بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

شهروندان باید حق انتخاب برای تعیین نوع تاکسی داشته باشند

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: کرایه تاکسی‌ها باید اصلاح شود و با ارتقای کیفیت و تنوع خدمات، شهروندان حق انتخاب برای تعیین نوع تاکسی مورد نظر خود را داشته باشند.

تین نیوز |

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: کرایه تاکسی ها باید اصلاح شود و با ارتقای کیفیت و تنوع خدمات، شهروندان حق انتخاب برای تعیین نوع تاکسی مورد نظر خود را داشته باشند.

به گزارش تین نیوز ،  جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در آئین تودیع و معارفه مدیران عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و سازمان پایانه های مسافربری و پارک سوارهای شهرداری تهران، ضمن تقدیر از خدمات مدیران عامل پیشین این دو سازمان گفت: تحولات خوبی در سازمان تاکسیرانی شروع شده که نیاز به نگاه جدید - چه در زمینه اساسنامه و چه در حوزه حمل و نقل - در قالب برنامه ای تحولی دارد.

معاون شهردار تهران افزود: نوسازی ناوگان تاکسیرانی نباید به سبک و سیاق پیشین صورت بگیرد و صرفاً خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم بلکه این نوسازی باید در رویکرد و برنامه های سازمان تاکسیرانی هم اتفاق بیفتد.

بهرامی تأکید کرد: استاد تقی شریعت رضوی، اعتقاد داشتند که در شهرسازی، نباید پیاده رو را از پیش طراحی کنیم، بلکه کافی است که خاک بریزیم و از هر مسیری که مردم عبور کردند، همان جا را پیاده رو کنیم و ما باید این آموزه را در همه امور مدیریتی آویزه گوشمان کنیم و به مردم حق انتخاب بدهیم تا خودشان مسیر خود را انتخاب کنند.

تحول در فعالیت تاکسی های گردشی با نگاه هوشمندسازی یک ضرورت است

معاون شهردار تهران گفت: امروز خواسته های مردم در استفاده از وسیله حمل و نقل تغییر کرده است، کما اینکه بسیاری از شهروندان، حاضرند با رضایت کامل ۱۰ برابر کرایه تاکسی های معمولی را به تاکسی های اینترنتی بپردازند، چرا که تاکسی های آنلاین توانسته اند در رقابت با یکدیگر، خدمات و شرایط دلخواه مسافر را فراهم کنند.

بهرامی افزود: شهروندان با اینکه یک دهم کرایه تاکسی های اینترنتی را به تاکسی های معمولی می پردازند اما از ناوگان تاکسیرانی ناراضی هستند و از این رو، باید تلاش کنیم تا نوع و کیفیت خدمات خود را ارتقا داده و به شهروندان حق انتخاب بدهیم به عنوان نمونه، بخشی از شهروندان انتظار دارند هنگام خرید بلیت هواپیما، امکان رزرو تاکسی برای رفت و آمد به فرودگاه را داشته باشند و ما باید این امکان را برای آنها فراهم کنیم.

معاون شهردار تهران گفت: تحول در فعالیت تاکسی های گردشی با نگاه هوشمندسازی یک ضرورت است و در حال حاضر، ناوگان تاکسیرانی تهران طبق آمارهای موجود، حدود ۸۰ هزار دستگاه در اختیار دارد که قطعاً تعدادی از آنها فرسوده شده یا فعالیت مسافربری انجام نمی دهند و شماری از آنها نیز در محدوده بازار به باربری می پردازند و از وظیفه اصلی خود غافل شده اند و از این رو، ناوگان تاکسیرانی و فعالیت تاکسی ها، نیازمند نظارت کامل و هوشمند است.

نباید مردم را به استفاده از یک مدل وسیله نقلیه مجبور کنیم

معاون شهردار تهران گفت: کرایه تاکسی ها باید اصلاح شود و با ارتقای کیفیت و تنوع خدمات، شهروندان حق انتخاب برای تعیین نوع تاکسی مورد نظر خود را داشته باشند و در این راستا، از تاکسی های وَن در خطوط و پایانه ها و از خودروهای هیبریدی و برقی به عنوان تاکسی های گردشی استفاده کنیم.

بهرامی افزود: رانندگان تاکسی، دیده بانان امین مردم هستند و بیشترین تعاملات اجتماعی را با آنها دارند، چرا که هر روز با تاکسی ها و رانندگان آنها سروکار دارند و با ارتقای کیفیت تاکسی ها و خدمات آنها، شأن و جایگاه رانندگان تاکسی هم ارتقا پیدا می کند.

معاون شهردار تهران گفت: ناوگان تاکسیرانی و پایانه های مسافربری در خدمت مردم هستند و ما باید به نوعی عمل کنیم که نظر مردم در انتخاب وسیله حمل و نقل عمومی حاکم شود و آنها را اجبار نکنیم که فقط از یک مدل، وسیله حمل و نقل استفاده کنند، بلکه باید امکان استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی را برای ارتقای کیفیت و تنوع خدمات و وسایل حمل و نقل عمومی فراهم کنیم.

بهرامی افزود: باید از تفکر صرف آکادمیک و تئوری های دانشگاهی عبور کنیم و علم و صنعت در مسیر تسهیل خدمت به مردم باشند، همچنانکه در نظام اسلامی، دستگاه های حاکمیتی در خدمت مردم هستند.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سازمان پایانه ها گفت: اولویت اول این سازمان، تعیین تکلیف بار است، چنانچه در کشورهای توسعه یافته به حوزه حمل و نقل یارانه می دهند و درآمد خود را از بخش جابه جایی بار تأمین می کنند و اگر ما بتوانیم مدیریت بار را به درستی و به صورت صحیح انجام دهیم، حتی می توانیم قاچاق کالا را هم در کشور کنترل کنیم، چرا که بیش از ۴۰ درصد بار کشور در تهران و بدون ضوابط و قواعد و پرداخت هزینه های مربوطه جابه جا می شود.

بهرامی افزود: با امر و نهی و تشکیل کمیته و کمیسیون، نمی توانیم سلیقه و وسیله خاصی را به مردم تحمیل کنیم، بلکه باید زیرساخت، سخت افزار و نرم افزار لازم را در شهر فراهم کنیم و با کمک بخش خصوصی، تنوع و کیفیت خدمات را بالا ببریم، چرا که برای اغلب مردم، شاخص کیفیت، مهم تر از شاخص قیمت است و اگر آنها حق انتخاب داشته باشند، هزینه متناسب با آن را با رضایت کامل پرداخت خواهند کرد.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: اگر ما به این باور برسیم که همه باید در خدمت مردم باشیم، آنگاه موانع یک به یک کنار می روند و قوانین و مقررات در مسیر خدمت به مردم و جلب رضایت آنها قرار می گیرد.

در پایان این مراسم، از خدمات مهدی اسماعیل بگی در سازمان تاکسیرانی و مهدی وحدت کار در سازمان پایانه ها تقدیر به عمل آمد و مهدی وحدت کار مدیرعامل سابق سازمان پایانه ها به عنوان مدیرعامل جدید سازمان تاکسیرانی و پوریا علیمردانی، مدیرعامل سابق شرکت کنترل ترافیک به عنوان مدیرعامل جدید سازمان پایانه ها، احکام انتصاب خود را از معاون شهردار تهران دریافت کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.