بازدید سایت : ۴۱۰۹۳

اعلام آمادگی راه آهن ایران برای مشارکت در پروژه های اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC)

مدیرعامل راه آهن ایران و معاون مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC در گفت وگوی تلفنی با مدیرکل اجرایی UIC از آمادگی راه آهن ایران را برای مشارکت در پروژه های اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) به ویژه پروژه های مرتبط با نیازهای راه آهن ایران خبر داد.

اعلام آمادگی راه آهن ایران برای مشارکت در پروژه های اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC)
تین نیوز

مدیرعامل راه آهن ایران و معاون مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC در گفت وگوی تلفنی با مدیرکل اجرایی UIC از آمادگی راه آهن ایران را برای مشارکت در پروژه های اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) به ویژه پروژه های مرتبط با نیازهای راه آهن ایران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، با توجه به برگزاری اجلاس هیئت اجرایی اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) و همچنین یکصد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی این اتحادیه که با حضور اعضای این اتحادیه از سراسر جهان و به صورت حضوری و مجازی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۲ و ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار شد، سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن ج.ا.ایران و معاون مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC، ضمن شرکت مجازی در این اجلاس ها، در خصوص برخی مسائل دوجانبه و منطقه ای به گفتگوی تلفنی با آقای فرانسوا داون مدیرکل اجرایی UIC پرداخت.

در این گفت وگوی تلفنی، صالحی، گزارش مختصری از پیشرفت های شاخص صورت گرفته در سه سال اخیر در راه آهن ج.ا.ایران در حوزه های مختلف از جمله کاهش مستمر سوانح، افزایش جابه جایی مسافر و تلاش های صورت گرفته در خصوص نفوذ فناوری ارائه داد و آمادگی راه آهن ایران را برای مشارکت در پروژه های اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) به ویژه پروژه های مرتبط با نیازهای راه آهن ایران، تعریف پروژه های جدید در UIC در راستای رفع مشکلات فنی راه آهن ایران، برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی برای راه آهن ایران و راه آهن های منطقه متناسب با درخواست ها و نیازهای مشترک آنها، مشارکت در فعالیت های پایگاه استانداردسازی UIC به ویژه در موضوع به روزرسانی فیش های UIC و تبدیل آنها به استانداردهای بین المللی ریلی (IRS)، ارائه تجربیات و تبادل دانش فنی در اختیار راه آهن ایران با UIC و نیز ارتقای جایگاه و نقش آفرینی بیشتر دفتر منطقه ای خاورمیانه UIC در تهران اعلام کرد.

فرانسوا داون، مدیرکل اجرایی UIC نیز ضمن اظهار خرسندی از پیشرفت های صورت گرفته در راه آهن ایران، اظهار کرد که UIC همواره فعالیت و پیشرفت های اعضای خود را رصد می کند و امیدوار است که به زودی بتواند به تهران سفر کرده و ضمن بازدید از فعالیت ها و پیشرفت های صورت گرفته راه آهن ایران، جلسه جامعی را با مدیر عامل راه آهن ایران در ارتباط با افزایش همکاری ها با UIC داشته باشد و مزایا و ارزش افزوده ای که UIC می تواند در همکاری نزدیک برای راه آهن ایران به ارمغان بیاورد ارائه کنند.

وی همچنین تأکید کرد که راه آهن ایران به عنوان یکی از راه آهن های پیشرو در منطقه خاورمیانه بوده که به عنوان معاون مجمع منطقه ای خاورمیانه UIC انتخاب شده است و می تواند رهبری و نقش محوری را در گسترش فعالیت های ریلی در منطقه ایفا کند.

پیشنهاد مدیرعامل راه آهن ج.ا.ایران در خصوص تعلیق عضویت راه آهن رژیم صهیونیستی

در بخش دیگری از این گفت وگو مدیرعامل راه آهن ج.ا.ایران به مسئله تعلیق عضویت راه آهن رژیم صهیونیستی پرداخت و با اشاره به ارسال نامه اخیر خود به مدیرکل اجرایی UIC اظهار کرد: ما این اتحادیه را به عنوان یک سازمان بین المللی فنی می شناختیم و انتظار ورود این اتحادیه به مسائل سیاسی را نداشتیم؛ اما اصرار و پیگیری رئیس قبلی UIC برای تعلیق عضویت راه آهن های روسیه و بلاروس از این اتحادیه پس از جنگ روسیه و اوکراین به رغم مخالفت برخی از اعضا از جمله راه آهن های چین و ایران موجب تغییر این رویه شد. هم اکنون با توجه به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار بیش از سی هزار انسان بی گناه اعم از زن و مرد و بزرگ و کوچک و زخمی نمودن بیش از یکصد هزار نفر که واقعاً دل هر انسان با وجدانی را به درد می آورد، عدم واکنش به این جنایات و عدم تعلیق راه آهن رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست و نباید طوری رفتار شود که این تصور به وجود بیاید که استانداردهای دوگانه در این اتحادیه بین المللی اعمال می شود.

صالحی اضافه کرد: همه ما به عنوان اعضای جامعه جهانی راه آهن ها باید نسبت به این نسل کشی و کشتار زنان و کودکان بی دفاع که زیر موشک باران وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند واکنش نشان دهیم و نقش تاریخی خود را در این زمینه ایفا کنیم که قطعاً اگر در این زمینه کوتاهی کنیم مورد سوال آیندگان قرار خواهیم گرفت؛ لذا انتظار اینجانب به عنوان مدیر عامل راه آهن ج.ا.ایران و معاون مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه از جنابعالی به عنوان مدیرکل اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) آن است که راه آهن رژیم صهیونیستی از عضویت UIC تعلیق شود و در همین راستا لازم است این موضوع در دستور کار مجمع عمومی این اتحادیه قرار گیرد.

مدیر کل UIC نیز در پاسخ توضیح داد: این امر موضوع حساس و مهمی است و مورد دغدغه ایشان نیز بوده است و بهمین خاطر به نامه ارسالی راه آهن ایران در این خصوص سریعاً پاسخ داد و ایشان شخصاً به عنوان یک انسان از کشتار انسان های بی گناه به ویژه زنان و کودکان متأسف است و این جنایت ها هم در صحنه بین المللی محکوم است و هم دادگاه بین المللی لاهه آن ها را محکوم کرده است.

وی همچنین در پاسخ به پیشنهاد مدیرعامل راه آهن ج.ا.ایران اظهار کرد که لازم است این موضوع ابتدا با رؤسای مناطق مختلف UIC طرح مسئله شود و نتیجه را به اطلاع مدیرعامل راه آهن ایران خواهد رساند. مدیرکل اجرایی UIC در ادامه پیشنهاد کرد که در گام بعدی UIC بیانیه ای را در محکومیت این جنایات منتشر نماید. سپس لازم است این موضوع در مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه مطرح شود و لازم است ابتدا موضعی محکم و هماهنگ توسط مجمع منطقه ای خاورمیانه UIC، اتخاذ و سپس موضوع در دستور کار هیئت اجرایی و مجمع عمومی UIC قرار گیرد.

 صالحی در پایان این بخش خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در مقایسه با کشور پهناوری مثل روسیه، بسیار کوچک است و راه آهن آن نیز راه آهن بسیار کوچکی است و اهمیتی نیز در UIC و منطقه خاورمیانه ندارد! اما امروز چشم کودکان معصوم فلسطینی به ما دوخته شده است؛ امروز مردم مظلوم فلسطین ما را نگاه می کنند. ما باید در کنار مظلوم باشیم و از ظالم بیزاری جوئیم. قطعاً آیندگان ما را در این خصوص قضاوت خواهند کرد و لذا خواست راه آهن ایران، تعلیق راه آهن رژیم صهیونیستی و واکنش جامع جهانی راه آهن ها به این جنایات است.

مدیر کل UIC مجدداً اعلام کرد که این موضوع را پیگیری می شود و مذاکرات و تماس های لازم در این زمینه را انجام داده و نتیجه را به مدیر عامل راه آهن ج.ا.ایران اعلام خواهد کرد.

وی همچنین، از صالحی جهت برگزاری جلسه در دفتر مرکزی UIC و گفت وگو با ایشان و مدیران پایگاه ها و نهادهای کاری این اتحادیه دعوت به عمل آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    دست مریزاد به دکتر صالحی و تیم همراه