بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

پاسخ شهرداری به ابهام محاسبه عوارض ۲۹اسفند

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای به انتشار ویدیویی در فضای مجازی واکنش نشان داد.

پاسخ شهرداری به ابهام محاسبه عوارض ۲۹اسفند
تین نیوز |

روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در اطلاعیه‌ای به انتشار ویدیویی در فضای مجازی واکنش نشان داد.

به گزارش تین‌نیوز به ایلنا، در پی انتشار ویدیویی در فضای مجازی با این مضمون که سامانه «تهران من» در روز ۲۹ اسفند که تعطیل رسمی است از برخی کاربران مبالغی با عنوان عوارض ورود به طرح ترافیک دریافت کرده است، روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اطلاعیه ای را منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است:

«به اطلاع شهروندان محترم می رساند در مجموعه مصوبات مرتبط با طرح ترافیک ۹۷ در شورای اسلامی شهر تهران مقرر شده بود تخفیف ۲۰ درصدی صرفا به شهروندانی تعلق بگیرد که در زمان تردد، شارژ کافی در حساب خود در سامانه «تهران من» داشته باشند. با پیشنهاد شهرداری و تصویب اعضای محترم شورا، این مهلت تا پایان سال ۹۷ تمدید شد و به روش‌های مختلف پیامکی، ارسال قبض و نیز در رسانه ها به مالکان پلاک هایی که بابت عوارض طرح ترافیک بدهی داشتند، اطلاع رسانی صورت گرفت.

آنچه اکنون به تاریخ ۲۹ اسفندماه ۱۳۹۷ در صورتحساب خودروها مشاهده می شود، در واقع مبلغ کل تخفیف مذکور بابت ترددهای سال ۹۷ است که به علت پایان مهلت برخورداری از تخفیف، در ردیف آخرین روز سال به بدهی پلاک خودرو اضافه شده است و به معنای ثبت تردد در روز ۲۹ اسفند نیست.

همچنین اشکال محاسباتی که در بخش دیگری از این ویدیو به آن اشاره می شود، مرتبط با یک اختلال فنی در بخش نمایش اطلاعات بود که در نسخه جدید سامانه تهران من که اکنون شهروندان از آن استفاده می کنند برطرف شده است. این اطمینان به شهروندان محترم داده می شود که در بخش محاسبه عوارض هیج اختلال و اشکالی وجود نداشته و ندارد و ریالی مغایر با هزینه تردد واقعی از حساب کسی کسر نشده است.

گفتنی است بر خلاف آنچه در این ویدیو ادعا شده که در سایت امکان اعتراض وجود ندارد، «مرکز تماس تهران من» در یک سال گذشته به بیش از یک میلیون پرسش و درخواست شهروندان با روش های مختلف از جمله تماس تلفنی، ارسال ایمیل و ثبت تیکت در سایت پاسخ داده است.

شهروندان محترم در صورت وجود هرگونه سوال یا درخواست می توانند بعد از ورود به سامانه «تهران من» به نشانی my.tehran.ir از منوی سمت راست گزینه «پشتیبانی» را انتخاب کنند، روی دکمه «ایجاد تیکت جدید» کلیک کنند و موضوع را به همراه توضیحات آن بنویسند تا در اسرع وقت پاسخ دریافت کنند. همچنین شماره تماس ۱۳۷ داخلی ۵ همانند گذشته به صورت شبانه روزی پاسخگوی شهروندان محترم است.

لازم به یادآوری است ، برخلاف ادعای مطرح شده، سوابق تردد شهروندان که توسط دوربین های سطح شهر ثبت گردیده و جهت محاسبه عوارض ، مورد استفاده قرار گرفته است در مرکز داده شهرداری تهران نگهداری می شود.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.