بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
حناچی:

◄ با توجه به تورم باید بودجه منطقی باشد

پیروز حناچی، شهردار تهران امروز پس از ارائه لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 98 به جمع خبرنگاران آمد و گفت: با توجه به تصویب برنامه سوم، سعی کردیم تمامی اهداف برنامه سوم در محورهای بودجه ۹۸ عملیاتی شود و بودجه را با سقف ۱۸ هزار و ۹۳۰ میلیاردتومان به هیئت‌رئیسه تقدیم کردیم.

با توجه به تورم باید بودجه منطقی باشد
تین نیوز

پیروز حناچی، شهردار تهران امروز پس از ارائه لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 98 به جمع خبرنگاران آمد و گفت: با توجه به تصویب برنامه سوم، سعی کردیم تمامی اهداف برنامه سوم در محورهای بودجه ۹۸ عملیاتی شود و بودجه را با سقف ۱۸ هزار و ۹۳۰ میلیاردتومان به هیئت‌رئیسه تقدیم کردیم.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، حناچی بابیان این‌که سه سال است که سقف بودجه ثابت مانده است گفت: با توجه به‌اضافه شدن تورم، بودجه باید واقع‌بینانه تنظیم می‌شد و با توجه به شرایط اقتصادی، بخش‌هایی از بودجه افزایش می‌یافت.

شهردار تهران بابیان این‌که بخش زیادی از بودجه صرف توسعه حمل‌ونقل عمومی و به‌خصوص تورم می‌شود در پاسخ به این سؤال که چرا باوجود تزریق منابع مالی به حمل‌ونقل اتفاق مثبتی در سطح شهر نمی‌افتد؟ گفت: به این دلیل است که همه کار زیرزمین قرار دارد.

حناچی بابیان این‌که بودجه حمل‌ونقل نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش‌یافته است گفت: علیرغم تمام تلاش‌هایی که در حوزه حمل‌ونقل انجام می‌گیرد اما درحال‌حاضر تنها دو میلیون مسافر توسط مترو جابجا می‌شود که باید این رقم به هفت‌میلیون سفر برسد و باید دوهزار واگن و سه‌هزار اتوبوس افزایش یابد.

او بابیان این‌که به شکل دریافت فاینانس از کمک‌های دولت بهره خواهیم برد افزود: البته در شرایط تحریم کار بسیار سختی است اما آن‌چه که مهم است این‌که باید برای توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی از کمک حداکثری استفاده کنیم.

شهردار تهران در مورد دیون و مطالبات شهرداری از دولت بابیان این‌که سازمان حسابرسی درحال بررسی دیون است گفت: بعد از نهایی شدن لیست، دولت آنها را می‌پذیرد و درحال‌حاضر دوهزار و ۲۰۰ میلیاردتومان توافق شده است.

حناچی در مورد سرانجام پرداخت بدهی بانک‌ها نیز اظهارکرد: بدهی به بانک‌ها سبب شده است که نتوانیم از اوراق مشارکت استفاده درستی کنیم و درحال بررسی هستیم که بتوانیم با تهاتر یا تصفیه دیون را پرداخت کنیم.

شهردار تهران در مورد جلسه روز گذشته شورای ترافیک در مورد حذف طرح زوج و فرد بابیان این‌که اساساً نگاه ما درآمدزایی نیست و سلامت شهروندان برای ما مهم‌تر است گفت: آمارها نشان می‌دهد که روزهای آلاینده نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش‌یافته؛ البته باد و باران کمک کرد اما همیشه گفتیم در این بخش درآمد مدنظر ما نیست و می‌دیدید درآمدها نیز کاهش پیداکرده اما بهتر است به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب اخبار خوب منتشر کنید چراکه نگاه ما پولی نیست و صرفاً افزایش سلامت مردم مدنظر ما است.

او بابیان این‌که طرح زوج و فرد در کوتاه‌مدت تأثیرگذار نیست گفت: همه اعضای شورای‌شهر براین نظر تأکیددارند اما در مورد این‌که چه طرحی جایگزین شود، ساعت‌ها بحث شد و دیروز به جمع‌بندی رسیدیم اما دقت داشته باشید تا ابتدای تابستان فرصت برای بحث و تبادل‌نظر و حتی جدل باقی‌مانده و می‌توانیم در مورداجرای طرح به جمع‌بندی برسیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.