◄ کاهش هزینه ها، رویکرد اصلی سیستم حمل و نقل است
معاون حمل و نقل شهردار تهران گفت: همواره بودجه ریزی ها بر مبنای هزینه ها بوده و باید به بخش درآمد زایی و کاهش هزینه ها توجه بیشتری کنیم.
معاون حمل و نقل شهردار تهران گفت: همواره بودجه ریزی ها بر مبنای هزینه ها بوده و باید به بخش درآمد زایی و کاهش هزینه ها توجه بیشتری کنیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، جلسه شورای مدیران عامل و مدیران کل حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به ریاست سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهردار تهران برگزار شد.
شفیعی در این جلسه با بیان اینکه نباید دچار روزمرگی، امور جاری و کارهای کلیشهای شویم، گفت: باید روی پروژههای شاخص حمل و نقل و ترافیک تمرکز کنیم.
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه افزایش درآمد و کاهش هزینه به عنوان استراتژی مهم ما خواهد بود، اظهار داشت: توجه به موضوع مدیریت هزینه، بسیار مهم است. همواره بودجهریزیها بر مبنای هزینهها بوده و باید به بخش درآمدزایی توجه بیشتری کنیم.
شفیعی تصریح کرد: در طراحی و ساخت و تأمین تأسیسات و تجهیزات باید مدیریت هزینه کرده و هزینهها را کم کنیم و هزینههای تشریفاتی و زائد را کاهش دهیم.
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری با اشاره به ضرورت طراحی جدید برای مدیریت هزینهها افزود: در کلیه فرآیندها از جمله ساخت مترو، طراحی ایستگاهها، تأمین تجهیزات باید در راستای کاهش هزینهها بازنگری کنیم.
وی با اشاره به تاکید شهردار محترم بر درآمدزایی حوزهها اظهار داشت: ایجاد فضاهای تجاری در شهر زیرزمینی توجیه اقتصادی زیادی دارد. در حوزه حمل و نقل و ترافیک باید طرحهایی که ماهیت درآمدزایی داشته باشد را طراحی و اجرا کنیم و از ظرفیت بخش خصوصی به صورت مشارکتی برای درآمدزایی استفاده کنیم.
شفیعی با اشاره به ضرورت برطرف کردن اشکالات فرایندی در مدیریت اداری تصریح کرد: باید از پرسنل مجموعه، به نحو بهتری بهرهمند شویم. همه باید احساس مسئولیت کاری داشته باشند، کارمند سالاری، جوابگو نیست. همه پرسنل را نباید یکگونه ببینیم، بانک اطلاعاتی نیروی انسانی را باید بازنگری کنیم و از نیروهایی که در سایه قرار گرفته اما توانمندی دارند استفاده نمائیم.
معاون شهردار تاکید کرد: مطابق فرمایش رهبری باید رویکرد نزدیک شدن به مردم را سرلوحه کارمان قرار دهیم. استراتژی شهردار هم همین است. باید افکار طاغوتی را از تفکر مدیریتیمان دور کنیم و خدمتگزار مردم باشیم.
وی افزود: در حوزه کاری ما که ارتباط مستقیم با مردم دارد، میتوانیم اثربخش باشیم. باید سرکشیهای ناگهانی و حضور در بین مردم را استراتژی کاری خودمان قرار دهیم.