بازدید سایت : ۶۲۹۳۰

کارگروه های ویژه در راه آهن برای مشارکت خبرگان ریلی ایجاد می شود ​

کارگروه هایی در شرکت راه آهن فعال خواهد شد تا با استفاده از خرد جمعی کارشناسان راه آهن و مپنا، بهترین تصمیمات را برای بهبود عملکرد بخش راه آهن بگیریم.

کارگروه های ویژه در راه آهن برای مشارکت خبرگان ریلی ایجاد می شود ​
تین نیوز |

مدیرعامل راه آهن بر لزوم بهبود وضع ناوگان ریلی با مشارکت خبرگان ریلی تاکید کرد و گفت: کارگروه هایی در شرکت راه آهن فعال خواهد شد تا با استفاده از خرد جمعی کارشناسان راه آهن و مپنا، بهترین تصمیمات را برای بهبود عملکرد بخش راه آهن بگیریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، جبارعلی ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن، به همراه معاون ناوگان و جمعی از مدیران ستادی راه آهن، از مجتمع آموزشی و شبیه سازهای ناوگان ریلی مرکز آموزش های تخصصی ریلی راه آهن و کارخانجات مپنا لوکوموتیو در کرج بازدید کرد.

ذاکری، در بازدید از شرکت مپنا ضمن قدردانی از زحمات همه همکاران در صنعت ریلی گفت: کارگروه هایی را در شرکت راه آهن فعال خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم با استفاده از خرد جمعی کارشناسان راه آهن و مپنا، بهترین تصمیمات را بگیریم و اثر بخشی این تصمیمات را در بهبود عملکرد بخش بهره برداری راه آهن مشاهده کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با اقدامات مشترک انجام شده در حوزه ناوگان، به ویژه بخش تامین و نگهداری لوکوموتیو، وضعیت ناوگان ریلی کشور بهتر شود.

مدیرعامل راه آهن همچنین با حضور در مجتمع آموزشی و شبیه سازهای ناوگان ریلی مرکز آموزش های تخصصی ریلی راه آهن، از نزدیک عملکرد شبیه ساز( سیمولاتور) راه آهن را مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم جهت بهره برداری و استفاده از این مرکز که چندین سال بلا استفاده مانده است، صادر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی پاسخ

    آقای دکتر ذاکری
    با سلام شما دارید یک اشتباه استراتژیک را انجام می دهید شما باید بدانید که دوستانی که در مپنا هستند وتصمیم گیرنده همان دوستانی هستند که سالها پیش این مشکلات را در حوزه ناوگان راه آهن کلید زدند پس اگر دانش داشتند شرایط راه آهن این نبود که هست راه درستی را در پیش نگرفته اید به نظر می رسد به دانشکده راه آهن متوسل شوید نتیجه بهتری خواهید گرفت.
    دوستان در مپنا به فکر راه آهن نیستند بلکه به فکر سود بیشتر برای خود هستند و بس به قیمت هائی که در مکناقصات اعلام می کنند نگاه کنید متوجه خواهید شد ایشان در حال شکل دادن انحصار برای خود در حوزه ریلی هستند آنچه در حوزه نیرو دارند.

  • اسدبیگی - اسداله پاسخ

    استفاده از خرد جمعی کارشناسان و تشکیل کارگروه‌های تخصصی می‌تواند به ارائه راهکارهای نوآورانه و عملیاتی برای بهبود وضعیت ناوگان ریلی کمک کند. در ادامه، به برخی از جوانب مهم این موضوع و پیشنهادات عملیاتی برای بهبود وضعیت ناوگان ریلی پرداخته می‌شود:
    1. تعریف دقیق اهداف کارگروه‌ها:
    • تعیین اهداف مشخص و قابل اندازه‌گیری: هر یک از کارگروه‌ها باید اهداف مشخص و قابل اندازه‌گیری داشته باشد تا بتوان عملکرد آن‌ها را ارزیابی کرد.
    • تمرکز بر چالش‌های کلیدی: کارگروه‌ها باید بر روی چالش‌های اصلی ناوگان ریلی مانند فرسودگی تجهیزات، کمبود قطعات یدکی، عدم بهره‌وری، و مسائل ایمنی تمرکز کنند.
    2. ترکیب کارشناسی متنوع:
    • استفاده از تخصص‌های مختلف: هر کارگروه باید ترکیبی از کارشناسان با تخصص‌های مختلف مانند مهندسی، اقتصاد، مدیریت، و حقوق باشد تا به یک دیدگاه جامع دست یابند.
    • جذب نمایندگان از بخش خصوصی: حضور نمایندگان از شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه ریلی می‌تواند به ایجاد ارتباط بهتر بین بخش دولتی و خصوصی کمک کند.
    3. استفاده از داده‌ها و اطلاعات:
    • جمع‌آوری داده‌های دقیق و به‌روز: کارگروه‌ها باید به داده‌های دقیق و به‌روز در مورد وضعیت ناوگان ریلی دسترسی داشته باشند تا بتوانند تحلیل‌های دقیقی انجام دهند.
    • استفاده از ابزارهای تحلیل داده: استفاده از نرم‌افزارهای تحلیل داده برای شناسایی الگوها و روندها می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر کمک کند.
    4. اولویت‌بندی پروژه‌ها:
    • تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری: با توجه به محدودیت منابع مالی، کارگروه‌ها باید پروژه‌های مختلف را اولویت‌بندی کرده و پروژه‌هایی را که بیشترین تأثیر را در بهبود وضعیت ناوگان دارند، انتخاب کنند.
    • ارزیابی اقتصادی پروژه‌ها: انجام مطالعات اقتصادی برای ارزیابی توجیه‌پذیری هر پروژه ضروری است.
    5. مشارکت فعال کارکنان:
    • ایجاد انگیزه در کارکنان: ایجاد انگیزه در کارکنان برای مشارکت در بهبود عملکرد ناوگان ریلی از طریق پاداش‌ها و تشویق‌ها بسیار مهم است.
    • جذب پیشنهادات کارکنان: ایجاد بستری مناسب برای ارائه پیشنهادات و ایده‌های نوآورانه توسط کارکنان.
    6. همکاری با مراکز علمی و تحقیقاتی:
    • استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی: همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای انجام مطالعات و پژوهش‌های مورد نیاز در حوزه ریلی.
    • تبادل دانش و تجربه: برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای مشترک برای تبادل دانش و تجربه بین صنعت و دانشگاه.
    7. شفافیت و پاسخگویی:
    • انتشار نتایج مطالعات و تصمیمات: انتشار نتایج مطالعات و تصمیمات کارگروه‌ها به صورت شفاف می‌تواند به افزایش اعتماد عمومی و جلب مشارکت بیشتر کمک کند.
    • پاسخگویی به انتقادات و پیشنهادات: ایجاد مکانیزم‌های مناسب برای دریافت و بررسی انتقادات و پیشنهادات.
    پیشنهادات عملیاتی خاص:
    و نوسازی ناوگان: تدوین برنامه‌ای جامع برای نوسازی ناوگان با اولویت‌بندی لوکوموتیو‌ها و واگن‌های فرسوده.
    • بهبود نگهداری و تعمیرات: اجرای برنامه‌های تعمیرات پیشگیرانه، استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت نگهداری و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از قطعات یدکی.
    • توسعه زیرساخت‌ها: سرمایه‌گذاری در توسعه خطوط ریلی، ایستگاه‌ها و ترمینال‌ها، و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل ترکیبی.
    ا بهبود مدیریت و بهره‌برداری: استفاده از سیستم‌های اطلاعات مدیریت، بهینه‌سازی برنامه‌های حرکت قطارها، و ارتقای سیستم‌های ارتباطی.
    • توسعه نیروی انسانی: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، ایجاد مراکز آموزش و پژوهش، و جذب نیروی انسانی متخصص.
    • جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی: ایجاد شرایط مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه ناوگان ریلی و زیرساخت‌ها.
    جمع‌بندی:
    با اجرای این پیشنهادات و با همکاری همه ذینفعان، می‌توان به بهبود وضعیت ناوگان ریلی و افزایش بهره‌وری در این بخش کمک کرد.

  • علیرضا پاسخ

    آقای ذاکری در وهله نخست مدیران کل سازمان را مورد عنایت و بازنگري قرار بدهند احتمالا نخبگان و خبرگان، آزاد می شوند که خدمت ایشان برسند!
    چهارشنبه هفته قبل سمینار پدافند غ عامل در دانشکده راه آهن،با دعوتنامه رسمی، متوانستم شرکت کنم!
    بنده و چند نفر دیگر از دوستان کارشناس بدستور مدیر ناحیه اجازه خروج از گیت پیدا نکردیم!
    این نمونه کوچک از در حاشیه گذاشتن خبرگان ریلی است
    هر سیاستی را که آقای ذاکری بخواهد عملیاتی کند
    مدیران شان مانع اجرا شدن آن خواهند شد
    دعوتنامه موجود است اگر خواستید در کامال تلگرام تین نیوز خدمتتان ارسال می کنم!
    خبره، و خبرگان صنعت، چندین سال است دروشه دفاتر غیر مرتبط به تخصصشان خاک می خورند
    انتظار معجزه هم از مدیرعامل جدید ندارند
    رانت اطلاعاتی در این سازمان
    آنها را در حاشيه نگه داشته است
    نه به نرم افزار دسترسی دارند نه حتی به سخت افزار مورد نیازشان
    ابزار هوشمند یک تحلیل ساده را روی کامپیوتری که روزانه ۸ تا ۹ ساعت در محل کار روبرویشان گذاشته اند ندارند!
    اطلاعات آماری سوانح و تاخیرات و ....و کلا اطلاعات سازمان در دسترس شان نیست
    جمع شوند در کارگروه ها چه چیزی را ارئه بدهند؟؟؟
    سانسور و سرکوب نخبگان ،درد ناکارآمدی در ساختار ریلی را دو چندان کرده است