بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

تحقق ترانزیت بیش از ۸۰۰ واگن باری از روسیه به هند

مدیر عامل شرکت راه‌ آهن با اشاره به اجرای گفتمان ترانزیت ریلی با کشورهای همسایه گفت: ترانزیت بیش از ۸۰۰ واگن باری از روسیه به هند توسط ناوگان ریلی ایران برای اولین بار در تاریخ راه‌ آهن محقق شد.

تحقق ترانزیت بیش از ۸۰۰ واگن باری از روسیه به هند
تین نیوز |

مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به اجرای گفتمان ترانزیت ریلی با کشورهای همسایه گفت: ترانزیت بیش از ۸۰۰ واگن باری از روسیه به هند توسط ناوگان ریلی ایران برای اولین بار در تاریخ راه آهن محقق شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن در نشست خبری که صبح امروز سه شنبه ۱۷ مردادماه در ساختمان راه آهن برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار به تشریح برخی اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل ریلی و برنامه های پیش روی این حوزه پرداخت.

مدیر عامل شرکت راه آهن اظهار کرد: در سال ۹۸ با توجه به افزایش ۳ برابری نرخ ارز و با توجه به اینکه بسیاری از قطعات حوزه زیرساخت و ناوگان ریلی وارداتی است، بودجه راه آهن بجای ۳۰۰ درصد ۳۰ درصد افزایش یافت و ناترازی جدی در منابع و مصارف راه آهن طی دولت گذشته رخ داد که در نهایت سال ۱۴۰۰ با انباشتی از بدهی ها و عدم تعمیرات و عقب ماندگی در بهسازی و بازسازی خطوط و ... مواجه شدیم.

وی با اشاره به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب بر اهمیت حوزه ریلی گفت: صنعت ریلی می تواند نقش موثری در اعتلای صنعت و اقتصاد کشور داشته باشد ولی متاسفانه امرزو به دلیل عقب ماندگی های مزمن و به استضعاف کشیده شدن، نمی تواند نقش پیشران خود را ایفا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: یکی از گلوگاه های کشور حوزه حمل و نقل است که سال ها مغفول مانده و بیشترین توجه به حمل و نقل جاده ای بوده در حالی که بیشترین سوانح و تصادفات و همچنین بیشترین مصرف سوخت در این حوزه رخ می دهد.

صالحی با اشاره به برنامه ششم توسعه گفت: اولویت مدهای حمل و نقل در برنامه ششم توسعه با حمل و نقل ریلی است و بر اساس بند ب ماده ۵۷ باید ۳۰ درصد حمل و نقل ریلی مسافری و ۲۰ درصد نیز حمل و نقل ریلی باری باشد در حالی که باید طبق همین برنامه یک درصد سهم نفت دولت به بخش حمل و نقل ریلی اختصاص یابد در حالی که هیچ گاه این قانون اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: این رقم طی ۵ سال حدود ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می شود که از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت نشده است و راه آهن علاوه بر انباشت بدهی ها و عدم تعمیرات، با عقب ماندگی در حوزه بهسازی و بازسازی خطوط ریلی نیز مواجه شده است.

صالحی در ادامه به اهمیت ترانزیت ریلی اشاره کرد و گفت: رویکرد ایجاد گفتمان ترانزیت ریلی با کشورهای همسایه همواره مد نظر راه آهن بوده است و با پیگیری های متعدد توانستیم ترانزیت بیش از ۴ قطار و ۸۰۰ واگن باری از روسیه به هند را برای اولین بار در تاریخ ریلی ایران محقق کنیم.

وی ادامه داد: برای برپایی تمدن نوین ایرانی_ اسلامی نیاز به جهش اقتصادی داریم که یکی از مهم ترین اصول اولیه آن حمل و نقل و به ویژه حمل و نقل ریلی است.

مدیرعامل شرکت راه آهن در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: طی ۱۰ سال اخیر چین توانست ۳۷ هزار کیلومتر خط پرسرعت ریلی احداث کند که متاسفانه در ایران خطوط پر سرعت ریلی وجود ندارد.

صالحی ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلات حوزه ریلی انعقاد تفاهم نامه ها بدون ضمانت اجرایی از سال های گذشته بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.