ساماندهی حمل و نقل از مرکز به جنوب کشور با افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان
آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان بخش مهمی از کریدور شمال به جنوب به منظور ساماندهی حمل و نقل از مرکز به جنوب کشور آماده بهره برداری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کریدور آزادراهی شمال-جنوب با هدف تسهیل ارتباط دریای خزر و خلیج فارس از بندر انزلی آغاز و به بندر عسلویه در جنوب متصل می شود و در حال حاضر آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان بخش مهمی از این کریدور به منظور ساماندهی حمل و نقل از مرکز به جنوب کشور آماده بهره برداری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کریدور آزادراهی شمال-جنوب با هدف تسهیل ارتباط دریای خزر و خلیج فارس از بندر انزلی آغاز و به بندر عسلویه در جنوب متصل می شود و در حال حاضر آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان بخش مهمی از این کریدور به منظور ساماندهی حمل و نقل از مرکز به جنوب کشور آماده بهره برداری است.
به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی در آستانه بهره برداری از طولانی ترین آزادراه کشور گفت: آزادراه شیراز-اصفهان با ایجاد یک مسیر میانبر میان دو مرکز مهم گردشگری کشور با کاهش چشمگیر طول مسیر و زمان سفر، سالانه 40 هزار میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی برای کشور به همراه دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بهره برداری از آزادراه شیراز-اصفهان را یکی از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم برشمرد و اظهار داشت: این آزادراه با کاهش 134 کیلومتر از مسیر نسبت به محور موجود موجب صرفه جویی 120 دقیقه در زمان سفر و 136 میلیون لیتر سالانه در مصرف سوخت می شود.
وی افزایش ایمنی سفر را یکی از مزایای مهم مسیر های آزادراهی عنوان کرد و افزود: با افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان 3 هزار و 120 میلیارد ریال کاهش خسارات ناشی از سوانح جاده ای و 550 نفر کشته و مجروح حوادث جاده ای در سال را شاهد هستیم.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از رعایت ملاحظات زیست محیطی در ساخت آزادراه شیراز-اصفهان را با کاشت 100 هزار اصله نهال در حریم آزادراه خبر داد و گفت: این اقدام ضمن توجه به محیط زیست یکی از ویژگی های طراحی آزادراه در راستای معماری و منظر راه محسوب می شود.