بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ هزینه احداثپل متحرک بر روی اروند برعهده کیست؟

◄ هزینه احداثپل متحرک بر روی اروند برعهده کیست؟

تین نیوز | در حالی قرار است اتصال راه آهن دو کشور ایران و عراق با احداث یک دستگاه پل بر روی رودخانه اروند به زودی اجرایی شود که شنیده ها حاکی از آن است که ظاهرا متولی مالی این پروژه هنوز کاملا مشخص نیست.

به گزارش تین نیوز، در حالی که این روزها رسانه ها  از اخبار اتصال راه آهن دو کشور ایران و عراق به منظور فراهم کردن امکان سفر زائران به عتبات عالیات پر شده است باید گفت این خط آهن نیازمند احداث یک دستگاه پل بر روی رودخانه اروند است که ظاهرا متولی مالی آن کاملا مشخص نیست.

در این خصوص، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با بیان این که پل ۷۰۰ متری در مسیر ریلی شلمچه به بصره وجود دارد که باید احداث شود، می گوید: این پل توسط ایران ساخته می شود، ما درخواست کردیم این پل به گونه ای ساخته شود که امکان عبور کشتی ها از زیر آن وجود داشته باشد.

آخوندی عنوان می کند: برای این کار نیازمند اعمال تغییراتی در طراحی پل هستیم که این کار نیز باعث افزایش هزینه های اجرای این پل می شود که طرف عراقی پذیرفت هزینه اضافه را پرداخت کند.

اما در طرف دیگر باقر جبر الزبیدی وزیر حمل و نقل عراق در این مورد می گوید: آمادگی کامل را برای اجرای پروژه اتصال راه آهن بین کشور ایران و عراق را داریم و تمام لوازم این کار را آماده کرده ایم فقط طرف ایرانی باید پل اروند را آماده کند، قسمتی از این پل که متحرک است با هزینه ایران تکمیل می شود که با این کار می توانیم زمینه سفر زائران به عتبات عالیات را از طریق ریل فراهم کنیم.

بالاخره محسن پورسید آقایی مدیر عامل راه آهن نیز در این مقوله با بیان اینکه احداث پل بر روی رودخانه اروند از مهمترین اقدامات برای اتصال خط آهن دو کشور است، می گوید: پروژه 30 کیلومتری خط آهن (بین شلمچه تا بصره) نیاز به احداث یک پل بر روی رودخانه اروند دارد که این پل با همکاری مشترک ایران و عراق ساخته خواهد شد.

برآورد تقریبی هزینه ساخت این پل  60 میلیارد تومان است.

شایان ذکر است راه آهن بصره جزیی از راه آهن سراسری عراق است که به سوریه و بندر رازقیه و از آنجا به اروپا متصل می شود. این راه آهن می‌تواند ایران را از مرز عراق به اروپا متصل کند و کریدوری برای اتصال دیگر کشورهای همسایه ایران به اروپا برای ترانزیت کالا و مسافر باشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرداد فرهودی

    با سلام با توجه به اینکه اینجانب مدیراین پروژه از طرف راه آهن ایران منصوب شده ام خواهشمندم در خصوص چنین خبرهایی لطف بفرمایید از منابع معتبر اطلاعت را اخذ نماییند بخشی از اطلاعات نوشته شده در متن خبر صحیح نیست از جمله برا آور اعلامی لیکن در هر صورت ساخت این پل در دستور کار وزارت راه وشهر سازی با محوریت اجرایی راه اهن قرار دارد. تین نیوز: ممنون از توجه و تذک شما جناب فرهودی! خوشحال می شویم اطلاعات صحیح را در اختیار قرادهید. ممنون

  • دون پایه راه آهن

    بحثاتصال راه آهن شلمچه - تنومه - بصره از سال ۱۳۸۱تاکنون در دولتهای قبلی نیز بصورت جدی مطرح ولی عملا " هیچ فعالیت خاصی برای اجرای طرح مزبور صورت نپذیرفته است!اساسا " طرف عراقی اعتقادی به سرمایه گذاری در این مسیر ندارد ودراغلب جلسات کارشناسی این عدم تمایل به سمع ونظر حضرات راه آهن ج. ا. ا و مقامات دولتی رسانده شده است!! آنها براین عقیده اند که تمامی مسیر ازشلمچه تا بصره می بایست توسط طرف ایرانی طراحی واجرا گردد!چون عواید حاصله ازاین مسیر بیشتر به جیب ایران خواهد رفت!!! ضمنا " احداثپل متحرک بر روی اروند از جمله سنگهای بزرگ است!!! علامت نزدن!!! حال بااین توصیف وطرح کلیات موضوع به نظرشما محقق شدن چنین پروژه ای میسور خواهدبود؟؟؟

  • مدیر حوزه حمل و نقل ریلى

    به نظر میرسد تین نیوز به سمتى قدم برمیدارد که به عنوان یکى از پایگاه هاى خبرى قابل استناد تبدیل شود. استفاده از عباراتى مثل " ظاهراً "، " شنیده شده " و … در خبرى که از یک پایگاه اینچنینى منتشر میشود، به نظر مناسب نیست. در متن فوق به تعداد پاراگرافها، اخبار غیر موثقى درج شده که حداقل با شنیده هاى مستقیم این بنده حقیر در جلسات مربوطه تناقض دارد. این موضوع در حال حاضر داراى مدیر پروژه در راه آهن است و پیشنهاد میشود آخرین اخبار به صورت حرفه اى و درج منابع موثق درج گردد.

  • aireza

    جناب آقا ی فرهودی میتونم بپرسم تخصص شما چیست؟؟؟!!!!!

  • dadadh

    سلام راه آهن اتدیمشک - مهران بایدبه راه آهن عراق نزدیکترمسیربه کربلامعلی ونجف اشرف است بایداحداثشود