرس از پایان عملیات بازسازی بلاک تنگ7-تنگ 5 در اداره کل راه آهن زاگرس خبر داد.
مهندس مهردادانصاری مدیرکل راه آهن زاگرس از پایان عملیات بازسازی بلاک تنگ7-تنگ 5 در اداره کل راه آهن زاگرس خبر داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی راهآهن زاگرس، مهندس انصاری ضمن اعلام این خبرگفت:بدلیل کوهستانی بودن مسیر وعبور خطوط ریلی از دل رشته کوههای زاگرس، حدود80 درصد از طول مسیر این بلاک شامل ترانشه های بلند، تونل های طویل ومتوالی ،پل و قوس با شعاع های مختلف می باشدکه بدلیل قدمت هفتادساله جزء فرسوده ترین بلاک های این محور محسوب میشودکه بمنظور افزایش ایمنی وسرعت سیر وسائط نقلیه ریلی عملیات بازسازی این بلاک در دستورکار قرارگرفت.
مهندس انصاری افزود: باتوجه به شرایط هندسی خاص این بلاک، با استفاده از روش مسدودی روزانه (نهایتاً 8ساعت در روز) نمی توانستیم پیشرفت قابل ملاحظه ای در روند عملیات بازسازی داشته باشیم(نهایتاً100متر) که پس از پیگیری و موافقت مسئولین راه آهن ج.ا.ا برای اولین بار در تاریخ محور جنوب ،چهار روز مسدودی کامل این محور بصورت دوره ای اعمال گردیدکه با استفاده از روش جدید بدلیل مدیریت زمان و نداشتن استرس بمنظور تعجیل در بازگشایی مسیر توانستیم راندمان عملیات بازسازی را نسبت به روش قبلی افزایش دهیم.
مهندس مهردادانصاری مدیرکل راه آهن زاگرس از پایان عملیات بازسازی بلاک تنگ7-تنگ 5 در اداره کل راه آهن زاگرس خبر داد.
مهندس انصاری ضمن اعلام این خبرگفت:بدلیل کوهستانی بودن مسیر وعبور خطوط ریلی از دل رشته کوههای زاگرس، حدود80 درصد از طول مسیر این بلاک شامل ترانشه های بلند، تونل های طویل ومتوالی ،پل و قوس با شعاع های مختلف می باشدکه بدلیل قدمت هفتادساله جزء فرسوده ترین بلاک های این محور محسوب میشودکه بمنظور افزایش ایمنی وسرعت سیر وسائط نقلیه ریلی عملیات بازسازی این بلاک در دستورکار قرارگرفت.
مهندس انصاری افزود: باتوجه به شرایط هندسی خاص این بلاک، با استفاده از روش مسدودی روزانه (نهایتاً 8ساعت در روز) نمی توانستیم پیشرفت قابل ملاحظه ای در روند عملیات بازسازی داشته باشیم(نهایتاً100متر) که پس از پیگیری و موافقت مسئولین راه آهن ج.ا.ا برای اولین بار در تاریخ محور جنوب ،چهار روز مسدودی کامل این محور بصورت دوره ای اعمال گردیدکه با استفاده از روش جدید بدلیل مدیریت زمان و نداشتن استرس بمنظور تعجیل در بازگشایی مسیر توانستیم راندمان عملیات بازسازی را نسبت به روش قبلی افزایش دهیم.
مهندس انصاری در ادامه گفت: با عنایت خداوند وتلاش شبانه روزی تمامی همکاران و با وجود مشکلات و سختی های فراوان بخصوص مشقات کار در تونل های طویل وگرمای شدید منطقه، توانستیم در طی هشت دوره مسدودی(متوسط سه روز مسدودی) وبا صرفه جویی یک دوره چهار روزه زودتر از زمان پیش بینی شده، علاوه براین بلاک 14/5کیلومتری ،حدود یک کیلومتر نیز از بلاک تنگ5-تله زنگ را بازسازی نماییم.