بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
مدیر کل راه آهن یزد خبر داد:

◄ قرارگیری تعداد ۴۰۰ دستگاه واگن لبه بلند در چرخه‌ بارگیری راه آهن یزد

در راستای حمایت از صنایع داخلی کشور و کاهش هزینه های حمل و نقل، بارگیری ۱۵۰ هزار تن محموله گندله سنگ آهن از معدن چغارت به مقصد صنایع فولاد مرکز و جنوب کشور از نیمه ی بهمن ماه در دستور کار راه آهن یزد قرار گرفت.

قرارگیری تعداد ۴۰۰ دستگاه واگن لبه بلند در چرخه‌ بارگیری راه آهن یزد
تین نیوز

مدیر کل راه آهن یزد اعلام کرد: در راستای حمایت از صنایع داخلی کشور و کاهش هزینه های حمل و نقل، بارگیری ۱۵۰ هزار تن محموله گندله سنگ آهن از معدن چغارت به مقصد صنایع فولاد مرکز و جنوب کشور از نیمه ی بهمن ماه در دستور کار راه آهن یزد قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رحمت رحمت نژاد گفت: در راستای جذب بارهای ریل پسند، کاهش هزینه های حمل و حمایت از صنایع داخلی کشور، جذب ۱۵۰ هزار تن محموله گندله سنگ آهن از مبدا معدن سنگ آهن مرکزی ایران (چغارت) به مقاصد فولاد کاوه و فولاد صبای هرمزگان در دستور کار راه آهن یزد قرار گرفت که عملیات حمل آن از نیمه‌ی بهمن ماه آغاز شده است.

وی خاطر نشان کرد: طبق رایزنی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته با شرکت‌های حمل و نقل ریلی، تعداد ۴۰۰ دستگاه واگن لبه بلند در چرخه‌ی بارگیری قرار گرفته است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری، به صورت روزانه بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ تن محموله‌ی مذکور به مقصد ناحیه هرمزگان حمل شود.

گفتنی است؛ شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور طی ۴۰ سال گذشته است و از سال ۱۳۵۰، عملیات استخراج سنگ آهن در معدن چغارت  آغاز شده و تاکنون سنگ آهن مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اصفهان و صنایع فولادسازی کشور را تامین کرده و از سال ۱۳۸۰ نیز، به جمع صادرکنندگان سنگ آهن پیوسته است.

به گفته‌ی مدیر کل راه‌آهن یزد، این اداره کل همچنین جذب و حمل ۲۰ هزار تن نرمه گندله از گندله سازی اردکان به مقاصد بندرعباس و زرین شهر اصفهان را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی در این باره اظهار کرد: ۱۶ هزار تن از محموله مذکور به وسیله ۲۴۰ دستگاه واگن به مقصد بندرعباس و چهار هزار تن به وسیله ۶۰ دستگاه واگن به مقصد زرین شهر اصفهان حمل می شود و  انتظار می‌رود در صورت موفقیت آمیز بودن در آنالیز و آزمایشات تا ۵۰ هزار تن افزایش یابد.

رحمت نژاد یادآور شد: کارخانه گندله سازی اردکان با ظرفیت تولید سالانه ۴.۳ میلیون تن گندله از کنسانتره سنگ آهن در ۲۵ کیلومتری غرب جاده اردکان_نایین واقع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.