بازدید سایت : ۶۸۵۵۵

تحول در وضعیت تـرانزیت ریلـی از بنـدر شهیـد رجـایی

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست ما در راه آهن عبور از روش های سنتی به سمت روش های نوین و سیستمی برای افزایش بهره وری و ایمنی است.

تحول در وضعیت تـرانزیت ریلـی از بنـدر شهیـد رجـایی
تین نیوز |

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست ما در راه آهن عبور از روش های سنتی به سمت روش های نوین و سیستمی برای افزایش بهره وری و ایمنی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، جبار علی ذاکری در بازدید از بندر شهید رجایی به اهمیت افزایش سهم ریل بندر اشاره کرد و اظهار کرد: بندر شهید رجایی یکی از مهم ترین بنادر کشور و به طور قطع مطالعات خوبی در سال های گذشته در راستای توسعه این بندر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بندر شهید رجایی به عنوان یک بندر ریل پایه بیش ترین حجم حمل و نقل دریایی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت را برعهده دارد، گفت: این بازدید میدانی نیز در راستای تحقق اهداف و پیگیری اقدامات مشترک توسط راه آهن و سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده است.

مدیرعامل راه آهن کشور در خصوص برنامه های این شرکت برای افزایش سهم ریل بندر به تعامل و هماهنگی مثبت راه آهن و سازمان بنادر و دریانوردی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر انتقال بار از جاده به راه آهن به جهت افزایش ایمنی جاده ای در داخل کشور و همین طور افزایش ظرفیت ترانزیت بار از طریق کریدور شمال جنوب انجام می شود.

ذاکری گفت: در راستای افزایش ظرفیت راه آهن برای تخلیه و بارگیری کالا در بنادر و هم چنین اثرگذاری افزایش ترانزیت و جابه جایی کالا در بنادر روند افزایش جابه جایی بار از طریق راه آهن جزو تکالیف برنامه هفتم قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت راه آهن ایران بر لزوم توجه بیش تر به طرح کریدور شمال جنوب تاکید کرد و ادامه داد: برای ارسال ۲۵ درصد کالاهای وارداتی از طریق ریل به سراسر کشور وزارت راه وشهرسازی باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

وی در بخش دیگری بهره گیری از ظرفیت سامانه های هوشمند، انتقال داده ها بین بندر و راه آهن به عنوان اهداف برنامه هفتم توسعه و یکی از برنامه های جدی راه آهن در سال آینده اشاره کرد و ادامه داد: سیاست ما در راه آهن عبور از روش های سنتی به سمت روش های نوین و سیستمی برای افزایش بهره وری و ایمنی است.

مدیرعامل شرکت راه آهن ایران با بیان اینکه تا یک ماه آینده شاهد تحول خوبی در حوزه ترانزیت این مواد معدنی به خصوص گوگرد خواهیم بود، یادآور شد: در سه ماهه اخیر وضعیت تخلیه و ترانزیت گوگرد از طریق بندر شهید رجایی سرعت خوبی گرفته و تا یک ماه آینده شاهد تحول خوبی در حوزه ترانزیت این مواد معدنی خواهیم بود.

ذاکری اضافه کرد: در این بخش که یکی از برنامه های مدون سال ۱۴۰۴ است به احتمال زیاد تعداد واگن ها که در حال حاضر ۱۰۰ واگن در روز است به ۲۰۰ واگن در روز افزایش می یابد و این مهم نویدبخش افزایش ترانزیت بار در کشور خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس راه آهن پاسخ

    آقای مدیر عامل
    با حلوا حلوا گفتن که دهن شیرین نمیشه باید برنامه داشته باشد آنهم کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت
    تا امروز که برنامه ای ازشما ندیدیم جز سخرانی های بدون پشتوانه و انتصابات عجولانه.