◄ ضرورت ارزیابی اثرات توسعه مترو بر منابع آب زیرزمینی
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در حوزه توسعه شهری دغدغههای متعددی وجود دارد که مهمترین آن ها موضوع منابع آبی است و باید اثرات توسعه مترو بر منابع آب زیرزمینی مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در حوزه توسعه شهری دغدغههای متعددی وجود دارد که مهمترین آن ها موضوع منابع آبی است و باید اثرات توسعه مترو بر منابع آب زیرزمینی مورد بررسی دقیق قرار گیرد.
به گزارش تین نیوز، شینا انصاری در نشست بررسی گزارش مطالعات ارزیابی اثرات محیط زیستی خطوط جدید مترو تهران که با حضور شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، نمایندگان سازمان بوستانها و فضای سبز، کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، معاونت فنی عمرانی، اساتید فن و صاحب نظر در حوزه ارزیابی اثرات محیط زیستی و شرکت مهندسین مشاور برگزار شد، با اشاره به اینکه «توسعه خطوط مترو» موضوعی بسیار حائز اهمیت است، گفت: در کمیته فنی غربالگری پروژهها در سال گذشته مصوب شد که برای خطوط جدید مترو مطالعات ارزیابی اثرات محیط زیستی انجام شود.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: با وجودی که طبق اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، توسعه خطوط مترو مشمول مطالعات ارزیابی نیست ولی بر اساس تصمیم کمیته فنی غربالگری شهرداری تهران، شرکت راه آهن شهری تهران ملزم شد که برای چهار خط جدید ۸ و ۹ و ۱۰ و ۱۱ مترو مطالعات ارزیابی اثرات را انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه توسعه شهری دغدغههای متعددی وجود دارد که مهمترین آنها موضوع منابع آبی است که در رابطه با پروژه مذکور، باید اثرات توسعه مترو بر منابعی چون قنوات، آبخوانها و سفرههای آب زیرزمینی مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا با تحلیل اثرات و راهکارهای مدیریتی بتوان به توسعه مورد نظر با حداقل عوارض محیط زیستی دست یافت.
انصاری در پایان تصریح کرد: اقدام دیگری که در دستور کار اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران قرار دارد، راه اندازی سامانه ارزیابی اثرات محیط زیستی پروژههای شهری است. با این هدف که قبل از اختصاص بودجه به پروژههای شهری، آن پروژه حتما از منظر اثرات محیط زیستی بررسی و قبل از اجرا و در مرحله امکان سنجی، مطالعات محیط زیستی صورت بگیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در نشست مذکور، مطالعات ارزیابی اثرات محیط زیستی خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ به تفکیک ارائه شد و مورد بررسی و تحلیل کارشناسی قرار گرفت.
با سلام
قطار شهری شیراز با حفاری در عمق 30 متری زمین سطح آب زیر زمینی را به شدت کاهش داده است . ای کاش مسئولان استان فارس متوجه شوند ان شاءالله