مرمت ۸۸ هزار مترمربع مسیر و ایستگاههای بی آرتی با آسفالت پلیمری
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: طی سال ۱۳۹۹، بیش از ۸۸ هزار مترمربع از سطح مسیرها و ایستگاههای خطوط اتوبوس تندرو (بی آر تی) مورد مرمت و بهسازی قرار گرفته است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: طی سال ۱۳۹۹، بیش از ۸۸ هزار مترمربع از سطح مسیرها و ایستگاههای خطوط اتوبوس تندرو (بی آر تی) مورد مرمت و بهسازی قرار گرفته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، صفا صبوری دیلمی گفت: طی سال گذشته بیش از ۸۸ هزار متر مربع از مسیرها و ایستگاههای موجود در خطوط ۷ (خیابان ولیعصر (عج) حدفاصل چهارراه پارک وی تا میدان منیریه)، یک (حدفاصل سبلان تا پل چوبی و ایستگاه نواب)، ۲ (پایانه خاوران تا بزرگراه امام علی (ع) و چهارراه مولوی تا میدان رازی، ایستگاه هاشمی واقع در بزرگراه سعیدی) ۴ (بزرگراه شهید چمران حدفاصل پل ملاصدرا تا پل یادگار امام (ره)) و ۱۰ (بزرگراه اشرفی اصفهانی حدفاصل سازمان آب تا ایستگاه شهید مخبری) با استفاده از حدود ۷۲۰۰ تن آسفالت پلیمری مورد موج گیری، تراش و روکش کلی قرار گرفته است و اجرای اقدامات ترمیمی در این زمینه ادامه دارد.
وی با اعلام اینکه تولید و پخش آسفالت پلیمری در خطوط اتوبوسهای تندرو، برای نخستین بار در پروژههای مرمت و بهسازی روکش معابر پایتخت انجام شده است، عنوان کرد: بهره گیری از این فناوری نوین یکی از دستاوردهای مهم شهرداری پایتخت در زمینه مدیریت نگهداشت معابر است.
دیلمی افزود: پخش و اجرای آسفالت پلیمری در خطوط بی آر تی علاوه بر ارتقای ظرفیت باربری این مسیرها، افزایش چرخه عمر روسازی را نیز به دنبال داشته است.
استفاده از آسفالت پلیمری در خطوط اتوبوس تندروی شهر تهران برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ و در قالب یک طرح آزمایشی در محدوده ایستگاه سبلان به مرحله اجرا رسید. بهره گیری از این فناوری نوین متعاقب اخذ نتایج رضایت بخش در زمینه دوام و تحمل بار ترافیکی، از ابتدای سال ۱۳۹۹ در طرح بهسازی خطوط و ایستگاههای بی آر تی توسعه یافت.