روسیه مطالعات راه آهن رشت-آستارا را آغاز کرد
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و هیات روسی، الحاقیه آغاز مطالعات فنی و زمینشناسی موافقتنامه احداث راهآهن رشت-آستارا میان ایران و کشور روسیه به امضای طرفین رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و هیات روسی، الحاقیه آغاز مطالعات فنی و زمین شناسی موافقتنامه احداث راه آهن رشت آستارا میان ایران و کشور روسیه به امضای طرفین رسید.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، وزیر حمل و نقل جمهوری فدراتیو روسیه و معاونان وزیر راه و شهرسازی، الحاقیه آغاز مطالعات فنی و زمین شناسی موافقتنامه احداث راه آهن رشت آستارا میان ایران و کشور روسیه به امضای مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و مدیر شرکت کاسپین سرویسز روسیه رسید.
هوشنگ بازوند ضمن اعلام این خبر گفت: ساخت راه آهن رشت آستارا با توجه به تاکید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی یک ضرورت برای ایران محسوب می شود و انتظار می رود بعد از امضای این الحاقیه مطالعات فنی و زمین شناسی این پروژه استراتژیک ریلی از سوی طرف روس آغاز شود.
وی از آمادگی کامل شرکت ساخت و توسعه برای شروع این همکاری خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچ مانعی برای شروع کارهای مطالعاتی در بخش هایی از پروژه که تملک اراضی آن صورت گرفته است وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی احداث راه آهن رشت آستارا در استان گیلان ادامه داد: این کمیته، تملک اراضی زمین های مورد نیاز احداث این پروژه را سرلوحه کار خود قرار داده است و با توجه به همکاری سایر بخش های در به ثمر رسیدن این پروژه ریلی مهم، تمامی شرایط برای شروع مطالعات فراهم شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به موافقت طرفین مقرر شد همزمان با آغاز مطالعات مهندسی ساخت راه آهن رشت آستارا، تملک اراضی باقیمانده مسیر نیز از سوی ایران با سرعت پیگیری و انجام شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: با توجه به مذاکرات و نشست های متعدد صورت گرفته برای همکاری میان ایران و کشور روسیه با هدف احداث راه آهن رشت آستارا، این الحاقیه سرآغاز برآورد های نهایی حجم عملیات اجرایی و هزینه های ساخت است.
بازوند با اشاره به اهمیت ساخت این پروژه برای کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه اظهار داشت: تکمیل شدن کریدور شمال – جنوب یک اقدام بین المللی است که در توسعه منطقه ای نیز بسیار موثر خواهد بود و راه آهن رشت آستارا آخرین حلقه تکمیل شدن این کریدور است.
آقای بازوند به نظر شما بعد از امضای قرارداد مطالعه و حالا الحاقیه قرارداد مطالعه بدون امضای قراداد وام بین بانکها و واریز پیش پرداخت از سوی ایران و امضای قرارداد اصلی تامین و ساخت که باید قبل از قرارداد وام امضا شود روسها می آیند و پروژه را شروع می کنند ؟
یا شما نمی دانید قرارداد و اجرا چیست؟
یا خودتان را به ندانستن زده اید برای تبلغ های الکی !