بازدید سایت : ۷۹۱۸۴

امکان حمل کالا با واگن های ایرانی از ایران به ترکیه و بالعکس در مرز رازی فراهم شد

با توجه به کمبود واگن های ترکیه ای در مرز رازی، امکان بارگیری با واگن های ایرانی از ایران به ترکیه و بالعکس، از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران فراهم شد.

امکان حمل کالا با واگن های ایرانی از ایران به ترکیه و بالعکس در مرز رازی فراهم شد
تین نیوز |

با توجه به کمبود واگن های ترکیه ای در مرز رازی، امکان بارگیری با واگن های ایرانی از ایران به ترکیه و بالعکس، از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران فراهم شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اتاق ایران آنلاین، با توجه به افزایش تقاضا برای حمل کالا از طریق مرز رازی و کمبود واگن های ترکیه ای، امکان بارگیری با واگن های ایرانی از ایران به ترکیه و بالعکس، از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است که فرصت خوبی برای تجار ایرانی و سهولت در بارگیری محموله های آنهاست و می تواند به توسعه حمل و نقل ریلی کشور منجر شود.

بر این اساس، واگن های ایرانی باید با رعایت مقررات و شرایط خاص به ترکیه اعزام شوند و همه بخشنامه ها و دستورالعمل های صادره از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران باید رعایت شود.

گفتنی است که واگن های مورد استفاده باید دارای شرایط و مقررات فنی و بهره برداری، مقررات RIV و دستورالعمل های مربوطه باشند و باید طوری تنظیم و اعزام شوند که هر 10 واگن صرفاً به یک مقصد ترکیه بارنامه شده باشند.

همچنین شرکت مالک واگن و یا فورواردر حمل مسیر ایران، باید نسبت به تهیه و تدارک واگن تامپون دار با قابلیت اتصال قلاب (یونی کوبلر یا زنجیری) به تعداد کافی و متناسب با آرایش و تنظیم قطار در هر پارتی حمل برابر مقررات و دستورالعمل های مربوطه اقدام کند.

واگن های مختص حمل و نقل بین المللی باید موارد فنی و بهره برداری و استاندارد لازم برای حمل ونقل را داشته باشند.

واگن های واگذاری باید تمیز، کاملاً سالم و عاری از هرگونه آلودگی بوده و کلیه شرایط لازم جهت سیر ایمن را داشته باشند. همه واگن ها باید در تمام دوره مسیر دارای تاریخ تعمیرات اساسی و جاری معتبر باشند.

بارچینی و باربندی باید مطابق استانداردهای مربوطه بوده و از اضافه بار اکیداً خودداری شود.

نحوه تعامل فی مابین شرکت مالک واگن و شرکت فورواردر در استفاده از واگن های مذکور، ارتباطی به راه آهن جمهوری اسلامی ایران نداشته و در صورت بروز مشکل باید توسط طرفین حل وفصل شود.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را در مسیر ریلی ایران مطابق مقررات و دستورالعمل ها و مصوبات مربوطه محاسبه و از شرکت فورواردر دریافت خواهد کرد.

گفتنی است؛ چنانچه شرکت مالک واگن خود نیز فورواردر باشد یا واگن های خود را در اختیار سایر فورواردرها قرار دهد در خصوص کلیه موارد و مشکلات احتمالی و هزینه های مربوطه توامان مسئولیت و تعهد داشته و پاسخگو هستند و مسئولیتی متوجه راه آهن جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

واگن های ایرانی تحت هر شرایطی در قلمرو ریلی شبکه راه آهن ترکیه تابع مقررات حاکم بر واگن های خصوصی خواهند بود و کلیه اقدامات مربوط به هماهنگی و نحوه استفاده از واگن ها و برگشت خالی و سایر موارد در شبکه ریلی راه آهن ترکیه تماماً در تعهد مسئولیت مالک واگن و یا فورواردر حمل بوده و هیچ گونه مسئولیتی متوجه راه آهن جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

لازم است شرکت مالک واگن و یا فورواردر قبل از هرگونه اقدام به حمل هماهنگی لازم با راه آهن ترکیه مبنی بر قبول واگن ها بدون محدودیت در مرز را انجام دهد، بدیهی است در صورت توقف واگن ها و عدم پذیرش از سوی ترکیه بنا به هر دلیلی، کلیه مسئولیت ها و توقفات بر عهده فورواردر خواهد بود و راه آهن جمهوری اسلامی ایران حقوق خود را از فورواردر دریافت و مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رهگذر پاسخ

    واگن های ایرانی تحت هر شرایطی در قلمرو ریلی شبکه راه آهن ترکیه تابع مقررات حاکم بر واگن های خصوصی خواهند بود و کلیه اقدامات مربوط به هماهنگی و نحوه استفاده از واگن ها و برگشت خالی و سایر موارد در شبکه ریلی راه آهن ترکیه تماماً در تعهد مسئولیت مالک واگن و یا فورواردر حمل بوده و هیچ گونه مسئولیتی متوجه راه آهن جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.


    این چرندیات را چه کسی گفته؟ با چه حقی بازرگانی راه آهن این مسئولیت را از دوش خود برداشته است؟ با همین مواضع ضد ملی باعث شدید ترکیه سوار بر راه آهن ایران شود...